Test drive: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS DSG7 4X4

Υπάρχει μία πολύ ειδική κατηγορία οδηγών, που αναγνωρίζει τα οφέλη ενός στέισον με τετρακίνηση, άφθονη ισχύ και υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού. Και υπάρχει και η Škoda, που έρχεται να καλύψει αυτή την ανάγκη με την Octavia Scout.

Η Octavia Scout είναι αλήθεια πως στοχεύει σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Και αυτό το γνωρίζει καλά η Škoda. Το υπηρέτησε παλαιότερα, με επιτυχία, ενώ φιλοδοξεί να πράξει το ίδιο και τώρα. Σε μία πιο δύσκολη, μεν εποχή, αλλά με αναβαθμισμένα βέλη στη φαρέτρα της. Προτού όμως μιλήσουμε για τα νέα καλούδια που φέρνει στο τραπέζι η συγκεκριμένη έκδοση, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στις δυσκολίες του εγχειρήματος. 

Οι λόγοι που αναφερόμαστε σε «ειδικό κοινό» είναι πρακτικά δύο. Ο πρώτος έχει να κάνει με το σχεδιασμό του αμαξώματος. Ένα στέισον θα μπορούσε μέχρι και να χαρακτηριστεί politically incorrect στις μέρες μας, όπου ο ένας στους δύο αγοραστές στρέφεται στα SUV. Ο δεύτερος λόγος, πάλι, έχει να κάνει με το κόστος. Η εν λόγω έκδοση τιμάται €42k, ιδιαίτερα υψηλά, αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για μία Octavia

Εδώ όμως βρίσκεται και η ειδοποιός διαφορά, που πιθανά προκαλεί σύγχυση. Η έκδοση Scout έχει περισσότερο νόημα να θεωρηθεί ως μια πιο οικονομική εναλλακτική του Audi A4 Allroad, παρά να μπει στο ζύγι σαν μια ακριβή Octavia. Πρόκειται για ένα μοντέλο ικανό να εξασφαλίσει στον οδηγό το πολυπόθητο peace of mind. Μία ελευθερία κινήσεων και μία ποιότητα ζωής που θα πρέπει κανείς να τη βιώσει για να την κατανοήσει. 

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS DSG7 4X4

Κυκλώστε τις διαφορές
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το χορταστικό αμάξωμα των 4,7 m αντανακλά ένα χαρακτήρα περιπετειώδη, χάρη στις ενισχύσεις που έχει δεχτεί. Τα πλαστικά στοιχεία, που αγκαλιάζουν τους θόλους και διατρέχουν περιμετρικά το αυτοκίνητο, χαρίζουν αναμφίβολα μία off-road αύρα. Το ίδιο υποδηλώνει και το λογότυπο «4x4», που βρίσκεται στην ούγια της πέμπτης πόρτας. 

Η Octavia Scout εφοδιάζεται με το νέο, έκτης γενιάς, σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας που είναι πιο αποτελεσματικό, αποδοτικό αλλά και ελαφρύ κατά 0,8 kg από το προηγούμενο. Δυο ομοαξονικοί, υγροί, πολύδισκοι συμπλέκτες, με ηλεκτροϋδραυλική λειτουργία, φροντίζουν να διαμοιράζουν αυτόματα τη ροπή στους τέσσερις τροχούς. Παράλληλα, η ανύψωση του αμαξώματος κατά 15 mm βοηθάει στην κίνηση σε ανώμαλο έδαφος. Εδώ φυσικά δεν μιλάμε για κάποιο καθαρόαιμο off road μοντέλο αλλά για μία πρόταση που θα ανταπεξέλθει με άνεση σε ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο ή, αν προτιμάτε, θα καταφέρει να φτάσει σε εκείνη την απομακρυσμένη παραλία.

Οι αναρτήσεις με τα γόνατα MacPherson μπροστά και τους πολλαπλούς (ένα διαμήκη και τρεις εγκάρσιους) συνδέσμους πίσω, είναι έτσι ρυθμισμένες ώστε να δίνουν μεν το βάρος στην οδική συμπεριφορά, χωρίς όμως να δυσανασχετούν όταν πατάνε χώμα. Νιώθεις λίγο μεγάλη τη διαδρομή τους, είναι όμως αρκούντως σφιχτές ώστε να μην επιτρέπουν άσκοπες ταλαντώσεις, ούτε και σοβαρές κλίσεις στις στροφές. 

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS DSG7 4X4

Κατόπιν, έρχονται τα ηλεκτρονικά, να συμπληρώσουν την όλη εικόνα. Πέρα από τα Eco, Normal, Sport και Individual, η Škoda έχει προσθέσει μία ακόμα διαμόρφωση στα οδηγικά προφίλ. Η «Offroad» επεμβαίνει στις ρυθμίσεις του ABS, του ESC και άλλων συστημάτων, ώστε να τα φέρνει στα μέτρα πιο ολισθηρών εδαφών. Επιπρόσθετα, συναντάμε ένα σύστημα hill descent και, σαν κερασάκι, έξτρα λειτουργίες στο infotainment των 10”. Το σύστημα πλοήγησης διαθέτει πλέον τη δυνατότητα καταγραφής διαδρομών εκτός δρόμου. Μεταξύ άλλων, παρουσιάζονται ενδείξεις πυξίδας, υψομέτρου και γωνίας κλίσης των κατευθυντήριων τροχών, ως προς το διαμήκη άξονα. 

Το συγκεκριμένο πακέτο, είτε το δει κανείς ως gadget, είτε ως επιπλέον εφόδια για να κινείται απροβλημάτιστα, αναβαθμίζει την ήδη καλή εικόνα που έχουμε για την Octavia. Και οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ. Έξτρα πόντους χαρίζει η επιλογή των χρησιμοποιούμενων υλικών. Οι ξύλινες επενδύσεις, στην προκειμένη περίπτωση, ικανοποιούν το μάτι. Πολύ δε περισσότερο θα εκτιμηθούν τα εργονομικά καθίσματα, με τη μαύρη/ καφέ επένδυση Thermoflux, που εγγυώνται υψηλή άνεση και 4,5 φορές μεγαλύτερη διαπνοή. 

Σε ένα ευρύχωρο σαλόνι που δεν του λείπει τίποτα από εξοπλισμό, με όμορφα συνδυασμένα χρώματα και υλικά, άφθονες ψηφιακές επιφάνειες και με ένα τεράστιο διαμέρισμα αποσκευών -που ξεκινά από τα 640 (!) lt με κιτ επισκευής ελαστικού- ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες έρχονται να νοιώσουν σαν στο σπίτι τους. Μία ευχάριστη θαλπωρή και μία αίσθηση πληρότητας.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS DSG7 4X4

Άφθονη δύναμη, παντού
Ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα της Octavia Scout βρίσκεται κρυμμένο κάτω από το καπό. Ο δίλιτρος ντίζελ παραμένει στα ίδια κυβικά (1.968 cc) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αναβαθμίζεται όμως σε ισχύ, από τους 150 στους 200 ίππους. Παράλληλα προσφέρει 400 Nm από χαμηλά, ενώ αντί για χειροκίνητο κιβώτιο, συνδυάζεται με ένα αυτόματο, επτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. 

Τα παραπάνω μεταφράζονται σε γρήγορες επιδόσεις, που μπορούν σχεδόν να κοντράρουν μοντέλα κατηγορίας GT σε επιταχύνσεις και τελική. Ταυτόχρονα όμως διατηρείται ένα επίπεδο στην ποιότητα λειτουργίας, με συγκρατημένη ηχητική υπογραφή και πρακτικά ασήμαντους κραδασμούς. Οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται σβέλτα και στο σωστό χρόνο, επιτρέποντας στον οδηγό και σειριακό έλεγχο, μέσω των paddles. Όσο για την κατανάλωση, μία μέση τιμή των 7,3 lt/100km είναι απόλυτα εφικτή, χωρίς προσπάθεια.  

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS DSG7 4X4

Σε πολύωρα ταξίδια, η Octavia Scout θα αποτελέσει ένα καλοτάξιδο μεταφορικό μέσο. Ένα μοντέλο που προσφέρει άνεση και σταθερότητα, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Έχει αποδοτικά φρένα, καθώς και ένα τιμόνι «τόσο όσο», σε βάρος και ανάδραση. Εάν τώρα επιλέξει κανείς να κινηθεί σβέλτα σε πιο σφιχτά κομμάτια, δεν θα του χαλάσει και πάλι χατίρι. 

Σαν σύνολο είναι αρκετά δεμένο, ενώ δείχνει να λειτουργεί καλά και η τετρακίνηση, σε οδοστρώματα με μειωμένο συντελεστή τριβής. Εκεί, αν το παρακάνει κάποιος με το γκάζι, θα βιώσει ενίοτε μία διακριτική υπερστροφή, την οποία θα μαζέψουν γρήγορα τα ηλεκτρονικά. Προτεραιότητα, σε κάθε περίπτωση, παραμένει η άνεση, με το δυναμισμό να περνάει σε δεύτερη μοίρα. 

Με όλα αυτά κατά νου, θα δώσουμε στη συγκεκριμένη πρόταση την ψήφο εμπιστοσύνης μας. Αυτή η ωριμότητα και το peace of mind που προαναφέραμε, είναι ένας συνδυασμός που αξίζει.


Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να αποτελεί την πιο ακριβή έκδοση της Octavia στον τιμοκατάλογο της Škoda, η συγκεκριμένη όμως πρόταση έχει χαρίσματα που θα ζήλευαν πολλά SUV.  

Τιμή Από €42.100
Τεχνολογία κινητήρας ντίζελ 1.968 cc, i4, 16v, τούρμπο VGT, κοινή γραμμή τροφοδοσίας, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 200 PS/3.600-4.100 rpm, 400 Nm/1.750-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 150 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.703 x 1.829 x 1.510 mm
Χώρος αποσκευών 640 lt
Βάρος 1.602 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης