Test drive: VW Scirocco 2.0 TSI DSG

Test drive: VW Scirocco 2.0 TSI DSG

Ποιος χρειάζεται το GTI; Κοίταζα τις επιδόσεις του «καλού» VW Scirocco με τους 200 ίππους και το DSG, δίπλα σ’ αυτές του Golf GTI DSG. Πολύ ξύλο...

Να μπω κατευθείαν στο ζουμί: Scirocco 2.0 TSI 6,7” για τα 0-100 km/h, Golf V GTI DSG 7,1”, το οποίο DSG θυμίζω ότι είναι κατά ένα δέκατο πιο γρήγορο από το χειροκίνητο. Επειδή μάλιστα δεν παρατίθενται στον πίνακα και οι ρεπρίζ (με kickdown να υπενθυμίσω), σας πληροφορώ με κάθε επισημότητα ότι το Scirocco είναι σε όλες από 0,3” έως και 0,9” πιο γρήγορο, όπως και στο 60-160 km/h με αλλαγές (2,5” παρακαλώ), αλλά και στο χιλιόμετρο (κατά 0,7”). Αυτά για να λύσω τις απορίες που δημιουργήθηκαν με τον υπότιτλο. Μένει να δούμε αν το Scirocco θα υποκύψει στους 11 παραπάνω ίππους του νέου GTI και βέβαια αν είναι καλύτερο από τον... εξωτερικό του ανταγωνισμό.

Κατά ριπάς
Επιμένω στο πόσο γρήγορο είναι το 2λιτρο Scirocco γιατί ακριβώς αυτή είναι η πρώτη και η τελευταία εντύπωση που σου δημιουργείται από τα πρώτα μέτρα. Ο συνδυασμός του 6τάχυτου DSG που διαχειρίζεται με απίστευτη ταχύτητα τη ροπή του turbo, και της ανάρτησης που διαχειρίζεται με χαρακτηριστική ηρεμία το DSG και τη ροπή, είναι εντυπωσιακός. Και μιλάμε για προσθιοκίνητο. Κι όμως, το Scirocco θα σπινάρει λίγο στην 1η, μια ιδέα στη 2η και από εκεί κι έπειτα εκτοξεύεται. Πώς αλλιώς, όταν τα μετατρόχιά του είναι μεγαλύτερα από μιας 911. Και πώς αλλιώς, όταν η ανάρτησή του, ακόμα και η συμβατική, είναι πολύ πιο εξελιγμένη από αυτή του Golf. Πόσο μάλλον η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, η οποία στη ρύθμιση Sport δεν αφήνει το αμάξωμα να κάνει τσικ.

Το Scirocco μού θυμίζει τους παλαιστές της ελληνορωμαϊκής, που όταν τους δώσουν ποινή, παίρνουν αυτή την περίεργη στάση με χέρια και πόδια καρφωμένα στο τερέν. Αν είναι πραγματικά καλοί, όσο κι αν προσπαθεί ο αντίπαλος δεν μπορεί να τους ανατρέψει με τίποτα. Ε, λοιπόν, το Scirocco είναι πραγματικά καλό. Κάθεσαι στη σωστή θέση, χαμηλά δηλαδή, όπως αρμόζει σε coupe, και κλειστοφοβικά (μου τη δίνει όταν ακούω ότι δεν έχει ορατότητα, φυσικά και δεν έχει, αλλιώς πάρε SUV), έχεις στα χέρια σου εκατέρωθεν τα paddles (δεξιά ανεβάζεις, αριστερά κατεβάζεις) και νιώθεις έτοιμος να ορμήξεις.

Το αποτέλεσμα μετράει
Τη στιγμή λοιπόν που ορμάς, έχεις ως σύμμαχο την ηλεκτρονική –έξτρα φυσικά– ανάρτηση, ένα μεστό σε αίσθηση τιμόνι, σαφώς πιο άμεσο και επικοινωνιακό απ’ ό,τι έχεις συνηθίσει σε VW, κι ένα συνολικό στήσιμο που σε εμπνέει για μεγάλα πράγματα. Αν όμως αυτά τα μεγάλα πράγματα μεταφράζονται στο μυαλό σου σε υπερστροφή με μεταφορά βάρους και σε γενικότερο παιχνιδάκι, με την έμπνευση θα μείνεις.

Το 2λιτρο Scirocco, όπως και το 1,4 άλλωστε, είναι ένα εργαλείο ακριβείας, αυτό που θες όταν «χρειάζεται» να γράψεις χρόνο, το πιο γρήγορο στα λεφτά του γι’ αυτό που λέμε «από σημείο σε σημείο». Φαντάζομαι ότι καταλάβατε πως το ESP του δεν απενεργοποιείται. Σε αφήνει ώς ένα σημείο, πλην όμως πάντα επεμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που θα ξεκινούσε η διασκέδαση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρόκειται για ένα οδηγικά αποστειρωμένο αυτοκίνητο. Οφείλω επίσης να γκρινιάξω λίγο για την αίσθηση των φρένων με τη νεκρή διαδρομή πριν πιάσουν.

Δυο μείον, μπροστά στα τόσα συν όμως που αναφέρω πιο πάνω δεν χαλάνε τη συνολική εικόνα τού πιο αποτελεσματικού και γρήγορου μικρού coupe της αγοράς.

TECH INFO
Το Scirocco διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική κρεμαγιέρα και νέο λογισμικό στην ηλεκτρονική μονάδα. Έτσι, η επαναφορά του τιμονιού είναι πιο ισχυρή και «το βάρος» έχει αυξηθεί με στόχο την καλύτερη αίσθηση στην απαιτητική οδήγηση.
Διαφορετική είναι και η σχεδίαση της κρεμαγιέρας με τον αισθητήρα γωνίας του τιμονιού, ο οποίος πληροφορεί τόσο το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης όσο και το σύστημα ESP για τη θέση των εμπρός τροχών.


Τι λέει το DRIVE
Το 2λιτρο Scirocco είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά σπορ αυτοκίνητα της γενιάς του. Μακάρι να ήταν και λίιιγο πιο διασκεδαστικό
Τεχνολογία 1.984 cc, 16V, άμεσος ψεκασμός και turbo, 200 PS / 5.100 – 6.000 rpm, 28,6 / 1.700 – 5.000
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,7”
Τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 13,2 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube