Test drive: VW Golf GTΙ Performance 230 PS

Test drive: VW Golf GTΙ Performance 230 PS

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του Golf GTΙ με πιο ισχυρό κινητήρα, μεγαλύτερα φρένα και μπλοκέ διαφορικό

Το GTΙ Performance κινείται από το δίλιτρο κινητήρα της σειράς ΕΑ888, ο οποίος αποδίδει 230 PS αντί για 220 του «απλού» VW Golf GTI.

Πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο σύνολο με διπλό σύστημα ψεκασμού. Η ροπή φτάνει την κορυφαία τιμή των 35,7 kgm. Το συγκεκριμένο συνδυάζεται με το ημιαυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων DSG.

Σε σχέση με το απλό GTI, το Performance αποδεικνύεται σαφώς πιο γρήγορο. Στο 0-100 βγαίνει σε 6,2” στο 400άρι σε 14,4” ενώ το χιλιόμετρο το φτάνει με 207,2 km/h και σε 25,9”. Τα ενισχυμένα φρένα του Performance, το οποίο έχει διάμετρο δίσκων 340 mm εμπρός 310 mm πίσω, με τα πίσω μάλιστα να είναι αεριζόμενα, ακινητοποιούν το Golf από τα 100 km/h σε 36,8 m, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.

Κυκλώνει το τετράγωνο
Η διαφορά του Performance σε σχέση με το «απλό» έγινε ευδιάκριτη μόνο όταν άρχισα να παίρνω τις πρώτες στροφές. Ούτε καν η χαμηλωμένη κατά ένα πόντο ανάρτηση με καταπόνησε σε βαθμό που να αρχίσω να το προσέχω. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και η πλευρική στήριξη των καθισμάτων πολύ καλή.

Η νέα, μεταβλητής σχέσης, κρεμαγέρα είναι κοφτερή, με φυσική αίσθηση. Το εξελιγμένο E-diff του Performance κάνει το GTi να συμπεριφέρεται σχεδόν ως τετρακίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή μια σαφή αρχική διάθεση να βγάλει μούτρα στη στροφή, την οποία πρέπει να ελέγξεις και να ζυγίζεις με το γκάζι για να βάλεις τη μούρη μέσα. Στα πιο ανοιχτά κομμάτια εξισορροπεί καλύτερα. Εκεί νιώθεις πιο άνετα να ακουμπήσεις πάνω στο πλαίσιό του, ανοίγεται πιο ομαλά σε τοποθέτηση και το μπλοκέ διαφορικό δείχνει να βρίσκει τα νερά του και κοντρολάρει εξαιρετικά το εμπρός μέρος.

Το GTΙ Performance σε ορισμένους τομείς δεν έχει αντίπαλο. Στην οικονομία καυσίμου σε σχέση με τη δύναμή του, στην ευκολία σε καθημερινή χρήση, στη λειτουργία του κιβωτίου. Μπορεί να έχει μια σχετικά αποκομμένη αίσθηση όταν το πιέσεις σοβαρά, ωστόσο πιο «σφαιρικό» αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία δεν θα βρεις.

Τι λέει το DRIVE
To GTΙ Performance είναι ένα εκπληκτικά γρήγορο αυτοκίνητο με σταθερά ήπιο χαρακτήρα. Θα θέλαμε ωστόσο λίγο παραπάνω τσαγανό
Τιμή από €32.050 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 230 PS/4.700-6.200 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 4,6”
0-100 km/h 6,2”
0-120 km/h 8,2”
0-140 km/h 10,6”
0-160 km/h 13,7”
0-180 km/h 17,7”
0-200 km/h 23,2”
0-400 m 14,4” @ 163,8 km/h
0-1.000 m 25,9” @ 207,2 km/h
30-50 km/h με kickdown 1,4”
50-80 km/h με kickdown 1,9”
80-110 km/h με kickdown 3,7”
110-140 km/h με kickdown 3,6”
100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km 
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.790 x 1.442 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube