Toyota Auris Hybrid

Toyota Auris Hybrid

Το νέο Auris Hybrid είναι μακράν το πιο τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Το ζήτημα όμως είναι αν και κατά πόσο αξίζει τη χρηματική διαφορά από το 1.4 D-4D

Το νέο Auris Hybrid είναι μακράν το πιο τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Το ζήτημα βέβαια είναι πόσο μας αφορά. Για να μην παρεξηγούμαι: Προφανώς και μας αφορά ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει σταθερά γύρω στα 5,1 lt/100 km και έχει εκπομπές ρύπων μόλις 87g/km.

Το «πρόβλημα προκύπτει από το εξής: Το νέο Auris Hybrid παραείναι προχωρημένο για την κατηγορία του και κυρίως παραείναι ακριβό. Τη στιγμή μάλιστα που ανάλογες επιδόσεις οικονομίας πετυχαίνουν αρκετά ανταγωνιστικά ντίζελ, του ομόσταβλου Auris 1.4 D-4D συμπεριλαμβανομένου.

Υβριδική εμμονή
Με όλα αυτά δεν θέλω να απαξιώσω το Auris Hybrid. Πιστεύω ωστόσο πως η τεχνολογικές περγαμηνές του υπερκαλύπτουν τις προσδοκίες των υποψήφιων αγοραστών, ενώ από την άλλη η μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει, μπορεί να αποτρέψει την αγορά του από όσους μπορούν, αλλά θεωρούν ότι είναι κάτω από το υπαρκτό ή φαντασιακό κοινωνικό τους στάτους.
Το νέο Auris Hybrid υπάρχει επειδή η Toyota έχει από καιρό συνυφάνει την ίδια της την υπόσταση με την υβριδική τεχνολογία και αρνείται πεισματικά να προσχωρήσει στο στρατόπεδο των μικρών κινητήρων τούρμπο. Καλά κάνει; Εξαρτάται πώς το βλέπεις. Το νέο Auris Hybrid όντως τεχνολογικά είναι ψιλοκοσκινισμένο. Το ίδιο το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί με το μυαλό στην υβριδική τεχνολογία. Η συστοιχία των μπαταριών για παράδειγμα έχει μεταφερθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα αντί να περιορίζει το χώρο αποσκευών. Το σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων, ο οποίος δουλεύει στον κύκλο Atkinson, για καλύτερη κατανάλωση, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα δουλεύει παράλληλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το φορτίο που ασκείται στο γκάζι από τον οδηγό. Με άλλα λόγια, στο καθημερινό σταμάτα ξεκίνα στην πόλη, το υβριδικό Auris μπορεί να λειτουργεί δίχως τη βοήθεια του θερμικού μοτέρ για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Στην πράξη τώρα, το νέο Auris Hybrid μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο, αλλά με κάποιες διαφορές. Πρώτα θα πρέπει να συνηθίσεις πως το κιβώτιο είναι ένα ηλεκτρονικό επικυκλικό CVT. Αυτό σημαίνει πως η σχέση του είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη και αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως στις επιταχύνσεις θα ακούτε ένα διαρκές βουητό, το οποίο θα πρέπει να συνηθίσετε. Το νέο Auris Hybrid έχει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: EV mode, ECO mode και PWR mode. Αν δεν επιλέξετε κάποιο θα αναλάβει μόνο του, ανάλογα με το στιλ οδήγησης.

Υβριδική υπεροχή
Για αυτό το τελευταίο πάντως η Toyota έκανε πραγματικά περισσότερα απ’ όσα περιμέναμε. Στο νέο Auris Hybrid (και σε κάθε νέο Auris) κάθεσαι πλέον σωστά και πιο χαμηλά, έχεις στα χέρια σου ένα ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, ένα σαφώς πιο στιβαρό πλαίσιο και μια ανάρτηση που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές, δεν παίρνει κλίση και είναι σφιχτή χωρίς να κοπανάει. Πρόκειται για ένα πραγματικά ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο, μακράν καλύτερο από το απερχόμενο. Το Hybrid θεωρητικά έχει 136 ίππους, οι οποίοι προκύπτουν συνδυαστικά. Δεν μας φάνηκαν. Πρόκειται βέβαια για ένα αρκετά βαρύ αυτοκίνητο (1.380 kg το μετρήσαμε) και το κιβώτιο δεν σου δίνει την αίσθηση της επαναλαμβανόμενης από σχέση σε σχέση επιτάχυνσης. Ωστόσο τα v-box μας απέδειξαν πως οι επιδόσεις του συγκρίνονται άνετα με αυτές των πιο ισχυρών ντίζελ, όπως του Astra 1.7 Ecoflex και του νέου Cee’d 1.6 CRDi, αλλά απέχουν από των αντίστοιχων σε ιπποδύναμη μικρών τούρμπο.
Η κατανάλωση φυσικά είναι ένα από τα πιο ισχυρά ατού του νέου Auris Hybrid. Ακόμα και με συνθήκες πίεσης, όπως στις μετρήσεις μας και στη φωτογράφηση, η μέγιστη κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,6 lt/100 km με μέση τιμή στα 5,1 lt. Σημειωτέον πως επίτηδες οδηγήσαμε «κανονικά», χωρίς καν να βάλουμε το πρόγραμμα ECO σε λειτουργία. Με πιο στοχευμένη οδήγηση άνετα θα δει κανείς κάτω από τα 5 lt/100 km, αλλά για να πετύχεις τα 3,7 lt/100 km που δίνει η Toyota θα πρέπει να δοκιμάσεις την υπομονή σου και των γύρω σου. Για την ιστορία πάντως, ισοφαρίσαμε τη εργοστασιακή τιμή, με το προηγούμενο Auris HSD στο DRIVE Story του τεύχους Νο 175 (Eco Race 2011).

Υβριδικό (ελληνικό) ερωτηματικό
Συμπερασματικά το Auris Hybrid, παρά τις κάποιες οδηγικές του ιδιαιτερότητες, είναι ένα απολύτως λειτουργικό μικρομεσαίο. Ωστόσο θα πρέπει να είσαι πολύ συνειδητοποιημένος για να το προτιμήσεις, ειδικά στην Ελλάδα. Απαλλαγμένο μεν από τα τέλη, αλλά με υψηλό κόστος τεκμηρίων και ασφαλίστρων και αρκετά τσιμπημένη τιμή, αυτή τη στιγμή δείχνει να υστερεί οικονομοτεχνικά από αντίστοιχες ντίζελ εκδόσεις. Πρόβλημά μας βεβαίως και όχι της Toyota, η οποία συνολικά στοχεύει (βάσιμα) πως θα πάρει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων Auris.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο υβριδικό Auris είναι ένα απολύτως χρηστικό οικογενειακό, με κορυφαία κατανάλωση και καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Πλην όμως ελάχιστους Έλληνες αγοραστές αφορά...
Τιμή από €22.990 (έκδοση Active)
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας: 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ηλεκτρονικός ψεκασμός, μεταβαλλόμενος χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων. Ηλεκτρικός κινητήρας: Συγχρονισμένος, μόνιμου μαγνήτη 60 kW. Συνδυαστική ιπποδύναμη 136 PS, ροπή θερμικού κινητήρα 14,5 kgm/4.200 rpm, ροπή ηλεκτροκινητήρα 21,1 kgm, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 10,9”, 80-110 km/h 5,6”, 100-0 km/h 36,8 m, τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 87 gr/km
Διαστάσεις 4275x1760x1460 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube