Test drive: Volvo V60 Cross Country D4 AWD

Εκείνοι που θα βρουν το V60 συμβατικό και το XC60 υπερβολικό, μάλλον θα βρουν το V60 Cross Country ιδανικό.

Πρακτικά, το V60 Cross Country είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του συμβατικού V60 με το XC60. Και απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν ένα αυτοκίνητο παντός καιρού και εδάφους, όχι όμως και την επιπλέον μάζα ενός SUV.

Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, το αμάξωμα είναι ντυμένο με μαύρο προστατευτικό πλαστικό για τα φτερά και τα μαρσπιέ, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι μεγαλύτερη από του απλού V60. Το αποτέλεσμα είναι σαφώς ταιριαστό στη station σιλουέτα, προσθέτοντας δυναμισμό που δεν αλλοιώνει τη σαγηνευτικά κομψή εικόνα της.

Είναι μάλλον περιττό να αναφερθεί πως η πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) και τα μηχανικά μέρη είναι ίδια με της υπόλοιπης σειράς 60. Ωστόσο από πλευράς διαστάσεων το V60 Cross Country είναι 2,3 cm πιο μακρύ (4.784 mm) και 6,7 cm πιο ψηλό από τα απλά V60. Ένα XC60 από την άλλη έχει μικρότερο μήκος, αλλά μεγαλύτερο πλάτος και ύψος.

Ο απόλυτος ταξιδευτής
Το αποκλειστικά τετρακίνητο V60 Cross Country έχει ανάρτηση 6 cm ψηλωμένη και ρυθμισμένη με έμφαση στην άνεση. Οπότε δεν είναι έκπληξη που τα εμπρός γόνατα MacPherson και η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με εγκάρσιο φύλλο σούστας, απορροφούν τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να ιδρώνουν.

Παρά τους στάνταρ 18άρηδες τροχούς (λάστιχα 215/55), το αμάξωμα αποπνέει μια αίσθηση καθολικής στιβαρότητας που σε κερδίζει. Και μάλιστα χωρίς ουσιαστική διαφορά στο κράτημα από ένα V60, παρότι η κλίση είναι λίγο μεγαλύτερη εδώ.

Το τιμόνι δε μεταφέρει πολλή πληροφόρηση, μπορείς πάντως να σημαδέψεις με επαρκή ακρίβεια και το αυτοκίνητο να πατήσει εκεί ακριβώς που θέλεις, με την τετρακίνηση να εξασφαλίζει άφθονη πρόσφυση. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μείνεις στο γκάζι, ώστε ο ηλεκτροϋδαυλικός συμπλέκτης να στείλει ροπή στους πίσω τροχούς, υπερνικώντας την ελαφριά υποστροφή που εκδηλώνεται αρχικά.

Volvo V60 Cross Country D4 AWD

Και ενώ δε θα παρατηρήσεις καμία διαφορά στην ταξιδιωτική ικανότητα των δύο μοντέλων, στο Cross Country το ανάγλυφο ενός πατημένου χωματόδρομου απομονώνεται πιο αποτελεσματικά από την καμπίνα και τα 21 cm της απόστασης από το έδαφος είναι μια ικανότατη τιμή, σαφώς πιο καθησυχαστική από τα 14,2 του συμβατικού.

Ο εμπρός προφυλακτήρας πάντως δεν είναι δύσκολο να βρει κάτω, αλλά εάν αυτό σας απασχολεί τότε το XC60 δείχνει πιο ενδεδειγμένο για εσάς. Σε σχέση με το τελευταίο όμως, το V60 Cross Country είναι -στις λεπτομέρειες- ακόμα καλύτερος ταξιδευτής. Για την ακρίβεια οδηγώντας το δε θέλεις να τελειώσει ο δρόμος, χάρη στην κορυφαία κύλιση, τον ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο και την απόλυτη σταθερότητα ακόμα κι εάν κινείσαι γρήγορα.

Κάτι που δεν είναι δύσκολο με τη βοήθεια του 2λιτρου τουρμποντίζελ των 190 PS και 400 Nm. Έχει δύο τούρμπο εν σειρά οπότε φουσκώνει από χαμηλά (1.500 rpm) και παραμένει έτσι έως τις 4.300 rpm, ενώ καίει λογικά (μέση τιμή δοκιμής 8,7 lt/100 km) και με εξαίρεση το οικονομικό οδηγικό προφίλ η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή. Μια και το καλύτερο πεδίο του V60 είναι το ταξίδι, έχει σίγουρα νόημα να αναφέρουμε πως ταξιδεύεις εύκολα με νόμιμη ταχύτητα και 6,5-6,8 lt/100 km.

Άριστη είναι η συνεργασία του κινητήρα και με το στάνταρ αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Χωρίς να είναι το πιο γρήγορο ή βελούδινο της αγοράς, σκοράρει ψηλά σε όλους τομείς, διαλέγει την σωστή σχέση σε κάθε περίπτωση και έχει χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ.

Έτσι υπάρχει πάντα ικανό απόθεμα ισχύος στο δεξί πόδι, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Με 0-100 km/h σε 8,5”, 80-110 km/h σε 4,3 και 110-140 km/h σε 6,3”, οι επιδόσεις είναι απόλυτα επαρκείς, παρότι υποδεέστερες από του απλού V60 D4 το οποίο έκανε αντίστοιχα 8,0, 3,9 και 5,5”. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι δυνατά και ακούραστα, με τέσσερις αεριζόμενους δίσκους που εξασφαλίζουν στο βαρύ αμάξωμα (1.820 kg) 100-0 km/h σε 38,3 m.

Ιδανικό πακέτο
Στην καμπίνα δεν υπάρχει καμία διαφορά από ένα οποιοδήποτε άλλο V60 (ή μάλλον Volvo), κάτι σίγουρα θετικό. Η απόλυτα μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση, ο πολυτελής διάκοσμος και η προσοχή στην λεπτομέρεια σε κάνουν να αισθάνεσαι όμορφα, σε όποιο κάθισμα κι εάν κάθεσαι. Ο ντίζελ κινητήρας ακούγεται ελάχιστα, η θέση οδήγησης είναι άψογη, οι θήκες υπεραρκετές και η αφή ικανοποιείται από το φινίρισμα και την ποιότητα, ό,τι κι εάν αγγίξεις.

Επιπλέον, ο διαθέσιμος χώρος είναι επαρκέστατος αν και όχι αντικειμενικά κορυφαίος για ένα αμάξωμα μήκους 4,8 m. Κανείς δε θα μείνει παραπονεμένος πάντως, αφού έως και πέντε θα χωρέσουν και ο χώρος αποσκευών των 482 lt είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

Volvo V60 Cross Country D4 AWD

Με λίγα λόγια, οι μεταφορικές ανάγκες τόσο της οικογένειας όσο και του οποιοδήποτε χόμπι θα ικανοποιηθούν με το παραπάνω, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα για την άνεση και την ασφάλεια, γλυκαίνοντας λίγο τα €61.594 της βασικής τιμής.

Είναι στάνταρ μέχρι προβολείς LED, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση σημάτων. Ασφαλώς, η λίστα μπορεί να μεγαλώσει όσο αντέχει η τσέπη, με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει, έως και το πεδίο της ημιαυτόνομης οδήγησης.

Ακόμα και χωρίς τίποτα επιπλέον πάντως, το V60 Cross Country AWD είναι ένα απολαυστικά ταλαντούχο cruiser παντός καιρού, με εντυπωσιακά άρτιο συνδυασμό φινέτσας, ασφάλειας, πολυτέλειας και πρακτικότητας.

Τι λέει το DRIVE
Με στάνταρ τετρακίνηση και ψηλωμένη ανάρτηση, το πανέμορφο μεσαίο station της Volvo μετατρέπεται σε ένα crossover που σε προκαλεί να γυρίσεις τον κόσμο μαζί του.
Τιμή Από €61.594
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο, 190 PS/4.250 rpm, 400 Nm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,7”
0-400 m 16,1” @ 138,4 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 177,1 km/h
60-160 km/h 19”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135-143 g/km
Διαστάσεις 4.784 x 1.850 x 1.499 mm
Χώρος αποσκευών 482 lt
Βάρος 1.820 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα