Test drive: SEAT Arona 1.0 TSI 110 PS

Το Arona ανανεώνεται και μπαίνει ξανά με απαιτήσεις στην πιο δύσκολη κατηγορία της αγοράς για να κερδίσει μια δεύτερη ευκαιρία στην κεκτημένη του επιτυχία.

Το 2017 η SEAT παρουσίασε το Arona, ένα B-SUV με το οποίο μπήκε δυναμικά σε μια κατηγορία της αγοράς που τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Κάπως έτσι το Arona πούλησε αισίως πάνω από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη και έγινε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της ισπανικής μάρκας μετά το Ibiza.

Η πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου στόχο έχει να το κρατήσει «ζωντανό» μοντέλο στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία του. Προσαρμοζόμενη στις επιταγές των καιρών, η SEAT στην ανανέωση του Arona έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση του ψηφιακού υπόβαθρου, ενώ παράλληλα δεν παρέλειψε να φρεσκάρει αισθητά την εμφάνιση αλλά και τον ήδη πολύ αξιόλογο οδηγικό χαρακτήρα. Κάπως έτσι, το Arona παρέμεινε θελκτικό και έγινε ακόμη πιο φρέσκο και αρκούντως νεανικό.

Η ανασχεδιασμένη, πιο πλατιά μάσκα και οι νέοι προφυλακτήρες διακοσμούνται από διαφορετικού χρώματος εισαγωγές (ανάλογα την έκδοση) δίνουν ένα πιο δυναμικό τόνο, την ώρα που τα φωτιστικά είναι πλέον LED ακόμη και στη βασική έκδοση. Τα φώτα ομίχλης μετακόμισαν πιο ψηλά στον προφυλακτήρα, οι ζάντες απέκτησαν νέα σχεδίαση, στο πίσω μέρος μπήκε ένας διαχύτης, μια διαφορετικής σχεδίασης αεροτομή και το όνομα του μοντέλου απέκτησε νέα γραμματοσειρά.

Όλα αυτά συνθέτουν την πιο μοντέρνα εξωτερική εικόνα που εμπλουτίζεται από τις δυνατότητες εξατομίκευσης χάρη στη διχρωμία της οροφής, ενώ τώρα το look είναι ακόμη πιο περιπετειώδες.

SEAT Arona interior

Περνώντας στο εσωτερικό, διαπιστώνουμε πως έχουν γίνει πολύ πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις. Η πλέον αισθητή έχει να κάνει με την οθόνη του συστήματος infotainment που πλέον δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, αλλά δείχνει να αιωρείται πάνω από την κεντρική κονσόλα. Στη βασική της έκδοση εξοπλισμού είναι 8,2” ιντσών και ανεβαίνει στις 9,25” για τις πλουσιότερες όπως αυτή της δοκιμής μας.

Σε κάθε περίπτωση είναι σαφώς πιο ευανάγνωστη και τα γραφικά της έχουν εκσυγχρονιστεί. Επιπλέον είναι εύχρηστη και στις δυνατότητες διασύνδεσης διατίθεται το σύστημα Full Link που διευκολύνει την επικοινωνία με τον οδηγό, καθώς και τα Apple CarPlay και Android Auto. Υπάρχει επίσης δυνατότητα φωνητικών εντολών και το SEAT Connect με ενσωματωμένη eSIM για την υπηρεσία άμεσης ανάγκης eCall. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει και το Digital Cockpit των 10,25”, δηλαδή ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει τελείως τις ενδείξεις του ανάλογα με την επιλογή σου.

SEAT Arona info

Τέλος, αναβαθμισμένα είναι και τα υλικά στο εσωτερικό, ενώ μας άρεσε και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με επένδυση Nappa στην ακριβή έκδοση Χperience της δοκιμής μας. Στο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνονται συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, το Front Assist, το Side Assist, το Lane Assist, το Traffic Sign Recognition, το High Beam Assist, το Park Assist κ.ά, ενώ πρέπει να μνημονεύσουμε και τους πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία που συμπληρώνονται από μεγάλο και πρακτικό χώρο αποσκευών 400 lt. 

Στο δρόμο το ανανεωμένο Arona εξακολουθεί να είναι και ευχάριστο και σβέλτο (τηρουμένων πάντα των αναλογιών) αλλά και σπορτίβ. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης TSI των 110 ίππων δεν θα ενοχλήσει με τη χροιά του, έχει καλή απόκριση στο γκάζι, γραμμική απόδοση της ισχύος και την απαιτούμενη ελαστικότητα ώστε να μην καταφεύγεις συχνά στον θετικό και ακριβή επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Η κλιμάκωσή του είναι μακριά, συνεργάζεται πάντως πολύ καλά με τον κινητήρα.

SEAT Arona rear

Την ίδια στιγμή η κατανάλωση μόλις που ξεπέρασε τα 7 lt/100 km (7,1 για την ακρίβεια), ενώ είναι βέβαιο πως στον αυτοκινητόδρομο και με... σύννομη οδήγηση θα πέσει αισθητά κάτω από τα 7 lt/100 km. Για το ίδιο το ταξίδι, το μόνο που μπορείς να προσάψεις είναι κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 km/h.

Στη σβέλτη οδήγηση ανακαλύπτεις τις αρετές της πλατφόρμας MQB-AΟ, εκτιμάς την αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και βρίσκεις αρωγό μια σφικτή αλλά πλήρως συνεργάσιμη ανάρτηση (MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που κρατά το αυτοκίνητο στην πορεία που έχεις χαράξει, δίχως μεγάλες κλίσεις. Και ταυτόχρονα απορροφά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κάπως έτσι το Αrona συμπεριφέρεται σαν ένα υπερυψωμένο σπορτίβ χάτσμπακ, κάτι που στο τέλος της ημέρας μπορεί και να σου προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω από τα «κλασικά» Β-SUV.

To SEAT Arona, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, αποτελούσε το καλύτερο πακέτο που υπήρχε στα B-SUV. Σήμερα, στην ανανεωμένη του μορφή έχει την ευκαιρία να συνεχίσει την επιτυχία του, όντας νεανικό, εμπλουτισμένο με τις απαραίτητες ψηφιακές πινελιές και έχοντας διατηρήσει τα δύο μεγάλα του ατού που ήταν οι χώροι και η οδική συμπεριφορά.

Με τιμή που ξεκινά από τις €17.890 για το βασικό αλλά αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Style και τις €21.890 για το πλούσιο Χperience της δοκιμής μας, το ανανεωμένο Arona, εξακολουθεί σαφώς να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του.


Τι λέει το DRIVE
Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα «πακέτα» στην κατηγορία του που στην ανανεωμένη του έκδοση περιλαμβάνει και όλα όσα επιτάσσει η ψηφιοποιημένη εποχή μας.
Τιμή Από €17.890 (έκδοση δοκιμής €21.890)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 110 PS/5.000 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km (κατά WLTP)
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.193 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης