Test: VW Golf R

Test: VW Golf R

Από πάντα η VW μας έχει συνηθίσει σε under cover γρήγορες εκδόσεις.

Μια διαφορετική ζάντα, ελαφρώς αλλαγμένα φανάρια και μια διαφορετική εξάτμιση. Τι σημασία έχει αν η διαφορά με τα καθημερινά Golf είναι χαώδης; Αρκεί να το ξέρει αυτός που το οδηγεί.

R-Specs
Με τα R32 είχαμε μάθει εκτός από τις επιδόσεις να περιμένουμε και το κάτι παραπάνω, κάτι μοναδικό. Ο VR6 είχε το δικό του γρύλισμα και τη δική του φιλοσοφία, αλλά και ένα λαχάνιασμα ψηλά. Η πρόοδος στους κινητήρες της VW είναι ασταμάτητη, αλλά εδώ μας χρυσώνει το χάπι, για να μην γκρινιάζουμε που το R δεν είναι πια εξακύλινδρο.

Σημειώστε πως ο συγκεκριμένος 2λιτρος turbo έχει επιπλέον 20 ίππους και 3,1 kgm, είναι ελαφρύτερος ζυγίζοντας μόλις 152 κιλά και έχει 22% χαμηλότερη κατανάλωση από τον ατμοσφαιρικό προκάτοχό του. Μπορεί ο κωδικός κινητήρα να είναι ίδιος με τα υπόλοιπα 2λιτρα TSI (EA113), όμως οι 270 ίπποι συνοδεύονται από σειρά βελτιώσεων, πιο σκληρές μπιέλες, ενισχυμένο μπλοκ και ανθεκτικότερα μπουζόνια. Ευτυχώς ο γλυκός ήχος δεν λείπει, με την ειδικά ρυθμισμένη διπλή μπούκα να σκάει στα κατεβάσματα και να δίνει πιο μπάσο τόνο, αντίστοιχο περισσότερων κυβικών εκατοστών.

Βέβαια η μεγαλύτερη απόδειξη της αξίας του είναι το φύλλο μετρήσεων. Στις μετρήσεις από στάση είναι το ταχύτερο VW παραγωγής που έχει περάσει από τα χέρια μας, με μόνο πραγματικό αντίπαλο το ελαφρύτερο Scirocco R που χρησιμοποιεί τον ίδιο TSI. Το τετρακίνητο, αυτόματο Golf εκτοξεύεται σε κάθε εκκίνηση, φτάνοντας τα 100 km/h σε 5,8” με ελάχιστη διαφορά ανάμεσα στις μετρήσεις. Εύκολα και άνετα, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη γνώση ή συμμετοχή από τον οδηγό, σε 14,1” έχεις καλύψει 400 μέτρα και σε 25,8” το πρώτο χιλιόμετρο. Οι αλλαγές από το 6άρι DSG γίνονται πραγματικά ακαριαία και κάνουν τα νεότερα DSG7 να δείχνουν αργοκίνητα.

Χορηγός θετικής ενέργειας: 4MOTION
Το σημαντικότερο στοιχείο για το ξεκόλλημα και την κλωτσιά που νοιώθεις σε κάθε εκκίνηση είναι η τετρακίνηση. Το Golf R ακολουθεί την παράδοση και επιμένει στον Haldex, έχοντας πολλαπλό όφελος. τελευταία εξέλιξη του πολύδισκου συμπλέκτη λειτουργεί χωρίς να χρειαστεί να υπάρξει διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, προβλέποντας στην ουσία πότε και πώς χρειάζεται να κατανεμηθούν τα 35,7 kgm ροπής.

Η διαφορά στην ταχύτητα ενεργοποίησης οφείλεται στη μόνιμη υδραυλική πίεση που παράγει συνεχώς μια ηλεκτρική αντλία. Όταν ο κεντρικός ηλεκτρονικός έλεγχος αποφασίσει να δώσει δύναμη πίσω, οι συμπλέκτες δέχονται πίεση έως και 30 bar. Στην οδήγηση είναι ελάχιστες οι στιγμές που καταλαβαίνεις την επέμβασή του.

Ακόμα και σε απότομη εκκίνηση όλα γίνονται πολύ ομαλά. Μόνο αν επιμείνεις στην έξοδο της στροφής και σε πολύ γλιστερή άσφαλτο θα νοιώσεις κάτι να σπρώχνει ευχάριστα τον πίσω άξονα, όμως μέχρι να το συνειδητοποιήσεις όλα έχουν επανέλθει σε έλεγχο και εσύ επιταχύνεις για την επόμενη στροφή. Δεν είναι το τετρακίνητο που θα σου αλλάξει τον τρόπο οδήγησης. Αντιθέτως λειτουργεί «διορθωτικά», βελτιώνοντας το όριο οδηγού και αυτοκινήτου.

expRess
Το Golf R κάθεται χαμηλότερα από όλα τα μικρότερά του αδέλφια, κατά 2,5 πόντους. Όπως ήταν αναμενόμενο, αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν ρυθμιστεί ώστε να ταιριάξουν με το χαμήλωμα. Στην έκδοση δοκιμής χρησιμοποιούνται και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του πακέτου DCC.

Το Dynamic Chassis Control παράλληλα με την απόσβεση των κραδασμών, αλλάζει και την υποβοήθηση στην κρεμαγέρα με τρία προκαθορισμένα προγράμματα Sport, Normal και Comfort. Όπως είναι αναμενόμενο, το Sport ταιριάζει καλύτερα σε ένα αυτοκίνητο με 270 ίππους, χωρίς όμως να κάνει το Golf όσο άμεσο θα ήθελες. Σαν να μην είναι η κορυφαία έκδοση και να έχουν αφήσει κάτι καλύτερο για το μέλλον. Φυσικά ούτε γέρνει ούτε πλέει, αλλά δεν έχει το χάρισμα να σε εξιτάρει. Ένα μεγάλο ποσό πληροφόρησης του οδηγού θυσιάζεται στο βωμό της ποιότητας κύλισης.

Προσωπικά θα προτιμούσα να νοιώθω και το τελευταίο πετραδάκι της ασφάλτου κι ας κοπανούσε λίγο παραπάνω. Το τιμόνι είναι ακριβές και βαρύ, χωρίς η αυξανόμενη αντίσταση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαγέρας να γίνεται ενοχλητικά τεχνητή. Αντιθέτως σε βοηθά να ξυπνήσεις, να βάλεις δύναμη και να συνειδητοποιήσεις με πόσα πας. Διότι όταν όλα γίνονται τόσο γλυκά, ομαλά και εύκολα όπως στο Golf R, χάνεις το μέτρο.

Τις πρώτες φορές γουρλώνεις τα μάτια με το ρυθμό της επιτάχυνσης, αλλά σύντομα το συνηθίζεις. Ευτυχώς τα χιλιόμετρα πέφτουν αντίστοιχα γρήγορα, χάρη στα φρένα άγκυρες, διαμέτρου 345 εμπρός και 310 mm πίσω. Το κατέβασμα από τα paddles πριν τη στροφή γίνεται πλέον χωρίς να το σκέφτεσαι, και βρίσκεσαι με γεμάτη 4η να ζυγίζεις το πίσω μέρος στην πατημένη κατηφορική. Τα μεταξωτά βρακιά…

Fast & Safe
Κάπου εκεί λέω χαλάλι. Με μια χειρουργική κίνηση και πριν προλάβω να καταλάβω πως γλιστρούσα, το ESP με είχε επαναφέρει στην τάξη. Σίγουρα το παιχνίδι σε κλειστό στροφιλίκι και άσφαλτο γυαλί δεν συνάδει με ηλεκτρονικά βοηθήματα, όμως εκεί ούτως ή άλλως δεν πάς και πολύ πιο γρήγορα από ένα 160άρι Golf. Ήδη από τις πρώτες στροφές βλέπεις ότι το πλαίσιο είναι στιβαρό, το τιμόνι σε βοηθά και μια μικρή τοποθέτηση θα βελτίωνε τα πράγματα. Δυστυχώς ακόμα και η Sport ρύθμιση του ESP δεν συμπαθεί τα γλιστρήματα, αλλά θα συμβιβαστώ με την παραπάνω σιγουριά που δίνει σε υψηλή ταχύτητα.


Από την άλλη δεν μπορείς να μην γουρλώσεις τα μάτια με την τιμή. Δεν παύει να είναι το καλύτερο Golf όμως με πάνω από € 50.000, μπαίνει σε βαθιά νερά. Από αυτά τα χρήματα και πάνω ένα γρήγορο hatchback είναι μια από τις πολλές επιλογές που μπορείς να κάνεις. Με έπεισε για την ταχύτητα, τις δυνατότητες και την αξία του, αλλά θα το λάτρευα αν ήταν πιο ωμό και «δρομίσιο».



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Θέση: Εμπρός, εγκάρσιος
Κατασκευή: Μπλοκ από χυτοσίδηρο, κεφαλή από κράμα αλουμινίου
Κυβισμός: 1.984cc
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, turbo
Κύλινδροι: 4 σε σειρά
Βαλβίδες: 16v, 2 EEK
Ισχύς: 270 PS @ 6.000 rpm
Ροπή: 35,7 kgm @ 2.500 - 5.000 rpm
Συµπίεση: 9,8:1
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5 x 92,8 mm
Κόφτης: 6.750 rpm
kg/PS: 5,7
Ειδική ισχύς: 136,1 PS / lt
ΑΜΑΞΩΜΑ
Τύπος: Hatchback, 3 πόρτες, 4 θέσεις
Κατασκευή: Αυτοφερόμενο, γαλβανισμένο, χάλυβας υψηλής αντοχής
Bάρος/Μετρημένο: 1.541 kg/1.530 kg
Μ x Π x Υ: 4.212 x 1.779 x 1.461 mm
Μεταξόνιο: 2.578 mm
Μετατρόχιο (ε / π): 1.533 mm / 1.515 mm
Χώρος αποσκευών (lt): 275
Αεροδυναμική (Cd): 0,34
Τροχοί: 18”
Ελαστικά: Continental SportContact 2, 225/40 R18
Ρεζέρβα: Ανάγκης
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ    
Τύπος: Ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα μεταβλητής υποβοήθησης, 3,0 στροφές
Κύκλος στροφής (m): 10,9
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345 mm
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 310 mm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος: Σε όλους τους τροχούς (Haldex)
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΡΥΠΟΙ
CO2 gr/km (μικτός κύκλος): 195
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ABS, EBD, Brake Assist, ESP, TSC
EuroNCAP  Τεστ επιβατών: 97% Τεστ παιδιών 84%
Τεστ πεζών: 51%  Safety Assist: 71%

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube