Test: Mini Cooper S Countryman ALL4

Test: Mini Cooper S Countryman ALL4

Eίναι το πρώτο Mini που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα, το πρώτο με τέσσερις πόρτες και το πρώτο με τετρακίνηση. Πόσο Mini είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο ουσιαστικά ανήκει στην κατηγορία των μεσαίων crossovers; Πόσο από τον χαρακτήρα του έχει διατηρήσει και πόσο νερό έχει βάλει στο κρασί του;
Αυτός ήταν και ο βασικός μας προβληματισμός στο ταξίδι για το Αμβούργο όπου πραγματοποιήθηκε και η διεθνής δημοσιογραφική παρουσίαση του Mini Countryman.

Mini me
Αντικρίζοντας το αυτοκίνητο αν μη τι άλλο αντιλαμβάνεσαι με τη μία πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο της Mini. Είναι πιο μυώδες από τα υπόλοιπα και μάλλον πιο αγριεμένο εμπρός, με επιθετικές εισαγωγές αέρα. Τα φτερά είναι φουσκωμένα για εμφαντική αισθητική 4x4 , ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει ξεκάθαρα στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Mini. Στο εσωτερικό βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μία γνώριμη εικόνα. Κάτι που δείχνει πως οι άνθρωποι της βρετανικής εταιρείας δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση να ξεφύγουν από τα δεδομένα τους. Πρόκειται δηλαδή για μια καμπίνα που ξεχειλίζει από στιλ, αλλά και εργονομικές ατέλειες. Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τα παράθυρα είναι χαμηλά τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα και το μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στο κέντρο του ταμπλό περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς είναι προτιμότερο να συμβουλεύεσαι την ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερα τοποθετημένη από ότι στα υπόλοιπα Mini γεγονός που ευνοεί την περιμετρική ορατότητα, παραμένοντας πολύ καλή και αναπαυτική. Αυτό που δεν έχουμε συναντήσει σε άλλο Mini είναι η ράγα που ξεκινάει από την κεντρική κονσόλα εμπρός και φτάνει μέχρι τα πίσω καθίσματα. Πάνω της θα βρεις το εμπρός υποβραχιόνιο, καθώς και διάφορες θήκες για μικροπράγματα (γυαλιά, ποτηροθήκες, iPhone) οι οποίες μπορούν να μετατοπισθούν κατά βούληση. Ακόμη και το υποβραχιόνιο μπορεί να φύγει από εμπρός και να πάει ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα πρακτικότητας και στιλ. Ο χώρος αποσκευών είναι 350 λίτρα και φτάνει τα 450 ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Όσο για τους επιβάτες, στη έκδοση με δύο θέσεις πίσω θα νιώσουν εξαιρετικά άνετα, ειδικά αν αυτά είναι τραβηγμένα τέρμα πίσω.

Κι όμως, είναι Mini

Οδηγώντας το Cooper S Countryman εντυπωσιάζεσαι από το πόσο... Mini είναι. Η οδηγική αίσθηση δεν διαφοροποιείται από αυτή των υπόλοιπων της φίρμας, παρά την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Το Countryman κρατάει εξαιρετικά και ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι είναι γρήγορο και η κλίση στις στροφές μικρή. Εντύπωση προκαλεί το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο που ακόμη και σε υψηλή ταχύτητα, ακόμη και κοντά στην τελική, γεμίζει τον οδηγό αυτοπεποίθηση. Όσο για το τούρμπο 1.600άρι των 184 ίππων, τα λόγια είναι περιττά. Δύναμη από χαμηλά, γραμμική απόδοση και επιτάχυνση που εντυπωσιάζει ακόμη και με 6η σε ένα κιβώτιο με καλή αίσθηση. Ο αεροδυναμικός θόρυβος ωστόσο είναι αισθητός και οφείλεται κυρίως στον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, ο οποίος σκαρφαλώνει στο Cd 0,36. Ακόμη, ο μεγάλος κύκλος στροφής που φτάνει τα 11,6 m θα δυσκολέψει την κίνηση μέσα στην πόλη.
Εκτός ασφάλτου το Countryman περιορίζεται κυρίως από την απόσταση από το έδαφος, που είναι μικρή για 4x4 -μόλις 14,9 εκ. Η τετρακίνηση εμπλέκεται γρήγορα, αλλά δεν αυτό δεν αρκεί για κατατάξει ένα αυτοκίνητα μεταξύ των ικανών 4x4. Ωστόσο η ανάρτηση απέδειξε πως μπορεί να παρέχει πολύ καλή άνεσηβ σε βατό χωματόδρομο, καθιστώντας την οδήγηση ξεκούραστη.
Ουσιαστικά, το Countryman αποτελεί ένα μικρομεσαίο Mini που ενσωματώνει χαρακτηριστικά οχήματα Crossover, προβάλλοντας έναν ακόμη πιο ελκυστικό και αυθεντικό χαρακτήρα. Στη χώρα μας αναμένεται τον Οκτώβριο, με τιμή εκκίνησης τα 21.000 ευρώ περίπου για τη δικίνητη έκδοση με τον 1.6 των 98 ίππων. Επίσης θα υπάρχει και ανάλογη έκδοση με 122 ίππους, ενώ θα υπάρχουν και δύο εκδόσεις diesel επίσης 1.600 κυβικά και απόδοση 90 και 112 ίππων.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Αν μικροί είχατε Mini και τώρα κάνατε οικογένεια ή αν θέλατε Mini και οι απαιτήσεις σε χώρους σας απαγόρευαν την αγορά του, τότε το Countryman είναι το επόμενο αυτοκίνητό σας
Τεχνολογία
1.578 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16v, με μεταβλητό χρονισμό και twin scroll turbo 184 PS/5.500 rpm, 24,5 (26,5)* kgm/1.600 – 5.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 7,6”, τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση
6,1 lt/100 km
Τιμές κατασκευαστή
* Με υπερπλήρωση
[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube