Test drive: Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD

H γκάµα της ιαπωνικής εταιρείας ενισχύεται από την προσθήκη του Suzuki Across, ενός ιδιαίτερα αξιόµαχου παίκτη στα επαναφορτιζόµενα C-SUV.

Με το Suzuki Across, η ιαπωνική εταιρεία αποκτά µια πρόταση που έλειπε από την γκάµα της αφού πλέον αντιπροσωπεύεται και στα µεγαλοµεσαία SUV. Παράλληλα, πρόκειται για ένα µοντέλο που ταιριάζει απόλυτα στο φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ της, αφού είναι διαθέσιµο αποκλειστικά και µόνο σε έκδοση plug-in hybrid.

Το Suzuki Across βασίζεται στην αντίστοιχη έκδοση του Toyota RAV4, κάτι που του εξασφαλίζει ένα εντυπωσιακά ολοκληρωµένο προφίλ σε όλους τους τοµείς. Δεν είναι φθηνό, αφού οι €56.580 αποτελούν αντικειµενικά µεγάλο ποσό. Όµως στον αντίποδα υπάρχει ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισµός για να ισορροπήσει την κατάσταση.

Η συγκεκριµένη τιµή µπορεί να είναι €2.020 χαµηλότερη σε σχέση µε την αντίστοιχα εξοπλισµένη έκδοση του RAV4 (Black Edition), το µείον όµως είναι πως δεν υπάρχει επιλογή µε λιανική τιµή προ φόρων κάτω από τις €40.000. Αποκλειστικά διαθέσιμο λοιπόν σε αυτή τη μοναδική έκδοση, αυτοµάτως τίθεται εκτός των φορολογικών προνοµίων που ισχύουν για τα εταιρικά PHEV.

Αισθητικά, το Suzuki Across δεν θα µπορούσε να µην παραπέµπει άµεσα στο µοντέλο της Toyota. Καταφέρνει ωστόσο να βάζει τη δική του υπογραφή, η οποία στο σύνολο µας αρέσει.

Οι µοναδικές διαφορές µεταξύ του Suzuki Across και του Toyota RAV4 εστιάζονται αποκλειστικά στο εµπρός µέρος, µε το Suzuki να έχει πιο εύπεπτο ύφος χωρίς να στερείται δυναµισµού.

Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η µεγάλη εξάγωνη ενιαία µάσκα που εκτείνεται µέχρι χαµηλά στον προφυλακτήρα και τα νέα στενά Bi-LED φώτα, µαζί φυσικά µε το σήµα της Suzuki. Στα πλαϊνά όπου οι ακµές κυριαρχούν δεν υπάρχει η παραµικρή διαφορά από το RAV4, ενώ αντίστοιχα και στο πίσω µέρος η εικόνα είναι ίδια και σαφώς δυναµική. Η µοναδική διαφορά εντοπίζεται στην τοποθέτηση των λογότυπων πιο ψηλά.

Test drive: Suzuki Across, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όπως είναι αναµενόµενο, καµία διαφορά δεν υπάρχει ούτε στην καµπίνα µε το Suzuki Across να διαθέτει premium και καλαίσθητο προφίλ. Τα δερµάτινα και ιδιαίτερα άνετα καθίσµατα είναι θερµαινόµενα, τα υλικά µαλακά, ενώ η προσεγµένη εφαρµογή µε το αντίστοιχο φινίρισµα κερδίζουν τον απαιτητικό. Δεν θα λέγαµε πάντως το ίδιο για τη γενικότερη σχεδίαση. Στερείται έµπνευσης χωρίς ωστόσο να λείπει ουσιαστικά κάτι από τα σύγχρονα στοιχεία.

Αντιθέτως, υπάρχουν τα πάντα: 9ιντση οθόνη αφής στο κέντρο του ταµπλό, ευανάγνωστος και πλήρης πίνακας οργάνων και πάρα πολλά στοιχεία εξοπλισµού άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, υπό τη σκέπη του Suzuki Safety Support.

Test drive: Suzuki Across, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Εξαιρετικό είναι επίσης το επίπεδο της εργονοµίας και της λειτουργικότητας-πρακτικότητας, ενώ το χωροταξικό προφίλ δεν αφήνει περιθώριο παραπόνων. Καλύπτει µε άνεση τις µεταφορικές ανάγκες έως και πέντε ενηλίκων και µόνο ο χώρος αποσκευών είναι κάπως περιορισµένος στα 490 lt. Αυτό οφείλεται στην µπαταρία του υβριδικού συστήµατος που βρίσκεται στο πάτωµα, ενώ φυσικά η µεγάλη πόρτα του είναι ηλεκτρική.

Όλα τα λεφτά
Απολαµβάνοντας τις ανέσεις της καµπίνας και τον τρόπο που οι τροχοί κυλούν στο δρόµο, το Suzuki Across συνεχίζει να σε εντυπωσιάζει µε το µηχανολογικό προφίλ. Όχι µόνο στη θεωρία, αλλά και στην πράξη. Η πρώτη λέει πως διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα συστήµατα υβριδικής τεχνολογίας, µε θερµικό ατµοσφαιρικό κινητήρα 2,5 lt διπλού ψεκασµού, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες. Όλα αυτά µαζί, αποδίδουν συνδυαστικά έως 306 PS.

Ο θερµικός κινητήρας συνδυάζεται µε τον ισχυρότερο ηλεκτρικό µέσω συστήµατος πλανητικών γραναζιών, ενώ παίζει και το ρόλο γεννήτριας όταν χρειάζεται. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας από την πλευρά του, δίνει χαρακτηριστικά τετρακίνησης και έχει µηχανική σύνδεση µόνο µε τους πίσω τροχούς.

Το εντυπωσιακότερο όλων δεν είναι τόσο ότι το Suzuki Across των 306 PS προσφέρει πολύ γρήγορες επιδόσεις παρά τα 1.940 kg που ζυγίζει (0-100 km/h σε 6,0” ανακοινώνει η Suzuki). Είναι ότι καταναλώνει σε µεικτές πραγµατικές συνθήκες λιγότερο από 3,5 lt/100 km στην αυτόµατη υβριδική λειτουργία (HV/EV), µε το δεδοµένο πως η µπαταρία των 18,1 kWh είναι φορτισµένη. Μόλις αδειάσει, τότε το νούµερο αυτό ανεβαίνει στο και πάλι εντυπωσιακό 6,5 lt/100 km.

Ως αποκλειστικά ηλεκτρικό (EV Mode) εξασφαλίζει µηδενική κατανάλωση βενζίνης για 64 πραγµατικά km (75 κατά WLTP) για κίνηση µε έως και 135 km/h. Όσο για τις υπόλοιπες επιλογές του συστήµατος, είναι η HV Mode (υβριδικό) και η Charging µε τον βενζινοκινητήρα να φορτίζει την µπαταρία. Όπως σε όλα τα PHEV, η µπαταρία δεν αποφορτίζεται ποτέ πλήρως υπό κανονικές συνθήκες κίνησης. Διατηρεί πάντοτε ένα µικρό ποσοστό ενέργειας από την ανάκτηση ενέργειας που γίνεται κατά το φρενάρισµα. Έτσι πρακτικά έχεις τους 306 PS διαθέσιµους όποτε τους ζητήσεις.

Η φόρτιση της µπαταρίας µπορεί να γίνει ακόµα και από µια απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) και διαρκεί περίπου οκτώ ώρες. Από wallbox, ο χρόνος φόρτισης µειώνεται στις περίπου 5,5 ώρες, καθώς η µέγιστη ισχύς που µπορεί να υποστηρίξει ο onboard φορτιστής είναι μόνο 3,3 kW.

Οι ευχάριστες εκπλήξεις για το Suzuki Across συνεχίζονται και στον δρόµο. Κι αυτό διότι η ανάρτηση κρύβει υποδειγµατικά το υψηλό βάρος -ίσως καλύτερα από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό µοντέλο- και η επίδρασή του στη συµπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ελάχιστη.

Test drive: Suzuki Across, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Το Suzuki Across είναι ακριβές και µε σταθερό πάτηµα, οπότε µε την αρωγή του ισχυρού συστήµατος κίνησης έχει περισσότερο GT και λιγότερο SUV χαρακτήρα. Αυτό ισχύει για την κίνηση σε ανοιχτό δρόµο όπου η ανάρτηση «σιδερώνει» κυριολεκτικά όλες τις ανωµαλίες παρά τις 19άρες ζάντες, Προσφέροντας παράλληλα και premium χαρακτηριστικά κύλισης. Σε δρόµο µε στροφές τώρα, η κλίση του αυτοκινήτου µεγαλώνει και η ακρίβεια στον έλεγχο περιορίζεται αισθητά, αν και πάλι το Across παραµένει ιδιαίτερα ευχάριστο.

Ο SUV χαρακτήρας εκδηλώνεται σε κακοτράχαλους δρόµους, µε την ανάρτηση να ικανοποιεί τόσο µε την απόσβεση όσο και µε τη διαδροµή της, µε την απόσταση των 19 πόντων από το έδαφος να είναι επαρκής. Επιπλέον, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας των 54 PS δίνει κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς, βγάζοντάς σε από δύσκολα σηµεία. Μάλιστα στην επιλογή Trail στο προφίλ οδήγησης (µαζί µε τα Normal, ECO και Sport), το σύστηµα φρενάρει αυτόµατα τον τροχό που γλιστράει παίζοντας τον ρόλο ελεγχόµενου διαφορικού.

Εν ολίγοις, το Suzuki Across είναι το καλύτερο -και ακριβότερο βέβαια- µοντέλο στην γκάµα της Suzuki. Είναι όµως και ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας του. Εντυπωσιάζει όχι τόσο στους τοµείς που έτσι κι αλλιώς περίµενες να είναι ικανό, αλλά σφαιρικά και µε συµπεριφορά στον δρόµο υποδειγµατική για τα στάνταρ των plug-in hybrid.


Τι λέει το DRIVE
Το Suzuki Across είναι η κορωνίδα στην γκάμα της Suzuki και ως τέτοια έχει όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για να ξεχωρίζει τόσο σε ποιοτικό όσο και μηχανολογικό επίπεδο. 
Τιμή Από €56.580
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.487 cc, i4, ατµοσφαιρικός, έµµεσος και άµεσος ψεκασµός, 185 PS/6.000 rpm, 227 Nm/3.200 -3.700 rpm, ηλεκτρικό µοτέρ εµπρός 182 PS, 270 Nm, ηλεκτρικό µοτέρ πίσω 54 PS, 121 Nm, µπαταρία 18,1 kWh, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο E-CVT 
Συνδυαστική απόδοση 306 PS 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,0”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 3,4 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία* 64 km
Εκπομπές CO2 22 g/km 
Διαστάσεις 4.635 x 1.855 x 1.690 mm
Χώρος αποσκευών 490 lt
Βάρος 1.940 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE, για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας µε την µπαταρία φορτισµένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης