Test drive: Volvo XC90 D5

Test drive: Volvo XC90 D5

Εναλλακτικό, χωρίς να είναι κραυγαλέο. Ευρύχωρο, χωρίς να είναι πληθωρικό. Πλούσιο, χωρίς να είναι προκλητικό.

Το νέο XC90 ήταν και θα είναι, χωρίς καμία αμφιβολία, ένα μοντέλο σύμβολο για τη Volvo.

Στη ναυαρχίδα τους, οι Σουηδοί ήταν υποχρεωμένοι να ενσωματώσουν όλες τις νέες τεχνολογίες, να αποδείξουν τη σταδιακή υλοποίηση του ονείρου για μηδενικά ατυχήματα. Αλλά και να δημιουργήσουν ένα υπέροχο SUV, αντάξιο των προσδοκιών ακόμα και των πιο απαιτητικών πελατών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν γίνει γνωστές πριν το πάρουμε στα χέρια μας, το XC90 δεν ξεχωρίζει μόνο από το νέο ντιζάιν, αλλά είναι το πρώτο αποτέλεσμα μιας εντελώς νέας γραμμής εξέλιξης. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα με όνομα SPA (Scalable Product Architecture), η οποία θα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ευελιξίας και οικονομίας κλίμακας. Επί της ουσίας, στο XC90 βλέπουμε το μέλλον της Volvo.

Χορταστικό
Το τρίπτυχο ασφάλεια-ποιότητα κατασκευής-ευρυχωρία στο Volvo XC90 κορυφώνεται. Κάποιες φορές, η αναφορά στην πολυτέλεια της καμπίνας έρχεται ως επιστέγασμα όλης της συμβίωσης με το αυτοκίνητο. Εδώ, η Volvo δεν έχει φτάσει απλώς σε ένα πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο, δεν φαίνεται απλώς καλοφτιαγμένο και γεροδεμένο. Κάθε λεπτομέρεια στο εσωτερικό, από κάθε κομμάτι ταπετσαρίας μέχρι το φινίρισμα του τελευταίου πλαστικού, δείχνει κορυφαία προσοχή στη λεπτομέρεια, ακόμα και για τα απαιτητικά δεδομένα της κατηγορίας των μεγάλων SUV.

Η σχεδίαση της καμπίνας είναι επιτηδευμένα λιτή, χωρίς προκλητικές φανφάρες ή σχεδιαστικά τρικ. Άλλωστε η πολυτέλεια δεν πρέπει να μπερδεύεται με τη φλυαρία. Το εσωτερικό XC90 έχει γνήσια ομορφιά, πραγματικά μεγάλες διαστάσεις και το σημαντικότερο, πλούσια απτή ποιότητα. Από τη συναρμογή του ταμπλό και την υφή των δερμάτινων καθισμάτων μέχρι την ενσωμάτωση όσο το δυνατόν περισσότερων λειτουργιών στην οθόνη αφής 12,3”. Στην τελευταία, που είναι προγραμματισμένη σε λογική τάμπλετ, θα βρεις όλες τις ρυθμίσεις για τα προγράμματα λειτουργίας του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης, τον έλεγχο του κλιματισμού και φυσικά όλο το σύστημα πολυμέσων.

Στην 7θέσια διαρρύθμιση, δηλαδή με την τρίτη σειρά καθισμάτων ανεπτυγμένη, έχει αξιοπρεπή χώρο αποσκευών με όγκο 314 lt. Αξίζει να αναφέρω πως τα δύο αναδιπλούμενα καθίσματα δεν αφορούν μόνο παιδιά ή μικρόσωμους επιβάτες. Φυσικά, ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές εκτοξεύεται στα 692 lt για 5θέσια διαρρύθμιση.

Η οδήγηση σε μη πρωταγωνιστικό ρόλο
Το διακριτικό D5 αναφέρεται στο νέο δίλιτρο κινητήρα ντίζελ, μέγιστης απόδοσης 225 ίππων. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, καθώς και με την αυτόματη τετρακίνηση. Σε απόλυτους αριθμούς έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις, είτε από στάση είτε εν κινήσει. Για την ακρίβεια, μετρήσαμε 8,5” για την επιτάχυνση μέχρι τα 100 km/h και 16,2” για τα πρώτα 400 m. Σε συνθήκες προσπεράσματος, το 8άρι κιβώτιο μπορεί να μην είναι το ταχύτερο στα κατεβάσματα, όμως έχει άριστη κλιμάκωση. Ζητώντας πλήρη επιτάχυνση με kickdown, το XC90 χρειάζεται 4,2” για το 80-110 km/h.

Μαζί με τα πολύ δυνατά φρένα (διαμέτρου 345 mm εμπρός και 320 mm πίσω) που πετυχαίνουν 38,4 m απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h, το συνολικό πακέτο της ενεργητικής ασφάλειας είναι σαφώς άνω του μέσου όρου.

Με τις επιλογές διαφορετικών προγραμμάτων από το Drive Mode, ο χαρακτήρας του XC90 δεν μεταβάλλεται σημαντικά. Οι διαφορές έχουν να κάνουν με τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου Geartronic, με την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού για πιο οικονομική οδήγηση στο πρόγραμμα Eco, αλλά και με την ενσωμάτωση του προγράμματος hill descent με την επιλογή off road.

Ψάχνοντας το κάτι παραπάνω, μάλλον χρειάζεται να κοιτάξεις υψηλότερα στην γκάμα του XC90. Σχεδόν εξ ορισμού, δεν περιμένεις την απόλυτη οδηγική απόλαυση από το μεγάλο και βαρύ SUV της Volvo. Το μοντέλο δοκιμής ζύγιζε 2.060 kg, οπότε όσο καλά ρυθμισμένη και να είναι η ανάρτηση, η αδράνεια στους απότομους ελιγμούς δεν κρύβεται. Σαφώς και σου εμπνέει εμπιστοσύνη, έχει πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, είναι σταθερό και ευθύβολο στο ταξίδι, όμως δεν έχει να προσφέρει κάτι ενδιαφέρον σε πιο κλειστές, ορεινές διαδρομές.

Στην πρώτη γνωριμία, η ηλεκτρική κρεμαγέρα μεταβλητής υποβοήθησης αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, με σωστό λόγο μετάδοσης και χωρίς περιττό βάρος. Στην οδήγηση στην πόλη είναι ξεκούραστο και αθόρυβο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τουλάχιστον όσο αποφεύγεις λακκούβες και σαμαράκια. Οι ζάντες 20” είναι πολύ εντυπωσιακές, όμως κοστίζουν στα δυναμικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης και το XC90 δεν παίρνει το 10 στα 10 για την άνεσή του. Είμαι βέβαιος πως είτε με ζάντες μικρότερης διαμέτρου είτε με την προσθήκη της αερανάρτησης το ζήτημα θα εξαλείφεται.

Νέα γενιά City Safety
Η τεχνολογία που επέτρεψε την αυτόματη ακινητοποίηση του οχήματος έχει τις ρίζες της στα κέντρα εξέλιξης της Volvo. Πλέον, η αναγνώριση του κινδύνου πρόσκρουσης περνά σε επόμενο επίπεδο. Το XC90 μπορεί πια να αναγνωρίζει μια σειρά από εμπόδια στο δρόμο και φυσικά να τα αξιολογεί ανάλογα. Έτσι είναι το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να «προλάβει» μια πρόσκρουση σε διασταύρωση, ενώ επίσης μπορεί να εντοπίσει πεζούς και ποδηλάτες που ενδεχομένως να βρίσκονταν σε κίνδυνο.

Ανώτερη τάξη
Προφανώς η ελληνική αγορά δεν είναι ανάμεσα στους πρώτους στόχους για το XC90. Εκδόσεις όπως η υπερπλήρης 7θέσια Inscription που είχαμε για δοκιμή (με κόστος €77.544 συμπεριλαμβανομένου του φόρου πολυτελείας) , είναι σχεδιασμένες περισσότερο για κεντροευρωπαϊκές ανάγκες και αντίστοιχα πορτοφόλια. Ήδη, στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Momentum (με κόστος €68.950) η λίστα περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED και τα δερμάτινα καθίσματα. Για την απόλυτη εμπειρία ασφάλειας της νέας γενιάς, το πακέτο Intellisafe Pro Pack με το προσαρμοζόμενο cruise control, την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, το BLIS και όλα τα υπόλοιπα συστήματα ασφάλειας κοστίζει €1.985.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική τιμή της έκδοσης ντίζελ και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής αρκούν να του εξασφαλίσουν μια επιτυχημένη πορεία
Τιμή από €64.150 ( στην έκδοση D5 Kinetic, συμπεριλαμβάνεται το όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 225 PS/4.250 rpm, 47,9 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-400 m 16,2” @ 139,6 km/h
0-1.000 m 29,6” @ 177,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,1”
60-160 km/h (με αλλαγές) 18,2”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,2”
110-140 km/h (kickdown) 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 10,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.950 x 1.923 x 1.776 mm
Βάρος 2.060 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube