Test: Kia Sportage 2.0 CRDi

Test: Kia Sportage 2.0 CRDi

To αναμενόμενα οικονομικό crossover της Kia στοχεύει να κόψει το βήχα του Nissan Qashqai στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πριν καλά καλά μπει στην τρίτη γενιά, το Kia Sportage είχε ήδη πολιτογραφηθεί ως μέλος της παγκόσμιας κατηγορίας των κόμπακτ SUV. Μιας δημοφιλούς κατηγορίας που συγκαταλέγει στις τάξεις της μπόλικους rookies, όπως το Ford Kuga και το VW Tiguan.

Το τελευταίο Sportage εντούτοις είναι διαφορετικό από τους προγόνους του. Πλασάρεται ως ένα ασφάλτινο crossover/SUV και ο «φονιάς» της Kia για το Nissan Qashqai. Στην Ελλάδα αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο με δύο μοτέρ βενζίνης και δύο diesel. Εκτός από τα δικίνητα Sportage θα διατίθενται και 4x4 που αναμένεται ότι θα αφορούν μόλις το 10% των πωλήσεων.

Στην Κορέα οδηγήσαμε την έκδοση με τον 2λιτρο diesel των 134 ίππων, με την ηλεκτρονική τετρακίνηση και αυτόματο 6άρι κιβώτιο.
Οι κάτοχοι του προηγούμενου Sportage δεν θα αναγνωρίσουν εύκολα το καινούργιο. Είναι μοντέρνο, εντυπωσιακό και στιλάτο, με φρέσκια και ολοκάθαρη εικόνα. Στην καμπίνα το ματ μαύρο πλαστικό ταμπλό κάνει αντίθεση με ανάγλυφο σχέδιο των υπόλοιπων πλαστικών, κάνοντας την όλη σύνθεση ευχάριστη στην αφή και με στιβαρή αίσθηση.

Το περιβάλλον από τη θέση του οδηγού δεν είναι τέλειο, όμως. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε δεν διέθετε μεγάλο εύρος ρυθμίσεων για το τιμόνι. Και η πανοραμική ηλιοροφή χαμήλωνε αρκετά τον ουρανό, σε ύψος που θα προβλημάτιζε οδηγούς πάνω από 1,90.

Ωστόσο δεν μπορείς παρά να κάνεις ιδιαίτερη μνεία για τις επιδόσεις και την ποιότητα λειτουργίας του νέου Kia. Ο νέος δίλιτρος diesel του γκρουπ Hyundai/Kia είναι στρωτός σε λειτουργία και μεστός στο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Και επιπλέον συνδυάζεται άψογα με το γρήγορο και άμεσο αυτόματο 6άρι σασμάν.

Το κράτημα, η κύλιση και το τιμόνι του αυτοκινήτου μας ήταν λιγότερο εντυπωσιακά: Η απόσβεση των ανωμαλιών ήταν ανεπαρκής, ο θόρυβος από την ανάρτηση αρκετός και το τιμόνι, αν και ακριβές και γρήγορο, υπέρ το δέον υποβοηθούμενο. Πάντως η Kia στην Ευρώπη αναμένεται να τα σετάρει για να ταιριάζουν περισσότερο στο ευρωπαϊκό γούστο.

Μη σχηματίσετε λάθος εντύπωση. Το νέο Kia Sportage είναι ένα πειστικό αυτοκίνητο. Μπορεί να μη διαθέτει το δυναμικό ταλέντο ενός Kuga ή ενός Tiguan, αλλά είναι όμορφο, καλά κατασκευασμένο και αποτελεί μια ποιοτική και επιθυμητή επιλογή για την οικογένεια. Μια επιλογή που μπορεί να προσφέρει σχέση αξίας/τιμής καλύτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας, χαμηλό κόστος χρήσης και επταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Το Sportage απογαλακτίστηκε πλήρως από το σκληροτράχηλο παρελθόν του και χτυπά με αξίωση τη φρέσκια και trendy κατηγορία των κόμπακτ crossover.
Τεχνολογία
1.995 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, common rail & turbo, 136 PS/4.000 rpm, 31,0 kgm/4.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 12,1”, τελική 207 km/h
Μέση κατανάλωση
6,0 lt/100 km (εκτιμώμενη), CO2 155 g/km (εκτιμώμενη)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube