Test drive: Toyota Yaris Hybrid 2015

Test drive: Toyota Yaris Hybrid 2015

Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση του Yaris που ανανεώθηκε στο πρότυπο ολόκληρης της γκάμας του μοντέλου.

Μέχρι πρότινος, η υβριδική έκδοση του Yaris ήταν κάτι το ξεχωριστό ακόμα και για την Toyota. Παρά το γεγονός ότι το υψηλό κόστος δεν έχει αφήσει την υβριδική τεχνολογία να διαδοθεί ιδιαίτερα στα σουπερμίνι, η ανανεωμένη υβριδική έκδοση αποτελεί πλέον κομμάτι της γκάμας του ιαπωνικού σουπερμίνι. Και όχι μόνο ανανεώθηκε αισθητικά, αλλά εκσυγχρονίστηκε ακόμα περισσότερο.

Από το προ ανανέωσης μοντέλο, το Yaris Hybrid είναι ένα εξαιρετικά πολιτισμένο και εύκολο στην οδήγηση, ειδικά σε συνθήκες πόλης. Σε αυτό συμβάλλει και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT με το οποίο εφοδιάζεται στάνταρ. Αυτό που αποκομίζει ο οδηγός είναι μια ζωντανή, ήσυχη και ομαλή επιτάχυνση σε καθημερινές συνθήκες, χάρη στην ηλεκτρική ενέργεια του υβριδικού συστήματος. Η μπαταρία δεν πρόκειται σχεδόν ποτέ να αδειάσει από ρεύμα, οπότε πρακτικά η εμπειρία μένει αναλλοίωτη ανεξάρτητα από τις συνθήκες των αστικών μετακινήσεων.

Στον τομέα των επιδόσεων, το υβριδικό Yaris τοποθετείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, λόγω την άμεσης επιτάχυνσης με τη συνεισφορά του ρεύματος και του αυτομάτου κιβωτίου. Μόνο στις υψηλές ταχύτητες στην εθνική δείχνει να βρίσκεται έξω από τα νερά του, μιας και ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, κάνοντας περισσότερο θόρυβο και φυσικά καταναλώνοντας περισσότερο βενζίνη.

Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 12,3” και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 165 km/h. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, το Yaris Hybrid παρουσιάζεται με πιο ζωντανό πρόσωπο, με το αυτόματο κιβώτιο να βοηθά τα μέγιστα.

Από την πόλη έρχομαι
Όπως προαναφέραμε, σε συνθήκες ταξιδιού, το Yaris Hybrid αλλάζει χαρακτήρα λόγω κατανάλωσης και του θορύβου από τον κινητήρα. Στην πόλη όμως συμβαίνει το ακριβώς ανάποδο, με το υβριδικό σύστημα να αναλαμβάνει δράση και τον κινητήρα απλώς να υποβοηθά. Εκεί είναι που δείχνει το καλύτερο πρόσωπό του το υβριδικό σουπερμίνι, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινηθεί και πλήρως ηλεκτρικά (EV Mode) με απόλυτη ησυχία και φυσικά οικονομία καυσίμου. Το κράτημα και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, αλλά η άνεση πλήττεται από τη μικρή διαδρομή της σφιχτής ανάρτησης.

Το Yaris Hybrid αποτελεί πλέον έκδοση της γκάμας, οπότε ο αέρας ανανέωσης που φύσηξε σε όλη την γκάμα, ακούμπησε και αυτό. Οι διαφορές εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες και το ελαφρώς πιο γωνιώδες ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων, ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα διατηρούν το χαρακτηριστικό μπλε φωτισμό των υβριδικών Toyota, ενώ τα μέτριας ποιότητας πλαστικά του ταμπλό είναι καλύτερα μονταρισμένα μεταξύ τους. Στον τομέα της εργονομίας παίρνει υψηλή βαθμολογία, καθώς όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό.

Τα νέα καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη θα βολέψουν όλους τους σωματότυπους, αλλά η διαδρομή των ρυθμίσεων του τιμονιού είναι μικρή. Η ψηλή θέση οδήγησης, οι μεγάλοι καθρέφτες και οι γυάλινες επιφάνειες του Yaris εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα, ενώ το επίπεδο πάτωμα υποστηρίζει τους πολύ καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ βρίσκεται λίγο πάνω από το μέσο όρο, φτάνοντας τα 286 lt. Θήκες για να βολέψετε τα μικροπράγματά σας θα βρείτε αρκετές, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχει και ένα ράφι.

Η βασική έκδοση Active του Yaris Hybrid κοστίζει €16.200 σε συνδυασμό με την προωθητική ενέργεια της Toyota Hellas. Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πολύ καλός και περιλαμβάνει επτά αερόσακους, ESP και ενεργά προσκέφαλα, αλλά αυτός της άνεσης θα μπορούσε να είναι καλύτερος για την τιμή του μοντέλου.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Yaris εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο ευκολοδήγητα αυτοκίνητα, με το υβριδικό σύστημα να του χαρίζει και έναν σύγχρονο αγχολυτικό χαρακτήρα.
Τιμή από € 16.680
Τεχνολογία
1.497 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, συνδυασμένη ισχύς 100 PS/4.800 rpm, μέγιστη ροπή θερμικού κινητήρα 11,3 kgm/3.600-4.400rpm, μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα 17,2 kgm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
12,3”
0-120 km/h 18,1”
0-140 km/h 26,3”
0-400 m 18,4” @ 120,7 km/h
0-1.000 m 33,9” @ 152,6 km/h
50-80 km/h (με kickdown) 4,4”
80-110 km/h (με kickdown) 7,2”
110-410 km/h (με kickdown) 11,6”
100-0 km/h
41,8 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 75 g/km
Διαστάσεις 3.950 x 1.695 x 1.510 mm
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube