Test: Smart ForTwo

Test: Smart ForTwo

Πιο «έξυπνο» και πιο οικονομικό, με διακριτικό φρεσκάρισμα. Νέο Smart δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σε καμιά περίπτωση. Το ForTwo δέχτηκε ένα διακριτικό άγγιγμα ανανέωσης, με παράλληλη αναβάθμιση στον εξοπλισμό άνεσης: Φώτα ημέρας LED στον μπροστινό προφυλακτήρα, νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και νέα χρώματα είναι τα νέα στοιχεία. Επίσης για πρώτη φορά πλέον ο κλωβός θα είναι διαθέσιμος και σε λευκό χρώμα.
Στο εσωτερικό, πέρα από τις πιο ποιοτικές υφασμάτινες επενδύσεις, στον πίνακα οργάνων προστέθηκε υπολογιστής ταξιδιού και προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης cruise control.

Τεχνολογία αιχμής
Σαν «έξυπνο» που είναι το Smart ForTwo, απέκτησε και προηγμένης τεχνολογίας ηχοσύστημα που συνδυάζει και δορυφορική πλοήγηση, θύρες USB και AUX, καθώς και ανοιχτή ακρόαση κινητού τηλεφώνου. Οδηγώντας το βράδυ, ο διακριτικός εσωτερικός φωτισμός δίνει έναν αέρα πολυτέλειας.
Στο πνεύμα της εποχής για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, έγιναν τροποποιήσεις στο σύστημα διαχείρισης ψεκασμού του κινητήρα και στην εξάτμιση. Μετά τις επεμβάσεις αυτές, το πετρελαιοκίνητο cdi έχει πλέον CO2 86 gr/km κατέχοντας τον τίτλο του πιο «καθαρού» αυτοκινήτου παραγωγής, ενώ η κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή μειώθηκε στα 3,3 λίτρα/100 km.
Στην γρήγορη έκδοση Brabus η ισχύς αυξήθηκε στους 102 ίππους (από 98) με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης.

Urban legend
Οδηγικά, το ανανεωμένο Smart παραμένει το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης, καθώς ελίσσεται απίστευτα εύκολα και παρκάρει στα πιο απίθανα σημεία. Θα θέλαμε κάποια έστω μικρή βελτίωση στο ημιαυτόματο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να γίνει πιο άμεσο στο πάτημα του γκαζιού και με γρηγορότερες αλλαγές των ταχυτήτων.
Για τις διαστάσεις του, το ForTwo παραμένει σταθερό στο δρόμο χάρη και στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, είναι άνετο για δύο μεγαλόσωμους ενήλικες και με επαρκές πορτμπαγκάζ για τα καθημερινά ψώνια.

Electric drive
Η φυσική εξέλιξη του Smart ForTwo είναι μια ηλεκτροκίνητη έκδοση. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου δίνει κίνηση σε έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα και αποδίδει 27 ίππους. Για γρήγορες επιταχύνσεις υπάρχει η λειτουργία overboost, όπου η ισχύς αυξάνεται στους 41 ίππους για μέγιστη διάρκεια δύο λεπτών. Γυρίζεις το κλειδί στη μίζα, βάζεις τον λεβιέ στη θέση D και δεν ακούς τίποτε. Πατάς το γκάζι και ίσα που ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος του ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό Smart επιταχύνει δυνατά. Δεν έχει καμιά σχέση με τη επιτάχυνση των υβριδικών όταν λειτουργούν με την μπαταρία. Ακολουθεί την κίνηση της πόλης χωρίς πρόβλημα έχοντας αυτονομία περίπου 135 km. Για πλήρη φόρτιση της μπαταρίας από το 0% έως το 100% χρειάζονται οκτώ ώρες με σύνδεση στο οικιακό ηλεκτρικό ρεύμα. Για ενδιάμεσες φορτίσεις χρειάζονται 3,5 ώρες για να φτάσει η χωρητικότητά της από το 25% στο 85%.
Το ηλεκτρικό Smart κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους του Βερολίνου, συμμετέχοντας σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα. Οι μαζικές πωλήσεις του υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν το 2012.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Smart αποδεικνύει ότι ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης δεν σημαίνει απαραίτητα συμβιβασμούς σε θέματα άνεσης
Τεχνολογία
999 cc, 3κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ 12v, 71 PS/5.800 rpm, 9,4 kgm/4.500 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 13,7”, τελική 145 km/h
Μέση κατανάλωση
4,2 lt/100 km[/blockquote]


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube