Test: VW Golf GTI Edition 35

Test: VW Golf GTI Edition 35

Κάθε μέρα γιορτή: Για να γιορτάσει την 35η –«μαργαριταρένια»– επέτειο του Golf GTI, η VW παρουσίασε μιαν επετειακή έκδοση. Η οδήγησή της είναι όντως μια γιορτή

Το Golf GTI μπορεί να μην είναι το πιο δυνατό του είδους του, αλλά είναι ολοκληρωμένο και προσιτό, οπότε δύσκολα θα το αγνοήσεις. Ιδίως τώρα που διατίθεται και ως Edition 35 για να γιορτάσει τα 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου GTI.
Εξωτερικά το Edition 35 ξεχωρίζει από το νορμάλ GTI από τον ελαφρώς αλλαγμένο μπροστινό προφυλακτήρα, τα χρωμέ λογότυπα «35», τους μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα διαφορετικά μαρσπιέ και τις νέες ζάντες. Οι πραγματικές διαφορές όμως βρίσκονται κάτω από το καπό. Ο νέας γενιάς κινητήρας EA888 έχει δώσει τη θέση του στον παλιό, πιο δοκιμασμένο ΕΑ113, που σε μια ισχυρότερη μορφή του κινεί και το Golf R. Η πίεση του turbo έχει εδώ μειωθεί από τα 1,2 στα 0,9 bar, αλλά και πάλι το Edition 35 έχει 25 PS παραπάνω από το απλό GTI, φτάνοντας τους 235 PS. Αυξημένη είναι και η ροπή, κατά 2,1 kgm, αλλά αποδίδεται 500 rpm ψηλότερα.
To Edition 35 δείχνει πιο άμεσο και πρόθυμο, αλλά όχι τόσο πολιτισμένο όσο το νορμάλ GTI. Η VW ανακοινώνει 6,6” για τα 0-100 km/h με το πολύ γρήγορο (αλλά έξτρα) 6άρι κιβώτιο DSG. Η τελική έχει αυξηθεί κατά 8 km/h, στα 246.
Το αντίτιμο πληρώνεται σε βενζίνη. Με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 8,0 lt/100km, το Edition 35 καίει 0,6 lt/100km περισσότερο από το απλό GTI, ενώ οι εκπομπές CO2 αυξάνονται από τα 173 στα 185 gr/km.
Σε συμπεριφορά, το Edition 35 είναι ακόμα πιο συμμετοχικό, με εντυπωσιακή απόκριση στο (ηλεκτρομηχανικό) τιμόνι και φιλικές, προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο. Το ηλεκτρονικό «διαφορικό» EDL δεν επιτρέπει στον εσωτερικό μπροστινό τροχό να χαζοσπινάρει στην έξοδο των κλειστών στροφών, και οι αντιδράσεις στο τιμόνι λάμπουν δια της απουσίας τους. Όμως η ανάρτηση με τις έξτρα 19άρες ζάντες και τα 35άρια λάστιχα γίνεται πολύ ξερή. Οι νορμάλ 18άρες με τα 40άρια προσφέρουν καλύτερη άνεση χωρίς αισθητές θυσίες στο κράτημα.
[blockquote]
Τι λέει το DRIVE
Ο κινητήρας του Golf R και άλλες μετατροπές στα σημεία δίνουν στο GTI νέα πνοή και ζωηράδα, με κάποιες θυσίες σε άνεση και κατανάλωση.
Τεχνολογία
Kινητήρας 1.984 cc, Ι4 2EEK 16v, άμεσος ψεκασμός & turbo. 235PS/5.500 rpm και 30,6 kgm/2.200-5.500 rpm. Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, EDL
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,6”, τελική 246 km/h
Μέση κατανάλωση
8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 185 gr/km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube