Test: Nissan Micra

Test: Nissan Micra

Micro-οικονομική: Ο στόχος στη σχεδίαση του νέου Micra είναι η οικονομία. Και για λόγους οικονομίας θα φτιάχνεται στην Ινδία, την Κίνα και την Ταϊλάνδη. Το επηρεάζουν όλα αυτά από οδηγική άποψη;
Το Micra της 4ης γενιάς είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο. Θα κατασκευάζεται στην Ινδία, την Κίνα, το Μεξικό και ήδη βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στην Ταϊλάνδη, όπου και οδηγήσαμε ένα από τα πρώτα δείγματα. Το να φτιάξεις όμως ένα νέο μοντέλο που να είναι προσιτό στις αναπτυσσόμενες χώρες και ταυτόχρονα αρκετά εξελιγμένο ώστε να ικανοποιεί τους Δυτικοευρωπαίους, δεν είναι εύκολο. Στην περίπτωση του Micra απαιτούσε μιαν ολοκαίνουργη πλατφόρμα. Η πλατφόρμα “V” θα αποτελέσει τη βάση για τρία νέα μοντέλα, από τα οποία το Micra είναι το πρώτο. Οι προδιαγραφές που τέθηκαν ήταν για ένα αυτοκίνητο «εύκολο στην οδήγηση και το παρκάρισμα, αξιόπιστο και φιλικό στο χρήστη». Επίσης το νέο Micra έπρεπε να είναι ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο και πιο οικονομικό από το παλιό.
Ο στόχος για το βάρος ήταν τα 890 kg (περίπου 80 kg λιγότερα) και απαίτησε έξυπνη και προσεκτική σχεδίαση των επιμέρους εξαρτημάτων, των οποίων συνολικός αριθμός έχει επιπλέον μειωθεί κατά 18%. Η μετακίνηση του γκαζιού προς τα εμπρός και η αλλαγή σχήματος στο ρεζερβουάρ πρόσθεσαν 20 mm στο μήκος της καμπίνας.
Η εξωτερική σχεδίαση είναι συμβατική, όμως υπάρχουν καινοτομίες κάτω από το καπό. Η Nissan έχει σχεδιάσει έναν εντελώς νέο, 3κύλινδρο 1.200άρη με 79 PS. Έχει αντλίες λαδιού και νερού χαμηλής τριβής, εναλλάκτη υψηλής απόδοσης κι ένα αντίβαρο ενσωματωμένο στην τροχαλία του στροφάλου για να εξισορροπεί τους κραδασμούς λειτουργίας. Για την ευρωπαϊκή αγορά περιέργως δεν προσφέρεται κινητήρας diesel, αλλά μια έκδοση του παραπάνω βενζινοκινητήρα, με μηχανικό υπερσυμπιεστή, άμεσο ψεκασμό και λειτουργία στον κύκλο Miller για οικονομία. Αποδίδει 98 PS και εκπέμπει μόλις 96 gr CO2/km. Στάνταρ είναι ένα χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, όμως υπάρχει κι ένα νέο αυτόματο CVT, ελαφρύ και με μακριά τελική σχέση.

Τηρεί τις υποσχέσεις
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν ταϊλανδέζικων προδιαγραφών, όμως στους (καλούς) δρόμους γύρω από το Πουκέ βγάλαμε αρκετά συμπεράσματα. Το Micra είναι όντως πανεύκολο στην οδήγηση, ελαφρύ σε αίσθηση και εκπληκτικά ευέλικτο, με κύκλο στροφής μόλις 9 m. Παρά το μικρό του βάρος δείχνει να πατάει σταθερά στο δρόμο, ενώ κυλάει άνετα και ήσυχα, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες λακκούβες συναντήσαμε. Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν το πόσο ξεκούραστα ταξίδευε, με τον κινητήρα να λειτουργεί ομαλά κι αθόρυβα, ειδικά με το κιβώτιο CVT. Στην επιτάχυνση όμως με φουλ γκάζι ο θόρυβος ήταν έντονος και για να κινηθείς σβέλτα έπρεπε να δουλεύεις τον 3κύλινδρο πάνω από τις 4.000 rpm.
Η καμπίνα είναι φαρδιά και δείχνει πολύ ευρύχωρη, όμως η σχεδίαση «διπλής φούσκας» δεν έχει τη σοβαρότητα π.χ. του Polo και τα πλαστικά στην ταϊλανδέζικη έκδοση είναι σκληρά. Τα ευρωπαϊκά Micra θα έχουν πάντως αναβαθμισμένο φινίρισμα και το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς δείχνει γεροδεμένο. Αν έχει και χαμηλή τιμή, τότε θα μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.


[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Έξυπνα σχεδιασμένο, ελαφρύ, οικονομικό, πανεύκολο στην οδήγηση και αρκετά σταθερό και άνετο στο δρόμο. Θα πρέπει όμως να έχει χαμηλή τιμή για να αντισταθμίσει τον κάπως «ανατολίτικο» χαρακτήρα του.
Τιμή Δεν έχει ανακοινωθεί
Κινητήρας
1.198 cc, 3κύλινδρος, 2ΕΕΚ 12v, 79 PS / 6.000 rpm, 10,8 kgm / 4.400 rpm
Μετάδοση
Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή CVT
Βάρος 960 kg
Επιδόσεις
0-100 km/h (δ.α.), τελική (δ.α.)
Μέση κατανάλωση
4,8 lt/100 km (Εκπομπές CO2: 115 gr/km)
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube