VW Polo 1.6 TDI BlueMotion Trendline

VW Polo 1.6 TDI BlueMotion Trendline

Η τελευταία γενιά του Polo έφερε στα σουπερμίνι τον αέρα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Και ως 1.6 TDI επιχειρεί να συνδυάσει ιδανικά τις επιδόσεις με την οικονομία

Η τελευταία γενιά του Polo έφερε στα σουπερμίνι τον αέρα από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται.

Το Polo φορά έναν 1.600άρη τουρμποντίζελ 90 ίππων και 23,4 kgm ροπής. Είναι πολύ κοντά σε επιδόσεις με το κορυφαίο στον τομέα αυτό Yaris 1.4 D-4D και συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων που είναι δεκτικό σε ό,τι χρήση και αν το υποβάλλεις. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο μικρότερες διαδρομές από το λεβιέ. Όσον αφορά τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε απόδοση (100-0 km/h σε 38,8 m με προοδευτικό πεντάλ, τόσο στη διαδρομή όσο και στην υποβοήθηση.

Το Polo προσφέρει την αύρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου κατά την οδήγηση, όντας πολύ σταθερό στο πάτημά του και παράλληλα άνετο. Βέβαια, θα το θέλαμε λίγο πιο σφιχτό, καθώς κατά περίπτωση πλέει μέσα στις αναρτήσεις του, ενώ σε έντονο φρενάρισμα βουτάει πολύ. Το τιμόνι του είναι λίγο αργό, αλλά συνηθίζεται γρήγορα. Το Polo, που στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του είναι άκρως ανταγωνιστικό στη ποιοτική λειτουργία του μοτέρ, με τον 1.6 TDI χάνει πόντους λόγω της τραχύτητας και θορύβου στις χαμηλές στροφές. Ευτυχώς που η μελετημένη ηχομόνωση της καμπίνας αμβλύνει σημαντικά αυτό το μειονέκτημα, τουλάχιστον για τα αυτιά των επιβατών.

Στην οδήγηση, ειδικά για μέσα στην πόλη, οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι το αδύναμο σημείο του Polo. Δεν είναι όσο μεγάλοι θα θέλαμε, ενώ και οι πίσω κολόνες είναι ογκώδεις, περιορίζοντας την ορατότητα. Η θέση οδήγησης όμως είναι κορυφαία και έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Εργονομικά δεν υπάρχουν λάθη. Τα χειριστήρια και τα κουμπιά είναι στις συνήθεις θέσεις, απαιτώντας πραγματικά ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Το μόνο παραστράτημα έχει να κάνει με την περίεργη λογική στο διακόπτη ρύθμισης των καθρεφτών που απαιτεί συνήθεια.

Ελλιπής εξοπλισμός, πολύ καλή ποιότητα
Το Polo στην έκδοση Trendline που δοκιμάζουμε δεν έχει το μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό που έχει η πλουσιότερη Comfortline. Και πάλι όμως σου δίνει πολύ γεροδεμένη αίσθηση. Η συναρμολόγηση χαρακτηρίζεται από τους μικρούς αρμούς και το φινίρισμα από την προσοχή στη λεπτομέρεια. Ποιοτικές είναι και οι υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στις πόρτες.

Το Polo στον τομέα της παθητικής ασφάλειας έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Και καθώς έχει δοκιμαστεί με τα νέα δεδομένα αξιολόγησης, απέσπασε 90% στην προστασία ενηλίκων, 86% στην προστασία παιδιών, 41% στην προστασία πεζών και 71% για τα υποσυστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Εδώ να σημειώσουμε ότι ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους (μετωπικοί και πλευρικοί), ABS και ESP.

Το Polo είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο για τα μικροπράγματα σου, μέχρι και μπουκάλια ενάμιση λίτρου χωρούν, χάρη στις βολικές και μεγάλες θήκες του. Για τους πίσω όμως υπάρχει μόνο μία μεγάλη ποτηροθήκη στην κονσόλα δαπέδου, ενώ οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για δύο. Ο τρίτος θα δυσκολευτεί να βολέψει κάπου τα πόδια λόγω του ογκώδους τούνελ. Το πορτμπαγκάζ που είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας (280 lt), αλλά το σχήμα του βοηθά στην πλήρη εκμετάλλευσή του.

Σε εξοπλισμό, η έκδοση Trendline του Polo διαθέτει απλώς τα βασικά: Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό και ηχοσύστημα.

Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
To Polo 1.6 TDI BlueMotion Trendline κοστίζει 17.260 ευρώ. Έχει διετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, αλλά προσφέρεται επέκταση εγγύησης στα τέσσερα χρόνια έναντι 319 ευρώ. Το μεγάλο οικονομικό πλεονέκτημα  του Polo όμως είναι ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μιας και εκπέμπει CO2 96 g/km. Η μέση κατανάλωση του μετρήθηκε στα 5,9 λίτρα/100 km

Στον τομέα του κόστους χρήσης, το Polo κατατάσσεται στα οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας και επειδή δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Η περιοδική συντήρησή του απαιτεί αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km και service κάθε 30.000. Με έξοδα στην τριετία και για 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος, για καύσιμα €3.961, ασφάλιστρα 1.248 και service €490, η συνολική επιβάρυνση ανέρχεται στα €5.700 ή στα €158 ανά μήνα.

Τι λέει το DRIVE
Από τις παραδοσιακές αξίες στην κατηγορία, θέτει τα στάνταρ σε ποιότητα. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρει καλές επιδόσεις και καίει λίγο.
Τιμή από €15.570 (€14.375 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/4.200 rpm, 23,4 kgm/1.500-5.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-120 km/h 15,9”
0-140 km/h 23,0”
0-400 m 17,6”
0-1.000 m 32,6”
30-50 km/h με 3η 4,3”
50-80 km/h με 4η 7,3”
80-110 km/h με 5η 9,9”
100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 gr/km
Διαστάσεις 3.970 x 1.682 x 1.462 mm
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube