Test drive: Škoda Scala 1.5 TSI DSG

Test drive: Škoda Scala 1.5 TSI DSG

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Škoda, στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

H ΕΠΟΧΗ των «πτωχών πλην τιμίων» Škoda έχει παρέλθει προ πολλού και ανεπιστρεπτί. Υπό τη σκέπη του VW Group, η εικόνα της τσεχικής φίρμας έχει περάσει σε εντελώς άλλο επίπεδο.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, το μοντέλο της στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, το Rapid, έδειχνε κάπως αναχρονιστικό: καλό – για τα λεφτά του. 

Με το νέο της μικρομεσαίο, η τσέχικη εταιρεία θέλει να αλλάξει αυτόν το μονοδιάστατο χαρακτήρα “value for money”. Και το όνομα Scala δεν είναι τυχαίο, δηλώνοντας την αναβάθμιση, όχι σε ένα, αλλά σε πολλούς τομείς συγχρόνως: την τεχνολογία, το ντιζάιν και τη συνδεσιμότητα, ενώ διατηρείται η τυπική για Škoda λειτουργικότητα.

Κανονικό C-χάτσμπακ    
Αντίθετα με το Octavia, που ήταν πάντα «καβάλα» σε δύο κατηγορίες, το Scala είναι ένα τυπικό μοντέλο της κατηγορίας C, με καθαρά χάτσμπακ αμάξωμα και μήκος ελάχιστα μικρότερο από του Ford Focus και πρακτικά ίδιο με εκείνο της νέας Toyota Corolla.

Μια άλλη σημαντική διαφορά με το Octavia είναι στην πλατφόρμα βάσης. Ενώ το Octavia βασίζεται στην MQB A1 του Golf, το Scala χρησιμοποιεί μια επιμηκυμένη έκδοση της απλούστερης κι ελαφρύτερης MQB A0 του Polo. Γι’ αυτό και δεν έχει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε καμία του έκδοση, αλλά όλες έχουν ημιάκαμπτο άξονα.

Σχεδιαστικά, το Scala ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία “Simply Surprising” της Skoda, με καθαρές γραμμές κι έντονες ακμές. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική, με αποτέλεσμα έναν καλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,30.

Skoda Scala πάνινγκ

Μηχανολογικά, τα εξαρτήματα είναι από το πάνω ράφι του VW Group, όπως στην περίπτωσή μας ο κινητήρας 1.5 TSI με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για οικονομία βενζίνης.

Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο των ηλεκτρονικών συστημάτων αρωγής του οδηγού. Το Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης και αναγνώριση πεζών είναι στάνταρ, όπως και το Lane Assist για διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Ως έξτρα προσφέρονται επίσης το Side Assist για την επιτήρηση του τυφλού σημείου, το ενεργό cruise control ACC, το Driver Alert για την ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, και το Park Assist για το παρκάρισμα, που περιλαμβάνει και αυτόματο φρενάρισμα Manoeuvre Assist.

Εσωτερικό άλλης κλάσης        
Κι εδώ η Škoda ακολουθεί ένα νέο κόνσεπτ, που πρωτοείδαμε στο εκθεσιακό πρωτότυπο Vision RS. Τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι τα premium, μαλακά υλικά στο ταμπλό και τις εμπρός πόρτες, και η ξεχωριστή, ψηλά τοποθετημένη οθόνη πολυμέσων. H γενική εντύπωση είναι ευχάριστη και ποιοτική, παρά τα κάποια σκληρά πλαστικά στα πιο κάτω και πιο πίσω μέρη της καμπίνας.

Skoda Scala ταμπλό

Η εργονομία είναι άψογη και η θέση οδήγησης σωστή και απόλυτα προσαρμόσιμη σε κάθε σωματότυπο. Η ορατότητα είναι καλή με τα σύγχρονα μέτρα σύγκρισης όπως και η στήριξη από το κάθισμα. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι οι χώροι.

Η Škoda «τέντωσε» την προσαρμόσιμη πλατφόρμα MQB A0 στα όριά της και το αποτέλεσμα είναι ένα μεταξόνιο 29 mm μακρύτερο από του VW Golf, κι ένα πορτμπαγκάζ 467 lt, το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο και το αρκετά μεγάλο συνολικό ύψος των 1.471 mm, το Scala είναι ένα από τα ελάχιστα μικρομεσαία που χωρούν με μεγάλη άνεση τέσσερις πραγματικά ψηλούς επιβάτες. Ο χώρος πίσω είναι εντυπωσιακός, και μόνο το εσωτερικό πλάτος προδίδει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας C.

Το πορτμπαγκάζ του Scala, πέρα από μεγάλο, είναι και πολύ πρακτικό, με κανονικό σχήμα, γάντζους πρόσδεσης και ρευματολήπτη, αλλά το δάπεδο δύο θέσεων για επίπεδο χώρο φόρτωσης είναι έξτρα. Στάνταρ πάντως είναι οι πολλές και πρακτικές θέσεις μικροπραγμάτων στην καμπίνα, όπως και τα διάφορα στοιχεία “Simply Clever”: η κλασική πλέον ομπρέλα, η ξύστρα πάγου/μετρητής πέλματος ελαστικών, το καπάκι του πλυστικού δοχείου που γίνεται χωνί, και το κλιπ για χαρτιά στο παρμπρίζ.    
 
«Αθόρυβη» απόδοση
Η πλατφόρμα MQB A0 δίνει στο Scala ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Ακόμη και στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση με το κιβώτιο DSG, δεν ξεπερνά τα 1.230 kg, όντας κατά 90-120 kg ελαφρύτερο από τον ανταγωνισμό του. Κι αυτό αντανακλά στις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Με 8,6” στο 0-100 km/h και 29,5” στα 0-1.000 m, το Skoda αφήνει πίσω όχι μόνο τα αυτόματα Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 AT8 (9,2”/30,8”) και Honda Civic 1.5 Turbo CVT (8,7”/29,8”), αλλά και τα Kia Ceed 1.4 T-GDi και Opel Astra 1.4T με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Τα ίδια περίπου ισχύουν και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Τα 4,0” στα 80-110 km/h και τα 5,8” στα 110-140 km/h είναι επιδόσεις οριακά πιο αργές από του Civic (4,0”/5,5”), αλλά ανώτερες από του Focus (4,4”/7,0”) και του «χειροκίνητου» ανταγωνισμού. 

Skoda Scala κινητήρας 1.5 TSI

O 1.5 TSI είναι ένας κινητήρας που δεν τον προσέχεις – με την καλή έννοια. Δουλεύει ομαλά, τραβάει από χαμηλά και είναι ήσυχος. Συνεργάζεται αρμονικά με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και οι ταχύτητες αλλάζουν όταν πρέπει, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Όλα γίνονται πολύ ομαλά, κι αν θέλεις αμεσότερη απόκριση και καλύτερο έλεγχο στο κιβώτιο υπάρχει πάντα το πρόγραμμα Sport ή και η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων.

Ο 1.5 TSI είναι εφοδιασμένος, όπως είπαμε, και με σύστημα ACT απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων του όταν λειτουργεί υπό χαμηλό φορτίο, δηλαδή με λίγο γκάζι. Αυτό γίνεται εντελώς ανεπαίσθητα και το καταλαβαίνεις μόνο από τη σχετική ένδειξη –στα ελληνικά– στον πίνακα οργάνων. Το ότι κάνει δουλειά, φαίνεται από την κατανάλωση, που είναι πολύ χαμηλή. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 7,5 lt/100km, κάπου 0,6-0,8 lt/100km χαμηλότερη από του ανταγωνισμού.  

Τσέχικο Golf    
Το Scala είναι ένα οικογενειακό χάτσμπακ με την έμφαση στην πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια. Και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι αυτή ακριβώς που περιμένεις. Η διαφορά σε αίσθηση από ένα Golf είναι μικρή έως ανεπαίσθητη, κυρίως στην απορροφητικότητα της ανάρτησης και την ηχομόνωση.

Συνολικά, το Scala είναι ένα εύκολο στην οδήγηση και ραφιναρισμένο σε λειτουργία αυτοκίνητο, που εμπνέει εμπιστοσύνη. Το τιμόνι του μπορεί να μην έχει πολλή αίσθηση, αλλά είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, η πλευρική πρόσφυση που παρέχουν τα λάστιχα 205/50-17 είναι πολύ καλή και η δύναμη μεταφέρεται αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς με τη βοήθεια και του «ηλεκτρονικού διαφορικού» XDS+.

Skoda Scala στροφή

Ένα Ford Focus σίγουρα θα ικανοποιήσει περισσότερο τον ενθουσιώδη οδηγό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το Scala δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα. Απλά, δεν σε παρακινεί να οδηγήσεις οριακά.

Τα φρένα πάντως δεν θα σε απασχολήσουν σε καμία περίπτωση, καθώς έχουν δύναμη, άμεση αλλά και προοδευτική απόκριση στο πεντάλ, αξιοσημείωτη αντοχή, κι έδωσαν κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης.  

Ψηλά στη λίστα
Το Škoda Scala 1.5 TSI διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG και σε δύο μόνο εκδόσεις εξοπλισμού, τη μεσαία Ambition και την κορυφαία Style. Η Ambition των €20.480 ουσιαστικά έχει όλα όσα χρειάζεστε, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ασφαλείας Front Assist και Lane Assist, του Hill Start Assist, των προβολέων ομίχλης, του πολυρυθμιζόμενου καθίσματος οδηγού και του συστήματος πολυμέσων Bolero 8” με κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Smartlink. Όμως, τα €1.000 παραπάνω για την έκδοση Style αξίζουν καθώς, πέρα από διαφορές στο διάκοσμο, παίρνετε επιπλέον ζάντες 17”, κυλιόμενα πίσω φλας, το πακέτο Image με το εκτεταμένο πίσω παρμπρίζ, σκούρα πίσω τζάμια, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δέρμα σε τιμόνι και λεβιέ, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες βροχής & φώτων, και αναδιπλούμενο πίσω υποβραχιόνιο.

Ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό, οι τιμές του Scala 1.5 TSI DSG είναι οι χαμηλότερες στη συγκεκριμένη κατηγορία, με εξαίρεση αυτές του Opel Astra 1.4T AT6. 

Skoda Scala πίσω τράκινγκ

Τι λέει το DRIVE
Ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που αν σκεφτείς πρακτικά, θα δυσκολευτείς να του βρεις μειονεκτήματα.
Τιμή Από €20.480
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, σύστημα ACT απενεργοποίησης κυλίνδρων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 21,3”
0-400 m 16,3” @ 142,5 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 180,6 km/h
60-160 km/h 17,2”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h  4,0”
110-140 km/h  5,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 219 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
Διαστάσεις 4.362 x 1.793 x 1.471 mm
Χώρος αποσκευών 432 lt με ρεζέρβα (467 lt με κιτ)
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube