Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG7 4×4

Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG7 4×4

Με τους τεράστιους χώρους να παραμένουν το σήμα κατατεθέν του, το μεγαλύτερο SUV της Škoda ανανεώθηκε και μας ξανασυστήνεται στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοσή του με τον δίλιτρο ντίζελ των 150 PS.

Σε έναν υποτιθέμενο διαγωνισμό για την ανάδειξη του καλύτερου οικογενειακού αυτοκινήτου, το Škoda Kodiaq θα προκρινόταν στην τελική φάση με συνοπτικές διαδικασίες.

Ειδικά στη «φορτωμένη» έκδοσή του που δοκιμάζουμε, προσφέρει στον δυνητικό αγοραστή ό,τι θα μπορούσε να ζητήσει ένας οικογενειάρχης από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Κινητήρα ντίζελ για οικονομία αλλά με αρκετή ισχύ για να μην αγκομαχά με πλήρες φορτίο. Άφθονους χώρους, ψηλό αμάξωμα για ελευθερία κίνησης και τετρακίνηση, για να μην περιστρέφονται άσκοπα οι εμπρός τροχοί ανεβαίνοντας από την παραλία το καλοκαίρι ή στην πρώτη στρώση χιονιού στις χειμερινές εξορμήσεις.

Ιδανικό, αρκεί να μην χρειάζεται γυρνώντας από τη δουλειά να βρεις θέση στάθμευσης σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, καθότι με 4,7 m σε μήκος, το Kodiaq παραμένει και ύστερα από την πρόσφατη ανανέωση ένα μεγάλο αυτοκίνητο που θέλει το χώρο του. Θα σε ανταμείψει βέβαια με τη σειρά του με τους πιο γενναιόδωρους -ίσως- χώρους για επιβάτες και αποσκευές που παρέχει σήμερα αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά.

Όλοι οι καλοί χωράνε…
Η λέξη «αφθονία» περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την καμπίνα του Kodiaq. Ο οδηγός με το συνοδηγό κάθονται άνετα και ψηλά, με καλή περιφερειακή ορατότητα. Στο πίσω μέρος το πλάτος της καμπίνας επιτρέπει ακόμα και σε τρεις ενηλίκους να καθίσουν χωρίς να νιώθουν στρυμωγμένοι. Ο δε χώρος για τα πόδια επαρκεί ακόμα και για σταυροπόδι. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη θα αξιοποιηθεί πλήρως μόνο σε περίπτωση μετακόμισης. Η χωρητικότητα ξεκινά από τα 650 lt και, ανάλογα με τη διαρρύθμιση του συρόμενου και αναδιπλούμενου πίσω καθίσματος, μπορεί να φθάσει μέχρι τα 2.065 lt.

kodiaq

Τα παραπάνω προτερήματα είναι λίγο πολύ γνωστά. Μόνο που πλέον προσφέρονται με ανανεωμένο περιτύλιγμα και ακόμα περισσότερο εξοπλισμό ψηφιακής τεχνολογίας. Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το νέο αμπαλάζ του μεγάλου SUV της Škoda χαρακτηρίζεται από τη νέα μάσκα με τα λεπτότερα, νέας τεχνολογίας φώτα LED, την πιο φαρδιά γρίλια και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με την ενιαία εισαγωγή αέρα. Πίσω έχουμε νέα φώτα LED με τρισδιάστατο σχεδιασμό, νέα αεροτομή σε χρώμα gloss black με προεκτάσεις στα πλάγια και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με νέους ανακλαστήρες και διακοσμητικό διαχύτη.

Ξεκινώντας από το κομψό τιμόνι με τα δύο μπράτσα και τους περιστροφικούς νικελένιους διακόπτες που πρωτοείδαμε στη νέα γενιά του Octavia, οι επεμβάσεις στο εσωτερικό είναι εξίσου ηχηρές. Η έκδοση Ambition της δοκιμής μας διαθέτει τα νέα «vegan» καθίσματα με βιώσιμες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένα υλικά. Η εργονομία είναι πολύ καλή και οι χώροι για τα καθημερινά μικροπράγματα άφθονοι. 

Στον ψηφιακό τομέα, το Kodiaq μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” (€400) που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, ενώ το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, φωνητικές εντολές και συμβατότητα με τις τεχνολογίες Wireless SmartLink, Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ για όλες τις εκδόσεις. Το τελευταίο, μπορεί προαιρετικά να αναβαθμιστεί με το σύστημα Colombus που περιλαμβάνει δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και οθόνη 9,2” (€1.200). 

Ασφάλεια και άνεση
Στον δρόμο δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το μεγάλο SUV της Skoda εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Ο τρόπος που η ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) διαχειρίζεται τις περισσότερες ανωμαλίες είναι ισοπεδωτικός και σπάνια θα ακούσεις τους τροχούς ή τα αμορτισέρ να δυσανασχετούν. Αυτό θα γίνει μόνο σε βαθιές εγκάρσιες τομές της ασφάλτου και με χαμηλή ταχύτητα κίνησης. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό με υψηλού επιπέδου κύλιση και ελάχιστους θορύβους να περνούν στο εσωτερικό. Ακόμα και όταν κινείσαι λίγο πάνω από το όριο των 130 km/h.

kodiaq

Ο δίλιτρος ντίζελ ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι 150 ίπποι και κυρίως τα 360 Nm, εξασφαλίζουν απρόσκοπτη κίνηση σε κάθε είδους διαδρομή, ακόμα όταν είναι φορτωμένο με όλα τα οικογενειακά βάρη. Το 7άρι DSG είναι η μόνη επιλογή, όσον αφορά τη μετάδοση, με την κάπως ράθυμη απόκρισή του όταν ζητάς κατέβασμα να σου υπενθυμίζει ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο. Στους δρόμους της περιφέρειας, το Kodiaq κινείται με λογική κλίση στις στροφές και την τετρακίνηση να εξασφαλίζει άφθονη ελκτική πρόσφυση. Μόνο αν το παρακάνεις θα σου υπενθυμίσει τον όγκο του, υποστρέφοντας προοδευτικά και με μέτρο.

Αυτό που αξίζει να κρατήσει κάποιος είναι πως σε τουριστικό ρυθμό είναι ένα ξεκούραστο και ασφαλές αυτοκίνητο που εκτός πόλη καίει ελάχιστα για το βάρος και το μέγεθός του. Στο ταξίδι η κατανάλωση κρατιέται εύκολα κοντά στα 7 lt/100 km κι αν είσαι φειδωλός στο γκάζι μπορεί να πέσει κι άλλο. Στο συχνό σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, το νούμερο αυτό μπορεί να πλησιάσει ακόμη και τα 10 lt/100 km.

Το χρώμα του χρήματος
Η τιμή του ανανεωμένου Kodiaq ξεκινά από τις €28.450 για τον 150άρη 1.5 TSI κινητήρα, με την τετρακίνητη ντίζελ (αποκλειστικά στο επίπεδο Ambition) της δοκιμής να σκαρφαλώνει στις €38.400. Δεν είναι αμελητέο κόστος, αλλά αν οι μεγάλοι χώροι αποτελούν προτεραιότητα, οι επιλογές σ’ αυτή την τιμή είναι περιορισμένες. Ειδικά αν θέλεις να τις συνδυάσεις με απόσταση από το έδαφος και τα οφέλη της τετρακίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, η αισθητική και τεχνολογική αναβάθμιση βοήθησαν το Kodiaq να παραμείνει ανταγωνιστικό. Αλλά και να εξοπλιστεί με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας της Skoda, όπως το Crew Protect Assist που δρα προληπτικά για να περιορίσει τη σοβαρότητα ενός ατυχήματος και το Travel Assist που ενσωματώνει έως οκτώ συστήματα υποβοήθησης. Καλό θα ήταν βέβαια κάποια από αυτά να περιλαμβάνονταν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και όχι στον κατάλογο των εξτρά.


Τι λέει το DRIVE
Από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, το Kodiaq ξεχώριζε για τους άφθονους χώρους του και το υψηλό value for money. Οι πρώτοι παραμένουν ασυναγώνιστοι, ενώ το δεύτερο μοιραία μειώνεται όταν προσπερνάς τις πιο βασικές εκδόσεις και κοιτάς τη δίλιτρη και τετρακίνητη ντίζελ.
Τιμή Από €38.400
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, κίνηση 4WD, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/3.500-4.000 rpm, 340 Nm/1.750-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 153 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.697 x 1.882 x 1.681 mm
Χώρος αποσκευών 650-835 lt
Βάρος 1.785 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube