Test drive: SEAT Leon 1.6 TDI 110 PS

Το ενδιαφέρον γύρω από το Leon αναζωπυρώνεται με το νέο κινητήρα 110 ίππων
Ο χαρακτήρας του Leon δεν έχει μεταβληθεί τα τελευταία χρόνια. Έχει λιγότερες βλέψεις προς το σπορ κομμάτι της αγοράς, αντιθέτως προσπαθεί με επιτυχία να είναι ένα ολοκληρωμένο και προσιτό μοντέλο.

Σαφώς δεν έχει το επίπεδο ποιότητας κατασκευής των κορυφαίων μοντέλων του VW Group, όμως είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας σε επιλογή υλικών καμπίνας και σε συναρμογή. Αν και οι θέσεις δεν είναι ψηλά τοποθετημένες, υπάρχει αρκετός χώρος για τους επιβάτες εμπρός και πίσω. Είναι ιδανικό για μια 5μελή οικογένεια ή απλώς για τέσσερις εύσωμους ενηλίκους. Βρισκόμενος στη θέση του οδηγού, θα βρεις αμέσως όλες τις ρυθμίσεις και όλα τα χειριστήρια, δείγμα της κορυφαίας εργονομίας που διακρίνει το Leon. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει καλό έλεγχο του βάρους, με την προτεραιότητα να πηγαίνει στη καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να γίνεται ενοχλητική στις λακκούβες. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική πληροφόρηση, χωρίς περιττό βάρος ή τεχνητή αίσθηση.
 
 
Τα περισσότερο ενδιαφέροντα νέα έχουν να κάνουν με τον κινητήρα που κρύβει κάτω από το καπό. Ο 1.6 TDI δεν διαφέρει ούτε στο όνομα ούτε σε εμφάνιση, αλλά στον τρόπο λειτουργίας και στη μέγιστη απόδοση. Πέρα από τους πέντε περισσότερους ίππους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ο νέος ΕΑ288 έχει κατασκευαστεί με στόχο τις μειωμένες εσωτερικές τριβές και τη βελτιστοποιημένη διαχείριση της ενέργειας. Έχει ελατήρια πιστονιών χαμηλής προέντασης και έδρανα εκκεντροφόρων χαμηλής τριβής. Ξεχωρίζει για το νέο κύκλωμα ψύξης με ξεχωριστά κυκλώματα για το καπάκι και το μπλοκ του κινητήρα, το οποίο πετυχαίνει πιο σύντομο χρόνο για το ζέσταμα. Έχει απενεργοποιούμενη αντλία νερού, αντλία λαδιού δυο σταδίων και υδρόψυκτο intercooler, έτσι ώστε να μεγιστοποιεί το βαθμό απόδοσης.
 
Ένα μέρος των παραπάνω, μεταφράζεται και σε καλύτερες επιδόσεις. Θα μπορούσε να πετύχει ακόμα καλύτερους χρόνους από στάση, αν το αντισπίν δεν επενέβαινε όντας απενεργοποιημένο. Ακόμα και έτσι είναι ταχύτερο από την προηγούμενη έκδοση Leon 1.6 TDI που είχαμε δοκιμάσει. Συγκεκριμένα φτάνει στα 100 km/h σε 10,7”, δηλαδή 0,2” ταχύτερα. Παρόμοιες διαφορές υπάρχουν και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ κορυφαία εξακολουθούν να είναι τα φρένα του Leon, με απόσταση ακινητοποίησης 37,1 m από τα 100 km/h.
 
 
Ο δρόμος του Leon δεν είναι παντού στρωμένος με ροδοπέταλα. Τα παράπονα ξεκινούν όταν αρχίσεις να ανεβάζεις ταχύτητα ή και να πιέζεις περισσότερο τον κινητήρα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι το πρώτο αρνητικό σημείο, με το κενό να φαίνεται περισσότερο στην και στην . Προφανώς, το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι οικονομικότερο, όμως κοστίζει βαθμούς στο Leon, ιδιαίτερα απέναντι στον ανταγωνισμό. Η χροιά του νέου 1.6 TDI είναι διαφορετική από τον προηγούμενο, με λιγότερο κροτάλισμα στις χαμηλές στροφές. Όμως εν κινήσει, και συγκεκριμένα στις στροφές της ταχύτητας ταξιδιού, η ηχομόνωση δεν είναι στο επίπεδo που περιμέναμε.

Τι λέει το DRIVE
Όπως πάντα, το Leon έχει μια πετυχημένη ισορροπία αξίας-τιμής που ταιριάζει γάντι στα ελληνικά δεδομένα. Μερικές λεπτομέρειες το κρατούν μακριά από το άριστο.
Τιμή από €17.270 με έκπτωση και όφελος απόσυρσης
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 30,9”
0-400 m 17,6” @ 127,5 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 162,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,3”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 8,1”
110-140 km/h (5η) 11,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα (km/h) 194 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.263 x 1.816 x 1.459 mm
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE