Test: Mercedes - Benz SKL250 CGI

Test: Mercedes - Benz SKL250 CGI

Κορυφαίο ναι, σπορ... χμ! Το δημοφιλές roadster της Mercedes-Benz μεγάλωσε και έγινε μια μικρή SL
Η Mercedes-Benz έδωσε δύο μεγάλες υποσχέσεις για τη νέα SLK. Αυτή η τρίτη γενιά του διθέσιου roadster, λέει, αντιπροσωπεύει σαφώς μεγαλύτερο βήμα εξέλιξης απ’ ό,τι η δεύτερη και είναι πιο σπορ από ό,τι η προκάτοχός της.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο roadster της Μ-Β πήρε μπόι: 3,1 πόντους σε μήκος, 3,3 σε πλάτος και μισό στο ύψος. Το πισωκίνητο σασί δεν είναι καινούργιο, καθώς πρόκειται για εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος, με το ίδιο μεταξόνιο των 2,43 m, αλλά πιο φαρδιά μετατρόχια.
Από μέσα, η καινούργια SLK είναι πιο ευρύχωρη από την απερχόμενη, χάρη στο μεγαλύτερο πλάτος που δίνει αέρα, ειδικά στο ύψος των ώμων. Το design των ταμπλό, καντράν, χειριστηρίων, αεραγωγών και της κεντρικής κονσόλας ενσωματώνει διάφορα αεροπορικά μοτίβα από την SLS. Όμορφο σχέδιο που αποτελεί βελτίωση σε σχέση με το παλιό αυτοκίνητο, αν και λίγο φορτωμένο με σκληρά πλαστικά.
Βέβαια, ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία και της νέας SLK παραμένει η αναδιπλούμενη σκληρή οροφή. Τώρα πια όμως διαθέτει ένα ελαφρύτερο πλαίσιο από μαγνήσιο και ένα νέο ηλεκτρονικό μηχανισμό για ταχύτερη λειτουργία –χρειάζεται λιγότερο από 20” για να ανοίξει.
Η Mercedes-Benz Hellas αναμένεται να λανσάρει τρεις εκδόσεις της SLK τον Ιούνιο: Μία 1.800άρα turbo με 184 PS, μία με το ίδιο τετρακύλινδρο μοτέρ ανεβασμένο στα 204 PS (SLK250) και μία με το νέο ατμοσφαιρικό 3,5λιτρο V6 με 306 άλογα –SLK350.
Αργότερα μέσα στο 2011 θα δούμε μια SLK250 CDI με 2.1 diesel και 204 PS –η πρώτη SLK που θα καίει πετρέλαιο- μαζί με την SLK55 AMG που θα φορά το νέο ατμοσφαιρικό V8 της AMG που από 5.500 cc αποδίδει 427 άλογα.
[inset side=left]<HOT SPOTS> Πρόθυμο μοτέρ – Κορυφαία οικονομία – Κορυφαία κύλιση – Ψεύτικος ήχος εξάτμισης – Περιορισμένο πορτμπαγκάζ[/inset]Το μοτέρ στην SLK250 που δοκιμάσαμε και αναμένουμε να πάρει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις στην Ελλάδα, φαίνεται ότι ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο: Μεστές επιδόσεις σε ένα μεγάλο εύρος στροφών και ποιότητα λειτουργίας δυσανάλογα υψηλού επιπέδου σε σχέση με ό,τι θα περίμενες από έναν τετρακύλινδρο. Με σχεδόν 32 κιλά ροπή από τις 2.000 rpm, τραβά δυνατά από χαμηλά και φτάνει στις 6.200 ακάματα. Την καλύτερη δουλειά βέβαια την κάνει στις μεσαίες στροφές, όπου ο συνδυασμός ροπής και τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού παρέχει εντυπωσιακή ελαστικότητα στη χρήση.
Το νέο μοτέρ θα έρχεται με στάνταρ 6άρι χειροκίνητο σασμάν, αν και υποψιαζόμαστε ότι οι περισσότεροι αγοραστές θα προτιμούν το έξτρα αυτόματο 7άρι, όπως στην SLK που τεστάραμε.   
Παρά τη χρήση όλων των τεχνολογιών οικονομίας που έχουμε δει σε άλλα νέα μοντέλα της MB –stop-start, ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα, αποσυμπλεκόμενο εναλλάκτη- το τιμόνι της SLK παραμένει με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση και με 2,2 στροφές από τέρμα σε τέρμα είναι σαφώς ταχύτερο από ό,τι προηγουμένως.
Σε πείσμα όμως όλων των καινοτομιών, η νέα SLK δεν αφήνει εκείνη τη σπορ γεύση για την οποία η Mercedes μας είχε υποσχεθεί να προετοιμαστούμε. Είναι καλά ζυγισμένη, με καλό έλεγχο του βάρους της, αλλά δεν εμπλέκει ή ανταμείβει τον οδηγό με τον ίδιο τρόπο που κάνει μια Z4.  
Αν της εξετάσεις υπό ένα γενικότερο πρίσμα πρόκειται σαφώς για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Με σταθερή υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι, η SLK είναι εντυπωσιακά ραφιναρισμένη και με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η νέα γενιά παίρνει και ρύθμιση στην ανάρτηση, που η λειτουργία comfort είναι εκπληκτικά ενδοτική. Η στιβαρή κατασκευή του σασί, που ενσωματώνει ένα νέο χιαστί δέσιμο πίσω από τα καθίσματα, παρέχει τη βάση γι’ αυτή τη βελτίωση στην αβρότητά της.
Στην αγορά θα βρεις πιο σπορ roadster, αλλά κάνα δυο που διεκδικούν να φτάσουν τον εντυπωσιακό συνδυασμό των δυναμικών ικανοτήτων της νέας SLK. Πράγμα που σημαίνει ότι αν η ιδέα μια junior SL σας βρίσκει σύμφωνο, τότε η νέα SLK θα σας αρέσει πολύ.    

TECH

H γυάλινη οροφή μεταβλητής σκίασης είναι έξτρα στην SLK και ονομάζεται Magic Sky Control. Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικά φορτιζόμενο συγκεντρωτικό φακό για να ρυθμίζει το ποσοστό φωτός που αφήνει να περνά από το κρύσταλλο. Όταν το κρύσταλλο δέχεται ηλεκτρικό φορτίο, τα μόρια ευθυγραμμίζονται και αφήνουν το φως να διαπερνά το κρύσταλλο. Όταν το ηλεκτρικό φορτίο διακόπτεται, τα μόρια αλλάζουν θέση τυχαία, μπλοκάροντας μέρος του φωτός. Στην πιο σκοτεινή διαμόρφωση, η Mercedes ανακοινώνει ότι το φως στην καμπίνα μειώνεται 20 φορές, μειώνοντας ταυτόχρονα τη θερμοκρασία και την ένταση της υπεριώδους ακτινοβολίας.[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Η ικανότητα της νέας SLK διευρύνθηκε, αλλά με απώλεια του σύμφυτου σπορ δυναμικού της
Τεχνολογία: 1.796 cc, i4, 16v, 2EEK, turbo, άμεσος ψεκασμός, 204 PS/5.500 rpm, 31,6 kgm/2.000-4.300 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις: 0-100 σε 6,6”, τελική 243 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2     144 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube