Test drive: Renault Clio 1.0 TCe LPG

Test drive: Renault Clio 1.0 TCe LPG

Με ολοκληρωμένη εικόνα και διττό χαρακτήρα, το αναβαθμισμένο Renault Clio 1.0 TCe LPG έρχεται να μειώσει ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης του αμιγώς βενζινοκίνητου ομόλογού του.

Με τα φώτα της δημοσιότητας να έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια στην ηλεκτροκίνηση, αρκετοί κατασκευαστές έπαψαν να εξελίσσουν και να διαθέτουν εκδόσεις που καταναλώνουν τα λιγότερο δημοφιλή καύσιμα, όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο.

Η Renault όμως δεν είναι ένας τέτοιος, διότι υπάρχει αγοραστικό κοινό για εκδόσεις που καταναλώνουν LPG, ενώ δεν είναι λίγες οι χώρες που προσφέρουν φορολογικές ελαφρύνσεις για την απόκτησή τους.

Έτσι διατίθεται εδώ και καιρό έκδοση του Clio που καταναλώνει και LPG, με την αξία της να είναι αποδεδειγμένα μεγάλη όταν μπαίνει στην εξίσωση η παράμετρος του χαμηλού κόστους χρήσης. Με τη νέα χρονιά μάλιστα η Renault αναβάθμισε ακόμα περισσότερο αυτή την εναλλακτική, με μικρές αλλαγές στο 1.000άρι μοτέρ TCe και στο χειροκίνητο κιβώτιο που πλέον έχει έξι ταχύτητες. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει εννέα ίππους λιγότερους στις ίδιες στροφές με πριν (5.000 rpm), με τη μέγιστη ροπή να παραμένει στα 160 Nm, αλλά να αποδίδεται 1.000 rpm ψηλότερα, στις 3.750. Όταν καταναλώνει LPG, η ισχύς παρέμεινε στους 100 PS στις 5.000 rpm, αλλά η ροπή ανέβηκε από τα 160 στα 170 Nm στις 3.500 rpm. Σύμφωνα με τη Renault, οι αλλαγές εξασφάλισαν καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.

Αεριοθούμενο
Ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη. Οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν γρήγορα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία.

Renault Clio 1.0 TCe LPG 2021 drive_gr 5

Στον τομέα των επιδόσεων, δεν ανακοινώνονται διαφορές μεταξύ της προηγούμενης και της νέας έκδοσης, με τη μέτρηση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 12,5” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 188 km/h. Την έκδοση όμως με το 5άρι κιβώτιο την είχαμε μετρήσει πριν από μερικούς μήνες και είχε γράψει 1” κάτω στο 0-100 km/h (11,6”). Πράγμα που σημαίνει ότι η γαλλική εταιρεία αναφέρει μάλλον απαισιόδοξα νούμερα. Ρεπρίζ του αναβαθμισμένου Clio LPG δεν έχουμε να αντιπαραθέσουμε, αλλά το νέο 6άρι κιβώτιο διασφαλίζει μεγαλύτερη ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό. Ο λεβιές του σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά μικρές διαδρομές, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ με σωστή αντίσταση, ενώ η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν προβληματίζει ακόμα και ύστερα από σκληρή χρήση.

Στην οδήγηση, το Clio κρατάει ψηλά τη γαλλική σημαία, με ένα αρκετά άμεσο εμπρός σύστημα και ιδιαίτερα ζωηρό χαρακτήρα. Επίσης, στο ταξίδι είναι αρκετά ήσυχο και καταφέρνει να διαχειρίζεται τις ανωμαλίες με ιδιαίτερη μαεστρία.

Ο βασικότερος όμως λόγος για την αγορά του Clio LPG είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Το αντίστοιχο ρεζερβουάρ βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 32 lt, ενώ είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας (ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά.). Επίσης, το ρεζερβουάρ βενζίνης έχασε 3 lt χωρητικότητας, φτάνοντας τα 39 lt. Η μέση κατανάλωση είναι 7 lt βενζίνης/100 km και 7,8 lt LPG/100 km, με τα δύο ρεζερβουάρ να δίνουν αθροιστική αυτονομία 967 km. Από αυτά, τα 557 km μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 410 km με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 km με χρήση βενζίνης είναι €11,20 (€1,602/lt) και με LPG μόλις €6,48 (€0,831/lt). Επιπλέον, το δίκτυο με LPG βρίσκεται ουσιαστικά παντού, αναδεικνύοντας το μοντέλο στην ενδεδειγμένη επιλογή για όποιον θέτει ως προτεραιότητα το χαμηλό κόστος καυσίμου όπου κι αν βρίσκεται.

Renault Clio 1.0 TCe LPG 2021 drive_gr 10

Χωρίς «αλλοιωμένη» γεύση
Κατά τα άλλα, η καμπίνα του Cliο είναι σύγχρονη και ακριβή, με το μαλακό πλαστικό της έκδοσης Dynamic να είναι κορυφαίας ποιότητας. Και τα σκληρά πλαστικά όμως χαμηλότερα είναι ποιοτικά, με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα. Στο κέντρο δεσπόζει η εύχρηστη έγχρωμη οθόνη αφής 7” που έχει ευρεία συνδεσιμότητα, ενώ τη βασικότερη διαφορά της έκδοσης LPG αποτελεί ο στρογγυλός διακόπτης επιλογής καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. To πέρασμα από το ένα καύσιμο στο άλλο μπορεί να γίνει μέσω του ειδικού μπουτόν είτε εν στάσει είτε εν κινήσει. Εδώ να σημειώσουμε ότι μόλις το ρεζερβουάρ του LPG αδειάσει, το μοτέρ περνά αυτόματα στη βενζίνη.

Η άλλη διαφορά βρίσκεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” με τα διάφορα μοτίβα που εμφανίζει αυτονομία, μέση κατανάλωση, μερικό χιλιομετρητή και ένδειξη για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή.

Οι ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών των 317 lt είναι μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία.

Renault Clio 1.0 TCe LPG 2021 drive_gr 3

Το Clio 1.0 TCe LPG διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού με τιμή εκκίνησης τις €16.660. Η διαφορά τιμής από την αντίστοιχη συμβατική έκδοση είναι μόλις €670, γεγονός που σημαίνει ότι η απόσβεση στη διαφορά τιμής θα πραγματοποιηθεί αρκετά γρήγορα. Η έκδοση Dynamic που δοκιμάζουμε κοστίζει €19.150 και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε συνδυασμό μάλιστα με την 5ετή εγγύηση και την χειροπιαστή οικονομία, το Clio 1.0 TCe LPG αποτελεί μια εξαιρετικά συνιστώμενη έκδοση στην κατηγορία.


Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Renault Clio

Τι λέει το DRIVE
Το αναβαθμισμένο Renault Clio 1.0 TCe LPG με το 6άρι σασμάν είναι μια ουσιαστική εναλλακτική πρόταση που συνδυάζει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα με χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή Από €16.600
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης/υγραερίου 999 cc, i3, μεταβλητός χρονισμός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, 91 PS/5.000 rpm, 160 Nm/3.750 rpm (βενζίνη), 100 PS/5.000 rpm, 170 Nm/3.500 rpm (LPG), κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,8 (LPG) - 7 lt (βενζίνη)/100 km
Εκπομπές CO2 107-121 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 317 lt
Βάρος 1.206 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube