Test drive: Volvo S60 T8 Twin Engine Recharge

Test drive: Volvo S60 T8 Twin Engine Recharge

Με την πολυτέλεια και την ασφάλεια δεδομένη, η έκδοση plug-in hybrid του Volvo S60 προσθέτει στα προτερήματα του σουηδικού σεντάν τα χαμηλά έξοδα χρήσης και το μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και περισσότερη ισχύ απ’ όση χρειάζεσαι!

H πρόθεση της Volvo να αλλάξει είναι γνωστή από καιρό. Το τονίζουν άλλωστε και τα στελέχη της σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια. Και η σειρά των εξηλεκτρισµένων µοντέλων Recharge δεν είναι παρά ένα µεταβατικό βήµα µέχρι να φθάσει στον τελικό προορισµό, που θέλει όλα τα αυτοκίνητα του Σουηδού κατασκευαστή να κινούνται αποκλειστικά µε ηλεκτρική ενέργεια. Και δεν αποτελεί µυστικό ότι η Volvo θέλει να ολοκληρώσει το ταξίδι της πολύ πιο σύντοµα απ’ ό,τι εµείς ίσως το θεωρούµε εφικτό. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Με τα αµιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά µοντέλα να κατέχουν ήδη µερίδιο 20% των συνολικών πωλήσεών της σε παγκόσµιο επίπεδο, επόµενος στόχος στο χρονοδιάγραµµα που έχει η θέσει η Volvo είναι το 50% των πωλήσεων της να αφορά αµιγώς ηλεκτρικά οχήµατα µέχρι το 2025. Και από την αυγή της επόµενης δεκαετίας, η γκάµα της να αποτελείται εξολοκλήρου από αµιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες που θα αντιπροσωπεύεται.

Back to the future
Επί του παρόντος βέβαια, η γκάµα της Volvo στην ελληνική αγορά περιλαµβάνει µόνο υβριδικές εκδόσεις των µοντέλων της, µε κορυφαίες τις plug-in της σειράς Recharge. Που στο εικονιζόµενο S60 τη συναντάµε στην πιο ακραία µορφής της όσον αφορά τα δυναµικά χαρακτηριστικά. Καθώς όπως υποδηλώνει και το διακριτικό T8, το… εργοστάσιο ισχύος αυτού του Volvo παράγει συνδυαστικά 390 άλογα. Τα οποία σέβονται το περιβάλλον και την τσέπη του χρήστη πολύ περισσότερο απ’ ό,τι µας είχαν συνηθίσει µέχρι πριν από λίγα χρόνια αντίστοιχης ιπποδύναµης αυτοκίνητα.

Γι’αυτό ευθύνεται το υβριδικό σύστηµα κίνησης του S60 και η µπαταρία µε χωρητικότητα 11,6 kWh που του επιτρέπει να καλύπτει αµιγώς ηλεκτρικά µέχρι 59 km απόστασης, σύµφωνα µε το νέο πρωτόκολλο µετρήσεων WLTP. Πέρα από την µπαταρία ιόντων λιθίου, το σύστηµα αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.969 cc µε κοµπρέσορα και τούρµπο που αποδίδει 303 PS και 400 Nm, τα οποία καταλήγουν στους εµπρός τροχούς µέσω ενός αυτόµατου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Το σύστηµα συµπληρώνει ένας ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται τοποθετηµένος ανάµεσα από τους πίσω τροχούς και αποδίδει 88 PS και 240 Nm.

Volvo S60

Όπως προαναφέραµε η συνδυαστική απόδοση φθάνει τα 390 PS και τα 640 Nm. Νούµερα που θα µπορούσαν να χαρακτηριστούν έως και υπερβολικά για µια µπερλίνα µε πολυτελή και οικολογικό προσανατολισµό. Και τα οποία, παρόλο που το βάρος του αµαξώµατος ξεπερνά τους δύο τόνους, δεν δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν εκρηκτική επιτάχυνση, όπως άλλωστε υποδηλώνουν και τα 4,6” που απαιτούνται για τα 0-100 km/h. Πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, που στο πλαίσιο ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας από την Volvo περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 180 km/h τελικής ταχύτητας, αυτό που εντέλει σου µένει είναι η βελούδινη λειτουργία του υβριδικού συστήµατος που εναλλάσσει τους κινητήρες χωρίς κοµπιάσµατα ή κραδασµούς.

Στις εκκινήσεις, ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει άµεση και γραµµική επιτάχυνση πάντα, ενώ το πώς θα κινηθείς στη συνέχεια εξαρτάται λίγο πολύ από το πρόγραµµα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Προκαθορισµένη επιλογή κάθε φορά που θέτεις το αυτοκίνητο σε λειτουργία είναι η Hybrid που συνδυάζει τα οφέλη και των δυο κινητήρων. Διαθέσιµες είναι ακόµα η Power, ECO (σ.σ.: για αµιγώς ηλεκτρική κίνηση) και Individual που σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθµίσεις διάφορες παραµέτρους σύµφωνα µε το προσωπικό σου γούστο.

Όπως και σε κάθε επαναφορτιζόµενο υβριδικό αυτοκίνητο, έτσι και στο S60 για να αποκοµίσεις τα οφέλη της τεχνολογίας του θα πρέπει να φροντίζεις πριν από κάθε διαδροµή να είναι φορτισµένη η µπαταρία. Σε µια κοινή οικιακή πρίζα αυτό επιτυγχάνεται σε λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες, αν ξεκινάς από το µηδέν, ή σε κάτι λιγότερο από τις τρεις ώρες µε έναν φορτιστή 3,7 kW. Στις µεγάλες διαδροµές, η µπαταρία µπορεί να φορτίσει και από τον βενζινοκινητήρα, επιβαρύνοντας φυσικά την κατανάλωση, ενώ παρέχεται η δυνατότητα να «φυλάξεις» την ηλεκτρική ενέργεια για όταν η χρήση της θα έχει µεγαλύτερο νόηµα. Π.χ. να µην την χρησιµοποιήσεις σε µια περιφερειακή διαδροµή, ώστε να κινηθείς αποκλειστικά µε αυτή στην πόλη.

Με αρκετές παραµέτρους να την επηρεάζουν η κατανάλωση του υβριδικού S60 T8 ποικίλει και εξαρτάται τόσο από τη διαδροµή όσο και από την επιµέλεια του οδηγού όσον αφορά τη συχνή φόρτισή της. Για µια µικτή διαδροµή 100 km που ξεκινάς µε πλήρως φορτισµένη µπαταρία, η κατανάλωση µπορεί να κυµανθεί εύκολα σε χαµηλό 7άρι όσον αφορά τα λίτρα βενζίνης που θα χρειαστούν. Νούµερο αρκετά εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο δύο τόνων µε σχεδόν 400 άλογα. Σε µικρότερες διαδροµές φυσικά, το νούµερο µπορεί να είναι και µηδέν, αν αρκεί η αυτονοµία των 50+ km που σου εξασφαλίζει µια πλήρης φόρτιση της µπαταρίας. Αν βέβαια φροντίζεις να βρίσκεται µονίµως στο µηδέν η µπαταρία, τότε θα δεις στον υπολογιστή ταξιδιού κατανάλωση που θα ξεπερνά εύκολα τα 11 lt/100 km, ιδίως σε αστικό περιβάλλον.

Στον δρόµο, η ενεργή τετρακίνηση που παρέχουν οι δύο κινητήρες µεταφράζονται σε ουδέτερο κράτηµα και µπόλικη πρόσφυση που σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και µε ασφάλεια παντού. Αξίζει να αναφέρουµε πως το σύστηµα φροντίζει ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να µην ξεµένει ποτέ τελείως από ενέργεια, οπότε η τετρακίνηση, να είναι πάντα διαθέσιµη.

Τα φρένα είναι ισχυρά και ο χαρακτήρας αυτός που περιµένεις από µια µπερλίνα της Volvo. Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις, αυτό το S60 δεν θα σου γεννήσει σπορ συναισθήµατα. Θα σε βυθίσει όµως στην πολυτέλεια και θα σου προσφέρει απλόχερα υψηλή άνεση και κορυφαία κύλιση σε κάθε είδους δρόµο.

Volvo S60

Σκανδιναβική πολυτέλεια
Αφήνοντας στην άκρη τα µηχανολογικά και την οδική συµπεριφορά, το S60 και σε αυτή την έκδοση σε κερδίζει. Τόσο µε την ισορροπηµένη και καλαίσθητη εµφάνιση όσο και την υψηλή ποιότητα κατασκευής που είναι αντάξια της τιµής του. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και τα υλικά που καλύπτουν κάθε εκατοστό της καµπίνας. Ως είθισται στα Volvo των τελευταίων χρόνων, τα πάντα στο εσωτερικό περιστρέφονται γύρω από την εντυπωσιακή κατακόρυφη 9ιντση οθόνη αφής του infotainment που δεσπόζει στο κέντρο του ταµπλό. Η εργονοµία είναι αρκετά καλή, µε ελάχιστους διακόπτες και τις περισσότερες λειτουργίες να ρυθµίζονται από το µενού του infotainment που είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και απαιτεί µικρή περίοδο προσαρµογής από την πλευρά του οδηγού.

Η θέση οδήγησης είναι άψογη, µε τα άνετα καθίσµατα να προσφέρουν παράλληλα καλή πλευρική στήριξη, ενώ στις πίσω θέσεις ακόµα και ψηλόσωµοι επιβάτες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Έχοντας µπόλικο αέρα πάνω από το κεφάλι τους και µε τα γόνατα να απέχουν αρκετούς πόντους από την πλάτη των εµπρός καθισµάτων. Το µόνο µειονέκτηµα είναι ο χώρος αποσκευών των 391 lt που για το µέγεθος και τον χαρακτήρα του S60 κρίνεται οριακά επαρκής.

Όπως κάθε µεγάλο Volvo, έτσι και το S60 T8 Recharge έχει στάνταρ πολύ πλούσιο εξοπλισµό άνεσης και µερικά από τα πιο προηγµένα συστήµατα ασφάλειας που υπάρχουν στην αγορά σήµερα. Με τιµή που ξεκινά από τις €61.780 για την έκδοση Inscription, µηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το δυνητικά εξαιρετικά χαµηλό κόστος χρήσης, το plug-in S60 αξίζει την προσοχή όποιου αναζητά µια µπερλίνα µε κύρος, πολυτελή προσανατολισµό και κορυφαία ασφάλεια. 

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Volvo S60

Τι λέει το DRIVE
Ένα αυτοκίνητο ταμάμ για το προφίλ της Volvo και όποιον το ασπάζεται. Παντρεύει την πολυτέλεια με την οικολογία, προσφέροντάς τα πακέτο σε ένα αυτοκίνητο με κορυφαίες επιδόσεις, υψηλή άνεση, χώρους και αψεγάδιαστη ποιότητα.
Τιμή Από €61.832 (Inscription)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και κομπρέσορας, 303 PS/6.000 rpm, 400 Nm/2.200-4.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 88 PS, 240 Nm, μπαταρία 11,6 kWh, e-AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 390 PS, 640 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,6”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 40 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.761 x 1.850 x 1.431 mm
Χώρος αποσκευών 391 lt
Βάρος 2.048 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube