Test: Mercedes-Benz E 200 CGI Cabrio

Test: Mercedes-Benz E 200 CGI Cabrio

Στην Mercedes Benz Ε200 cabrio με το αυτόματο 5άρι αρέσουν οι ήσυχες βόλτες, οι ήσυχοι οδηγοί και τα καλοχτενισμένα μαλλιά 
Ύστερα από 14 χρόνια που η Mercedes θεώρησε ότι δεν χρειάζεται μια E cabrio, άλλαξε γνώμη. Η παρουσία του Α5 cabriolet και της μικρότερης BMW 3, συμποσούμενων των Infinity και Lexus, επανέφεραν την ανάγκη μιας ανοιχτής E. Από τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει οριστικοποιηθεί αν και πότε θα βγει μια C-class Cabrio.

Αν μια E coupe με το ούλτρα αεροδυναμικό σχήμα σας κάνει κλικ, τότε θα σας κάνει και η Ε Cabrio. Τα δύο αυτοκίνητα διαφέρουν ελάχιστα στην όψη, ειδικά όταν η Cabrio έχει την πάνινη κουκούλα κλειστή. H Merc αντιστάθηκε στο trend της σκληρής οροφής, και έτσι τη φόρτωσε μόνο με 120 κιλά παραπάνω σε σχέση με την κουπέ. Από την άλλη η οροφή είναι πλήρως αυτόματη, ανεβαίνει ή κατεβαίνει σε 20 sec και από το master switch παίζουν κουκούλα, Αircap και παράθυρα με αυτή ακριβώς τη σειρά.

Στην πιο οικονομική έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, η Ε φορά το μοτέρ των 1.800 κυβικών με τα 180 άλογα και ένα αυτόματο 5άρι σασμάν –στάνταρ είναι το χειροκίνητο 6άρι. Προφανώς τα 60.000+ ευρώ που χρειάζεται να σκάσεις ακούγονται προκλητικά πολλά στη χώρα που αλωνίζει το ΔΝΤ. Από την άλλη, είτε το εγκρίνουμε είτε όχι, η τεχνολογία και δη η οικολογικά προσανατολισμένη, περνά πρωτίστως μέσα από τέτοια μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. Και χωρίς αυτά η βιομηχανία αυτοκινήτου με τις εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα ήταν αδύνατον να υπάρξει.  

Για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει πάνω από 1.700 κιλά, τα 180 άλογα ακούγονται σα να μην φτάνουν για να ξηλώσουν την άσφαλτο και έτσι είναι. Αν βολτάρετε απολαμβάνοντας τη φύση ή αυτούς που σας χαζεύουν, κανένα πρόβλημα. Αν θέλετε όμως να τους περάσετε σφαίρα, τότε θα χρειαστείτε κάθε διαθέσιμη στροφή του μοτέρ. Και τότε ο 4κύλινδρος τούρμπο ακούγεται σαν να μην του αρέσει καθόλου. Ομοίως δεν αρέσει και στο ηλικιωμένο αυτόματο σασμάν. Η Mercedes συνεχίζει να απορρίπτει τις φήμες ότι θα το αλλάξει μέχρι το τέλος του χρόνου. Πάντως τώρα είναι η μόνη διαθέσιμη αυτόματη επιλογή με αυτό το μοτέρ, με το οποίο δεν είναι το πιο ταιριαστό ζευγάρι. Ίσως με ένα μοτέρ με πιο ευρεία μπάντα λειτουργίας ή ένα ντίζελ, τα πήγαινε καλύτερα. Αλλά με το «στενό» 1.800άρι που χρειάζεται να είσαι ψηλά αν θέλεις να κινείσαι σβέλτα, γίνεται άτσαλο, αργό και κάνει το μοτέρ να ακούγεται εκνευρισμένο ακόμα και όταν δεν χρειάζεται να είναι. Και αν περάσεις στο «manual mode» τα πράγματα δεν γίνονται καλύτερα. Το σασμάν ποτέ δεν σου αφήνει τον πλήρη έλεγχο, χώρια που έχει την κακή συνήθεια να αναλαμβάνει συχνά πυκνά την πρωτοβουλία.

Το ζύγισμα της E Cabrio (51 εμπρός, 49 πίσω) τη φέρνει σε μια ουδέτερη ισορροπία στο turn-in. Η μούρη έχει την τάση να γλιστρά πρώτη, εκτός κι αν είσαι ζόρικος με το γκάζι. Η αλήθεια είναι όμως ότι το μοτέρ/σασμάν με τα ανώφελα kickdown αποσυντονίζουν το αυτοκίνητο -και σένα- πριν φτάσεις στο φυσικό όριο του σασί. Η ανάρτηση με τους τρεις συνδέσμους εμπρός και τους πολλαπλούς πίσω εξασφαλίζει ανώτερη κύλιση από του A5 cabriolet και μόνο τα άγρια σαμάρια περνούν στην καμπίνα. Το τιμόνι από την άλλη είναι ευχάριστα βαρύ γύρω από την ευθεία, με προσανατολισμό στην αβρότητα παρά στην πληροφόρηση.

Και περνάμε σε αυτό για το οποίο φτιάχτηκε η E Cabrio. To ραφινάρισμα της καμπίνας είναι άψογο. Η ηχομόνωση της οροφής είναι υποδειγματική και ουσιαστικά δεν έχει διαφορά από το να ήταν hard-top. Με την οροφή κάτω, το Aircap αναλαμβάνει να κρατήσει την καμπίνα ήσυχη και σε νηνεμία μέχρι τα 100 km/h. Tων γραφομένων το ακριβές επικύρωσαν οι κόρες μου που κοιμήθηκαν επί 40 km στο πίσω κάθισμα και στη συνέχεια δεν χρειάστηκαν χτένισμα. Για το Aiscarf και την παροχή ζεστού αέρα στο σβέρκο δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, καθώς τις ημέρες που είχα στα χέρια μου την Ε, ακόμα και το βράδυ η θερμοκρασία δεν έπεφτε κάτω από τους 25.

Ο διάκοσμος της καμπίνας είναι από τις πιο σοβαρές εφαρμογές της Mercedes στα τελευταία χρόνια, με σκοπίμως υποβαθμισμένη επιτήδευση, απέριττος, με ευκρινές καντράν και πολύ καλή θέση οδήγησης. Πίσω τα πράγματα είναι όσο στενάχωρα περιμένεις από ένα cabrio με γραμμή coupe, έστω και αν το μήκος του φτάνει τα 4,7 μέτρα με μεταξόνιο 2,76!  Αλλά πάντως ισοδύναμο σε χώρους με το A5 και μεγαλύτερο από την 3άρα.
Το πορτμπαγκάζ δεν τα πάει άσχημα με 390 λίτρα που γίνονται 300 με την οροφή ανοιχτή. Στην περίπτωση λοιπόν που σχεδιάζεις καλοκαιρινή εξόρμηση που ξεπερνά το σαββατοκύριακο, υποχρεωτικά τις πίσω θέσεις θα τις καταλάβουν οι αποσκευές.

Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι η E Cabrio είναι καλά προσαρμοσμένη στο ρόλο της, αυτόν του αγχολυτικού cruiser, και εκνευριστικά απρόθυμη να πάει παραπέρα. Ίσως να είμαστε αφελείς αν περιμέναμε κάτι περισσότερο, αλλά αν η E-class Cabrio έχει ένα αδύναμο σημείο, αυτό θα μπορούσες να το εξερευνήσεις στο τιμόνι μιας 3άρας.

Τι λέει το DRIVE
Αν είσαι ο τύπος της βόλτας, η E 200 Cabrio CGI θα σου ταιριάξει γάντι. Αν είσαι πιο σπορ τύπος πρέπει να βάλεις το χέρι πιο βαθιά για μια εξακύλινδρη ή V8 με 7άρι σασμάν  
Τεχνολογία
1.796 cc, Ι4, άμεσος ψεκασμός, turbo, 184 PS/5.250 rpm, 27,5 kgm/1.800 – 4.600 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 8,6”, τελική ταχύτητα 237 km/h
Μέση κατανάλωση
12,5 lt./100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube