Τest: Mercedes-Benz C63 AMG Coupe

Τest: Mercedes-Benz C63 AMG Coupe

Με την C63 AMG Coupe, η Merc δεν αρκέστηκε μόνο στο 2θυρο καλούπι. Για πρώτη φορά μετά την, όχι και τόσο πετυχημένη, CLK55 AMG της περασμένης δεκαετίας, αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να αντιπαρατεθεί επί ίσοις όροις με την κουπέ M3 της BMW.

9η συμφωνία
Οπτικά, το νέο μοντέλο στην γκάμα AMG βασίζεται στην κουπέ έκδοση της –ανανεωμένης– C-class. Με διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά του αμαξώματος και ελαφρά «πρησμένο» καπό, ώστε να φωλιάσει ο V8, η έκδοση AMG είναι όσο διακριτική και σπορ χρειάζεται. Αφήνοντας στην άκρη την εμφάνιση και την ποιοτική καμπίνα με τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα, όπως και σε κάθε AMG, την παράσταση και πάλι κλέβει ο χειροποίητος V8 των 6,2 λίτρων. Το soundtrack του είναι εξαιρετικό. Η 9η συμφωνία του βενζινοαίματου. Παίρνει μπροστά με έναν άγριο βρυχηθμό που ανασταίνει νεκρό και μόλις βρει ραλαντί συνεχίζει με έναν εξίσου απόκοσμο μπάσο ήχο. Οι ικανότητές του γνωστές. Αποδίδει 457 PS και 61,2 kgm ροπής. Υπάρχει διαθέσιμο και το πακέτο «Performance» που περιλαμβάνει τα ελαφρύτερα πιστόνια, τις μπιέλες και τον στρόφαλο της SLS, και ανεβάζει την ισχύ στους 487 PS.

Η ουσιαστικότερη ίσως αλλαγή της C63 AMG Coupe σε σχέση με την αντίστοιχη σεντάν έκδοση είναι το νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο υγρού συμπλέκτη (MCT-7), το οποίο μέχρι τώρα απολάμβανε μόνο η μεγαλύτερη E63 AMG και η εξωτική SLS AMG. Το νέο κιβώτιο δεν συμβάλει μόνο στην οικονομία. Προσφέρει ταχύτερες αλλαγές, αλλά και έναν περιστροφικό διακόπτη μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις 4 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Normal, με έμφαση στην οικονομία, Sport, Sport+ και πλήρως χειροκίνητη λειτουργία από τα paddles στο τιμόνι. Στις λειτουργίες του και το “launch control” που εκτοξεύει την C63 AMG Coupe από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,4’’ (4,3’’ με το Performance pack).

Hit the road… Merc
Σε χαλαρούς ρυθμούς η κύλιση είναι πολύ καλή και η άνεση, στους ισπανικούς δρόμους τουλάχιστον, υποδειγματική για αυτού του είδους το αυτοκίνητο. Η αστείρευτη ροπή του V8 σου επιτρέπει να κινείσαι με 2 και 3 σχέσεις πάνω και να εξοικονομείς όσο το δυνατόν περισσότερο καύσιμο για όταν αποφασίσεις να βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα. Όταν γίνεται αυτό η επιτάχυνση είναι βίαιη και αδιάκοπη. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και είναι δυνατά, τόσο τα απλά, όσο και τα αναβαθμισμένα που περιλαμβάνει το πακέτο Perfomance.

Οι διαφορές της Coupe, συγκριτικά με την σεντάν και την μεγαλύτερη Ε, έρχονται στην επιφάνεια μόλις γυρίσεις το κιβώτιο στη θέση manual και αποφασίσεις να ανακαλύψεις τα όριά της. Οι ταχύτητες κουμπώνουν ακόμα πιο γρήγορα, ιδίως στα κατεβάσματα, και η προεπιλεγμένη σχέση παραμένει ακόμα και όταν το shift light σε ειδοποίησει ότι πλησιάζεις τις 7.200 rpm του κόφτη. Εκτός πίστας πάντως, σπάνια θα πιέσεις το στροφόμετρο στα κόκκινα. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους (41 mm χαμηλότερη από τη σεντάν) και τα αυξημένα μετατρόχια έχουν βελτιώσει και το κράτημα. Παρόλο που το βάρος παρέμεινε στα επίπεδα της σεντάν, η Coupe είναι πιο άμεση στις αλλαγές κατεύθυνσης και πιο πληροφοριακή μέσω του τιμονιού της. Οι ήπιες αντιδράσεις και η πρόσφυσή της σε προδιαθέτουν να πιέσεις περισσότερο από στροφή σε στροφή. Το δέσιμο που δημιουργεί με τον οδηγό της πλησιάζει περισσότερο από κάθε άλλη φορά αυτό που χρόνια τώρα απολαμβάνουν οι κάτοχοι των Μ3.

Waiting for you
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως αυτή είναι η «σωστή» C63 AMG Coupe. Εκτός από  έναν θηριώδη κινητήρα απέκτησε και τον οδηγικό χαρακτήρα που έλειπε στις προηγούμενες εκτελέσεις της. Είναι καλύτερη από τη Μ3; Σίγουρα είναι ταχύτερη και για τα δικά μου γούστα τουλάχιστον, καλύτερη σε καθημερινή χρήση και ίσως μέχρι τα 9/10. Για το υπόλοιπο 1/10, πάω πάσο, μέχρι τουλάχιστον να τη δοκιμάσουμε στους ελληνικούς δρόμους και πίστες. Κάτι που θα γίνει σύντομα καθώς η διάθεσή της ξεκινά τον Ιούλιο. Είναι πολύ πιθανό να διαβάζετε την ετυμηγορία στις ξαπλώστρες. Αναμείνατε.


Τι λέει το Drive
Δεδομένων των θετικών εντυπώσεων που μας έχει αφήσει η C63 AMG, δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από την Coupe, που μας εξέπληξε ευχάριστα όχι μόνο με την εμφάνισή της αλλά και με την σπορ συμπεριφορά της σε κάθε δρόμο.
Τεχνολογία 6.208 cc, V8, 457 PS/6.800 rpm, 61,2 kgm/5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 4,4’’(4,3”), τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 280 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube