Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 90 EDC

Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 90 EDC

Δοκιμάζουμε το γνωστό μικρό crossover στην έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ προδιαγραφών Euro 6.2 και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

ΑΣΤΙΚΟ CROSSOVER χαρακτηρίζει η Renault το Captur. Και για μέσα στην πόλη, ένα αυτόματο κιβώτιο είναι ιδανικό. Μπορούμε λοιπόν να πούμε πως η συγκεκριμένη έκδοση, με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, είναι αυτή που ταιριάζει πιο πολύ στο χαρακτήρα του μοντέλου.

Από την άλλη βέβαια, ο κινητήρας ντίζελ δεν είναι πλέον καλοδεχούμενος στα αστικά κέντρα. Όμως ο 1.5 dCi της Renault έχει υποστεί όλες τις αναγκαίες βελτιώσεις ώστε να πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6.2 σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο δοκιμών WLTP.

Δεν ξέρουμε αν οι νέες προδιαγραφές και ρυθμίσεις έχουν επηρεάσει τη λειτουργία του, όμως ο 1.5 dCi μας φάνηκε λίγο πιο τραχύς και θορυβώδης από πριν – και απ’ ό,τι είναι στο αντίστοιχο Clio. Αυτό πάντως το καταλαβαίνεις κυρίως στο ρελαντί και την επιτάχυνση με πολύ γκάζι. Σε όλες τις άλλες συνθήκες ο κινητήρας δεν ενοχλεί.

Συνήθως η ευθυγράμμιση με το WLTP φέρνει και μια μικρή πτώση απόδοσης. Αυτό ισχύει κι εδώ, αν και δεν ξέρουμε τι μερίδιο ευθύνης φέρει το αυτόματο κιβώτιο. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 12,7”, αντί 12,0” στο μοντέλο του 2014 με το χειροκίνητο 5άρι. Αντίστοιχα, ο χρόνος στο χιλιόμετρο από στάση έχει αυξηθεί από τα 33,9” στα 34,4”. Πάντως οι διαφορές είναι μικρές για να είναι αισθητές στην οδήγηση. Ακόμη πιο μικρή είναι η διαφορά στο εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h: Το Captur EDC χρειάστηκε 6,8” (με kickdown) ενώ το παλιό χειροκίνητο 6,7” (με 3η).

Άλλα αυτόματα μικρά crossover δεν έχουμε δοκιμάσει, πλην του Opel Crossland X 1.5D Turbo των 120 PS, που είναι αναμενόμενα πιο γρήγορο, με αντίστοιχες επιδόσεις 11,1” και 33,0” στις επιταχύνσεις από στάση και 5,7” στο «προσπέρασμα».

Οδηγώντας, δεν νιώθεις βέβαια πως το Captur έχει άφθονη δύναμη, όμως δεν μπορείς να το πεις αδύναμο ή αργό, αφού έχεις στη διάθεσή σου 22,4 kgm ροπής και το κιβώτιο φροντίζει να είσαι σχεδόν πάντα με τη σωστή σχέση.

EDC Gearbox

Μιλώντας για το EDC, στην καθημερινή οδήγηση είναι ίσως το πιο ομαλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της αγοράς. Κι αυτό φαίνεται πως ήταν το ζητούμενο, διότι δεν έχει την αμεσότητα απόκρισης άλλων διπλοσύμπλεκτων στο kickdown και τα χειροκίνητα κατεβάσματα, ενώ είναι και λίγο απρόβλεπτο στις αλλαγές του κατά τη ζωηρή οδήγηση. Άλλοτε ανεβάζει και άλλοτε κρατάει τη σχέση υπερβολικά πολύ.

Όμως το είπαμε: το Captur είναι “urban crossover” και η σπορ οδήγηση δεν είναι στις προτεραιότητές του. Είναι πρωτίστως ευέλικτο, με ελαφρύ τιμόνι μέσα στην πόλη. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν στρίβει. Αντίθετα, στρίβει πολύ καλά για το ύψος του και παραμένει πάντα ασφαλές, με το ESC να διορθώνει άμεσα κάθε παρεκτροπή.

Η ανάρτηση σού φαίνεται αρχικά σφιχτή, σαν να είναι τα λάστιχα παραφουσκωμένα. Αυξάνοντας ρυθμό όμως ανακαλύπτεις πως έχει τις διαδρομές και την απόσβεση για να εξομαλύνει αποτελεσματικά τις πιο σοβαρές ανωμαλίες του δρόμου. Γενικά, το Captur είναι καλοτάξιδο, παρότι δεν θα το έλεγες αθόρυβο. Είναι και πολύ πρακτικό, με πολλές θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα και συρόμενο πίσω κάθισμα ώστε να μπορείς να αυξομειώνεις το χώρο αποσκευών από τα 377 έως τα 455 lt, μεταβάλλοντας αντίστροφα το χώρο για τους πίσω επιβάτες (από επαρκή, σε κατάλληλο μόνο για παιδιά).

Στη «βασική» του έκδοση Expression της δοκιμής (€19.870), το Captur είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο, ενώ υπάρχει και η Dynamic (€20.750) για όσους θέλουν επιπλέον πολυτέλεια. Οι τιμές αυτές δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλές, όμως θα κάνετε απόσβεση στη χρήση, αφού το Captur 1.5 dCi EDC καταναλώνει μόνον 6,6 lt/100km – τιμή που μπορεί να πέσει εύκολα και πιο κάτω αν κάνετε πιο συχνή χρήση του προγράμματος λειτουργίας Eco που αμβλύνει την απόκριση στο γκάζι.

Renault Captur πίσω 34    
Τι λέει το DRIVE
Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Captur ντίζελ γίνεται ακόμη πιο εύχρηστο στην πόλη, παραμένοντας πολύ οικονομικό σε κατανάλωση.
Τιμή από €19.870 (με την ισχύουσα έκπτωση €500)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
0-140 km/h 27,4”
0-400 m 18,7” @ 120,8 km/h
0-1.000 m 34,4” @ 149,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,0”
50-80 km/h 4,3”
80-110 km/h  6,8”
110-140 km/h  12,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
Διαστάσεις 4.122 x 1.778 x 1.566 mm
Χώρος αποσκευών 377-455 lt
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube