Test Drive: Škoda Yeti Outdoor 1.6 TDI Greenline

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο crossover της Škoda με το βασικό 1.600άρι ντίζελ που φοράει τα ρούχα της… εκδρομής.

Θα καταλάβεις αμέσως μόλις το οδηγήσεις πόσο καλό αυτοκίνητο είναι το Škoda Yeti. Κι ας είμαστε ρεαλιστές: Αυτό δεν έχει σε τίποτα να κάνει με την πρόσφατη ανανέωσή του.

Έχει να κάνει με το ότι πρόκειται για μια επί της ουσίας εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση που σου δίνει όλα όσα θα ήθελες από ένα crossover. Τόσο, που ακόμα και μετά από τέσσερα χρόνια σε εντυπωσιάζει με την πληρότητά του, σχεδόν όσο και τότε που το οδήγησες για πρώτη φορά.

Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο Yeti ιδιαίτερο, είναι ότι πρόκειται για τη νέα έκδοση Outdoor. Δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από την απλή έκδοση, έχει όμως μερικές στην εμφάνιση. Όπως για παράδειγμα ότι ένα μέρος των προφυλακτήρων, τα φρύδια των θόλων καθώς και τα μαρσπιέ είναι άβαφα για να δώσουν στο Outdoor ένα πιο «περιπετειώδες» ύφος. Η αλήθεια είναι πως κατά γενική ομολογία αυτή είναι η έκδοση που αρέσει περισσότερο, καθότι άλλωστε και πιο συμβατή με την crossover φύση. Γι’ αυτό εξάλλου και όλα τα Yeti Outdoor είναι τετρακίνητα. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η έκδοση που δοκιμάζουμε και κινείται από τον 1.6 TDI των 105 ίππων και 25,5 kgm ροπής.

Αν και πλέον δεν μπορείς να τον συμπεριλάβεις στην ελίτ του είδους, εν τούτοις δεν ακούγεται ενοχλητικά στην καμπίνα κι έχει καλό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές λειτουργίας. Τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα με ένα 6άρι κιβώτιο, αφού το υπάρχον 5άρι είναι και αραιό και μακρύ σε κλιμάκωση. Προς το παρόν, το θέμα λύνεται με άλλα 2.400 ευρώ, όσο ακριβώς χρεώνεται το 7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο να προσθέσουμε ότι αυξάνει και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας κατά 40 ευρώ. Συνολικά πάντως, οι επιδόσεις του συγκεκριμένου Yeti θα καλύψουν τις λογικές προσδοκίες (0-100 km/h σε 11,3”, 80-110 km/h με 4η σε 7,4”), ενώ η χαμηλή μέση κατανάλωση θα τις ξεπεράσει. Η μέση τιμή είναι 6,3 lt/100 km, ενώ με ελαφρύ πόδι μένει κάτω από τα έξι.

Ωστόσο, αυτό που θα λατρέψεις στο Yeti είναι ότι το εκτιμάς όλο και πιο πολύ όσο περισσότερο ζεις μαζί του. Στο δρόμο είναι σταθερό και κρατάει ευχάριστα ακόμα και σε σφιχτό στροφιλίκι, ενώ παράλληλα έχει άνετη ανάρτηση και σου δίνει πάντα τη σιγουριά που αναζητάς. Ακόμα και σε βατό χωματόδρομο που θεωρητικά θα βρεθεί αρκετές φορές δεν ταλαιπωρείται και δεν σε ταλαιπωρεί. Με 18 cm απόστασης από το έδαφος δύσκολα θα ακουμπήσει κάτω και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πρόσφυσης αποδίδει καλά αν και εννοείται πως δεν μπορεί να υποκαταστήσει την τετρακίνηση ούτε στο ελάχιστο.

Εξίσου καλά είναι και τα νέα από την καμπίνα του Yeti, με τα ικανοποιητικής ποιότητας υλικά και τη γεροδεμένη αίσθηση. Το ελαφρύ φρεσκάρισμα είναι απόλυτα καλοδεχούμενο, αφού έκανε την εικόνα πιο σύγχρονη, ενώ οι χώροι παραμένουν εξαιρετικοί. Τα πίσω καθίσματα είναι τρία ξεχωριστά και μπορείς να τα κάνεις ό,τι θέλεις. Ακόμα και να τα αφήσεις στο σπίτι έτσι ώστε να δημιουργήσεις χώρο φόρτωσης 1.760 lt για τα αυτοκίνητα που δεν έχουν ρεζέρβα. Η βασική χωρητικότητα των 416 λίτρων δεν είναι εξίσου εντυπωσιακή, αλλά το άνοιγμα φόρτωσης είναι πραγματικά τεράστιο.

Εργονομικά το Yeti εξακολουθεί να είναι εύκολα και η κάθετη σχεδίαση του αμαξώματος δουλεύει προς όφελος της ορατότητας. Μόνο η θέση οδήγησης θα μπορούσε να είναι ελαφρώς καλύτερη, αφού ναι μεν κάθεσαι αναπαυτικά και δεν θα κουραστείς, μόνο που το τιμόνι είναι πιο κεκλιμένο από όσο θέλουν οι περισσότεροι.

Στη συγκεκριμένη έκδοση του Yeti είναι εκείνη που θα πουλήσει περισσότερο, αφού είναι πιο ενδιαφέρον στο μάτι κι έχει τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση από όλη τη γκάμα. Και με 20.760 ευρώ που ξεκινάει στο επίπεδο εξοπλισμού Ambition που έχει στάνταρ έξι αερόσακους, ESP, ακόμα και διζωνικό κλιματισμό, εκτός από πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά και ανταγωνιστική σε τιμή.

Τι λέει το DRIVE
Το Yeti Outdoor δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του. Αυτό σημαίνει ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο, άνετο, πρακτικό και οικονομικό, τόσο που χαίρεσαι να ζεις μαζί του.
Τιμή Από € 20.760 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 105 PS/4.400 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,7”
0-80 k/h 7,6”
0-100 km/h 11,3”
0-120 km/h 16,4”
0-140 km/h 25,0”
0-400 m 17,8” @ 124,7 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 152,8 km/h
30-50 km/h (3η) 3,7”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (4η) 11,5”
80-110 km/h (5η) 10,4”
110-140 km/h (5η) 14,2”
100-0 km/h 37 m
Κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.222 x 1.793 x 1.691 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE