Test drive: Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip

Test drive: Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip

Δοκιμάζουμε το νέο μικρό crossover της Suzuki, στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοσή του.

Τον τελευταίο καιρό, όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έχουν ριχτεί στη μάχη των μικρών crossover/SUV. Λίγοι όμως έχουν την πείρα της Suzuki σε αυτόν τον τομέα.

Αυτή τη φορά όμως η ιαπωνική εταιρεία πήγε το πράγμα στα άκρα, δημιουργώντας ένα ultra compact SUV”. Το νέο Ignis, με μήκος μόλις 3,7 m, πλάτος 1,69 και ύψος 1,6 m, θα έπρεπε να ανταγωνίζεται μίνι πόλης. Όμως με τα φουσκωμένα του φτερά, την όρθια στάση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, θα μπορούσες να το πεις «τζιπάκι». Αν μάλιστα έχει και το έξτρα σύστημα τετρακίνησης AllGrip, ο χαρακτηρισμός τού ταιριάζει ακόμα περισσότερο.

Μόνο ένας κινητήρας διατίθεται: ο ατμοσφαιρικός 1.2 DualJet βενζίνης των 90 PS. H μόνη παραλλαγή είναι η mild hybrid έκδοση SHVS του ίδιου κινητήρα, που γνωρίζουμε από το Suzuki Baleno. Χρησιμοποιεί έναν ενσωματωμένο εναλλάκτη/γεννήτρια και μια δεύτερη μπαταρία, ιόντων λιθίου, για να βοηθούν τον κινητήρα όταν παίρνει μπροστά (ζεστός) και όταν επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση και εν κινήσει. Το σύστημα μειώνει ελαφρά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 (στα 106 g/km).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Το νέο Ignis είναι βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα από χάλυβα υψηλής αντοχής που χρησιμοποιεί και το Baleno. Όμως οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις του έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικά χαμηλότερο συνολικό βάρος. Τα 920 kg που έδειξε η πλάστιγγά μας είναι 310 λιγότερα από όσα είχε δείξει για το περίπου ανταγωνιστικό του FIAT Panda Cross 1.3 MTJ!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το FIAT Panda Cross 1.3 MTJ 95PS

Πάει γρήγορα, πίνει ελάχιστα
Οι 90 ίπποι μπορεί να μην ακούγονται πολλοί, όμως το Ignis δεν δείχνει να χρειάζεται περισσότερους, ακόμα και στη βαρύτερη, τετρακίνητη έκδοσή του. Τα 10,0” που μετρήσαμε στο 0-100 km/h και τα 32,2” στο χιλιόμετρο από στάση είναι εκπληκτικές επιδόσεις. Το (ντίζελ) Panda Cross των 95 PS μένει πολύ πίσω (13,3”/35,3” αντίστοιχα) και για να μπορέσεις να περάσεις το Suzuki θα πρέπει να οδηγείς τουλάχιστον ένα Opel Adam Rocks 1.0 Turbo (10,0”/31,7”) που έχει 115 PS και είναι προσθιοκίνητο και πολύ ακριβότερο.

Στις ρεπρίζ εν κινήσει, το τουρμποντίζελ Panda αναμενόμενα παίρνει το αίμα του πίσω, με 4,0” στα 50-80 km/h με 3η και 6,7” στα 80-110 με 4η, ενώ οι αντίστοιχες επιδόσεις του Ignis είναι 5,4” και 9,7”. Ανάμεσα στα ατμοσφαιρικά όμως, το Suzuki εξακολουθεί να είναι γρήγορο, αφού το πολύ ζωντανό Peugeot 108 1.2 των 82 PS, για παράδειγμα, χρειάζεται αντίστοιχα 5,7”/8,6”.  

Ο κινητήρας του Ignis είναι πολύ γραμμικός στην απόδοσή του, αλλά καθώς δεν έχει τούρμπο για να του δίνει ροπή στις μεσαίες στροφές, για να κινηθείς γρήγορα πρέπει να ανεβάζεις ψηλά τις στροφές. Ο μικρός 4κύλινδρος πάντως είναι πρόθυμος να το κάνει, ενώ σε βοηθάει κι ο ακριβής και γρήγορος λεβιές του κιβωτίου.

Ένας πολύστροφος βενζινοκινητήρας δεν είναι συνήθως η ενδεδειγμένη συνταγή για οικονομία, όμως το Ignis διαψεύδει παταγωδώς αυτή την πεποίθηση. Η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν μόλις 5,7 lt/100km, ενώ το Panda Cross, που είναι και ντίζελ, δεν έκαψε λιγότερο από 5,5 lt/100km, και το Peugeot 108 1.2 κατανάλωνε 6,2 lt/100km.

Παντός δρόμου
Με τις περιορισμένες διαστάσεις και το μικρό βάρος του, το Ignis έχει μια εγγενή ευελιξία. Όμως είναι ψηλό και με σχετικά μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, με αποτέλεσμα να αποκρίνεται στο τιμόνι λιγότερο ζωηρά και να γέρνει περισσότερο στις στροφές από άλλα μικρά αυτοκίνητα. Επιπλέον, ο άκαμπτος πίσω άξονας (οι προσθιοκίνητες εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο) έχει την τάση να αναπηδά στις στροφές με κατσαρό οδόστρωμα, επηρεάζοντας ελαφρά την πορεία. Όμως γενικά το αυτοκίνητο είναι σταθερό, με καλή πλευρική πρόσφυση και προβλέψιμη υποστροφική συμπεριφορά στο όριο.

Σιγουριά αισθάνεσαι και σε γλιστερό οδόστρωμα, χάρη στην αυτόματη τετρακίνηση που εμπλέκεται γρήγορα και ομαλά. Η εξαιρετική ελκτική πρόσφυση που προσφέρει το σύστημα AllGrip, σε συνδυασμό με τα 180 mm της απόστασης από το έδαφος, επιτρέπει την απροβλημάτιστη κίνηση σε χώμα, λάσπη και (φανταζόμαστε) χιόνι, αλλά πρέπει να έχει κανείς υπόψη του ότι το Ignis δεν είναι Jimny στα δύσκολα περάσματα εκτός δρόμου – παρότι είναι εφοδιασμένο με σύστημα hill descent control για τις απότομες καταβάσεις (κάτι αξιοσημείωτο σε αυτοκίνητο αυτής της τιμής).

Τα φρένα αρχικά δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη, καθώς το πεντάλ έχει σπογγώδη αίσθηση και η απόκριση δεν είναι άμεση. Επιπλέον, μετά από μερικά δυνατά φρεναρίσματα νιώσαμε την απόδοση των φρένων να επηρεάζεται. Όμως τελικά οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε ήταν μικρότερες από του Panda Cross.

Η ανάρτηση απορροφά καλά τις μεγάλες ανωμαλίες κι ελέγχει σωστά το αμάξωμα, αλλά μέσα στην πόλη νιώθεις αρκετά έντονα τις λακκούβες, τα φρεάτια και τη σπασμένη άσφαλτο. Με τα μέτρα των μικρών αυτοκινήτων πάντως, η άνεση μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητική. Το Ignis ικανοποιεί και στον τομέα του θορύβου, ταξιδεύοντας ήσυχα αν δεν πιέζεις τον κινητήρα. Θέμα κραδασμών στο τιμόνι, τον λεβιέ και τα πεντάλ δεν υφίσταται εδώ, όπως υφίσταται στα περισσότερα ντίζελ.



Μικρό απέξω, μεγάλο μέσα
Εκεί πάντως που το μικρό Suzuki εντυπωσιάζει είναι στην εκμετάλλευση του χώρου. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, φιλοξενεί με μεγάλη άνεση τέσσερις ενήλικες. Ειδικά στην πλούσια έκδοση, με τα πίσω καθίσματα που σύρονται εμπρός-πίσω και ανακλίνονται ξεχωριστά, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα πρακτική προσφέροντας πολλές δυνατότητες φόρτωσης. Υπάρχουν και αρκετές θέσεις για μικροπράγματα, αλλά η τετρακίνηση μειώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 267 λίτρα της προσθιοκίνητης έκδοσης, στα 227 (με την πλάτη του πίσω καθίσματος όρθια).

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, παρότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος γίνεται σκαλωτά. Το ταμπλό έχει σωστή εργονομία κι ευχάριστη όψη χάρη στη διχρωμία, αν και γενικά τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού, παρότι μοντέρνα, δεν είναι πρώτης ποιότητας και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεν ενθουσιάζει σε απόκριση, ευχρηστία και ανάλυση.

Ο εξοπλισμός όμως της πλούσιας έκδοσης GLX εκπλήσσει, περιλαμβάνοντας στοιχεία ασυνήθιστα για την κατηγορία, όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το cruise control, το σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας ή εκτροπή του αυτοκινήτου, και η υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support (DCBS) με δύο στερεοσκοπικές κάμερες που αναγνωρίζουν και το σχήμα των αντικειμένων (Σημειώνουμε ότι το Ignis, με τον παραπάνω εξοπλισμό ασφάλειας, πήρε τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων στα crash tests του Euro NCAP).

Τέλος, το σύστημα infotainment προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth ή καλωδίου USB, ένδειξη στην οθόνη από την κάμερα οπισθοπορείας, δυνατότητα πλοήγησης και συμβατότητα με τα συστήματα Android Auto, Apple CarPlay και Mirrorlink για χρήση των εφαρμογών του smartphone.

Τα έχει όλα και συμφέρει
Οι τιμές για το προσθιοκίνητο Ignis ξεκινούν από τα €11.530 (GL). Για το τετρακίνητο AllGrip από τα €14.030, αλλά με πλουσιότερο εξοπλισμό GL+. Με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, το πρόσθετο κόστος της τετρακίνησης είναι περίπου €1.500 και θεωρούμε ότι αξίζει για τη σιγουριά που προσφέρει στις δύσκολες συνθήκες.

Ως τετρακίνητο, το Ignis δεν έχει ανταγωνισμό πέρα από το FIAT Panda 4x4/Cross, που έχει μεν στιλ, αλλά είναι σαφώς λιγότερο ευρύχωρο και πρακτικό. Το Panda έχει το πλεονέκτημα ότι διατίθεται και σε έκδοση ντίζελ, όμως είναι ακριβότερο από το Ignis, ακόμη και με τη γενναία έκπτωση της αντιπροσωπείας. Το βενζινοκίνητο Panda 4x4 TwinAir έχει παραπλήσια τιμή με το Ignis, αλλά υστερεί σε επιδόσεις, οικονομία βενζίνης και εξοπλισμό.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο μικρό crossover της Suzuki έχει τον χαρακτήρα, τις δυνατότητες και τη σχέση τιμής/εξοπλισμού για να γίνει μεγάλη επιτυχία.
Τιμή Aπό € 14.030 (4WD AllGrip GL+)
Τεχνολογία 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-150 km/h 28,5”
0-400 m 17,1” @ 127,5 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 154,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 9,7”
80-110 km/h (5η) 15,5”
110-140 km/h (4η) 13,0”
110-140 km/h (5η) 32,5”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2               114 g/km
Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 227 lt
Βάρος 920 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube