Test drive: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Peugeot 5008 που εξακολουθεί να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός SUV με τους χώρους και τις ανέσεις ενός MPV, σε ένα ιδανικό και ακόμα πιο σύγχρονο πάντρεμα.

Η ανανέωση του 7θέσιου SUV της Peugeot ήταν λίγο πολύ επιβεβλημένη για να ενσωματώσει κι αυτό την νέα οικογενειακή ταυτότητα της εταιρείας, αλλά και για να συνεχίσει την καριέρα του στην εξειδικευμένη κατηγορία στην οποία ανήκει.

Μια κατηγορία που στην Ελλάδα δεν καταγράφει σημαντικές πωλήσεις, αλλά παρόλα αυτά έχει αρκετούς και αξιόλογους εκπροσώπους… Και την ώρα που το συγκεκριμένο μοντέλο έχει μέχρι σήμερα καταγράψει πάνω από 300.000 πωλήσεις.

Το νέο 5008 υπέστη κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις, οι περισσότερες των οποίων εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Το Sochaux επανασχεδίασε λοιπόν πλήρως τη μάσκα, χωρίς περίγραμμα πλέον, η οποία ενσωματώνει μοτίβα που εκτείνονται κάτω από τα φανάρια με τη μορφή πτερυγίων.

5008_1

Ο προφυλακτήρας που προηγουμένως ανέβαινε μέχρι τα φώτα, ανασχεδιάστηκε, κάτι που επέτρεψε πιο μεγάλα φανάρια. Ως εκ τούτου και πιο δυναμική εμφάνιση. Σημαντική λεπτομέρεια, τα φώτα ομίχλης ενσωματώθηκαν στα εμπρός φώτα, χάνοντας έτσι την αυτόνομη τοποθέτησή τους στην καροσερί. Ελαφρώς ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φώτα που όμως διατηρούν το DNA της φίρμας, ενώ είναι πλέον full LED.

Στο εσωτερικό η αναβάθμιση του 5008 εστιάζεται στο γνωστό μας i-Cockpit. Η οθόνη-πίνακας οργάνων των 12,3” έχει πλέον υψηλότερη ευκρίνεια, όπως και η οθόνη των 10” του συστήματος πολυμέσων. Εδώ να σημειώσουμε ότι το σύστημα δέχεται πλέον και φωνητικές εντολές, ενώ έχουν διατηρηθεί οι γνωστοί διακόπτες τύπου «πιάνο», οι οποίοι παρέχουν άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του κλιματισμού, του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης κ.ά. Παράλληλα υποστηρίζονται τα πρωτόκολλα MirrorScreen, Apple CarPlay και Android Auto. 

tableau

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει επίσης το χειριστήριο επιλογής του Advanced Grip Control με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας. Τέλος έχουμε και νέες επενδύσεις στο εσωτερικό, οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.

Θέσεις για επτά
Η ειδοποιός διαφορά του 5008 σε σχέση με τα υπόλοιπα SUV της εταιρείας είναι βέβαια ότι μπορεί να μεταφέρει έως και επτά ανθρώπους, σε διάταξη 2+3+2.

Πίσω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού έχουμε λοιπόν τρία ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα με λειτουργία ρύθμισης για την κλίση της πλάτης. Ακριβώς από πίσω υπάρχει μια ακόμη σειρά από δύο αναδιπλούμενα καθίσματα, από τη θέση των οποίων εξαρτάται άμεσα και το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Η Peugeot δεν ανακοινώνει τη χωρητικότητα και με τις επτά θέσεις σε χρήση. Στην 5θέσια διάταξη, το τεράστιο πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 780 lt (με τη δεύτερη σειρά τραβηγμένη τέρμα εμπρός) και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.940 lt αν αναδιπλωθεί η πλάτη στα καθίσματα της δεύτερης σειράς. Εάν δε, αναδιπλώσουμε και το κάθισμα του συνοδηγού, τότε μπορούμε να μεταφέρουμε αντικείμενο μήκους έως και 3,2 m. Επιπλέον υπάρχουν πολλές πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα όπως και αποθηκευτικοί χώροι κρυμμένοι κάτω από τα καθίσματα.

theseis

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός ντίζελ 1.5 BlueHDi που αποδίδει 130 PS στις 3.750 rpm και 300 Nm στις 1.750 rpm. Με δεδομένο πώς έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο βάρους 1.611 kg, ο συγκεκριμένος κινητήρας (συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο EAT8) εξασφαλίζει επιδόσεις της τάξης των 11,8” για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 190 km/h. Σαφώς και οι επιδόσεις αυτές είναι υποδεέστερες εκείνων που ο ίδιος κινητήρας εξασφαλίζει στο 3008 ή στο 2008 για παράδειγμα, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. 

Ωστόσο ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του 5008 δεν αλλοιώνεται. Έτσι στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι εύκολα με ικανή μέση ταχύτητα δίχως προσπάθεια. Στην περιφέρεια όμως, ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές, η σχέση ισχύος/βάρους δεν κρύβεται. Οπότε θα χρειαστεί να πιέσεις βαθιά το δεξί πεντάλ, ανεβάζοντας συνακόλουθα την κατανάλωση. Η τελευταία πάντως, στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε στη μέση τιμή της τα 8,2 lt/100 km.

Γκάζι μπορεί να μην έχει, αλλά το 5008 κρύβει πολύ καλά τον όγκο του και τη μάζα του ακόμη και σε στριφτερό δρόμο της περιφέρειας. Οπότε δύσκολα θα πιστέψεις πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,6 m και βάρος 1.600+ κιλά. Τέλος, χάρη στα 22 cm της απόστασης από το έδαφος και το Advanced Grip Control με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας, για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο και απενεργοποίηση του ESP, το 5008 βγαίνοντας από την άσφαλτο μπορεί να σε πάει σε μέρη που με μια πρώτη ματιά δεν φαντάζεσαι. Μέρη που οι ιδιοκτήτες του στην πλειονότητά τους δύσκολα θα επιλέξουν να προσεγγίσουν.

pisw

Σε ό,τι αφορά στην άνεση, ουδέν πρόβλημα για οδηγό-συνοδηγό. Το ίδιο και για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς, παρά το γεγονός ότι το έδρανο των καθισμάτων είναι σχετικά κοντό και σε μακρινά ταξίδια μπορεί να κουράσει τα πόδια. Όσο για τον έκτο και έβδομο επιβάτη, αυτοί έχουν εύκολη μεν πρόσβαση στις θέσεις τους, αλλά βέβαια θα χρειαστεί να κάνουν όλες εκείνες τις παραχωρήσεις που επιβάλλει η συγκεκριμένη διάταξη. Προφανώς και οι δύο αυτές θέσεις δεν προορίζονται σε κανένα αυτοκίνητο της κατηγορίας για ενηλίκους. Αλλά τα παιδιά της συντροφιάς θα τις απολαύσουν.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, το ανανεωμένο 5008 προσφέρει μια πλήρη σουίτα. Ξεχωρίζουμε το σύστημα νυκτερινής όρασης που μπορεί να εντοπίζει πεζούς και ζώα στο δρόμο σε απόσταση έως και 250 m. Ακόμα υπάρχει ενεργό cruise control που ενσωματώνει τώρα και την αυτόματη επανεκκίνηση του Stop and Go αν η στάση διαρκεί λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, το τελευταίας γενιάς σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 5-140 km/h, την κάμερα 360°, το park assist, κ.ά.

Εν κατακλείδι, το νέο 5008 είναι ένα MPV σε συσκευασία SUV. Ή και το αντίστροφο. Με πλούσιο εξοπλισμό ακόμη και στη βασική έκδοση -που με το συγκεκριμένο κινητήρα ξεκινά από τις €30.300, άνετους χώρους, σύγχρονη εμφάνιση και αξιοπρεπείς επιδόσεις από τους 130 PS.


Τι λέει το DRIVE
Συνδυάζει με επιτυχία τα πλεονεκτήματα ενός crossover με εκείνα ενός MPV με τον ντίζελ κινητήρα των 130 PS να παρέχει αξιοπρεπείς επιδόσεις παρά τον όγκο και το βάρος.
Τιμή Από €30.200 
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο VGΤ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km* 
Εκπομπές CO2 142 g/km (κατά WLTP)
Διαστάσεις 4.641 Χ 1.844 Χ 1.646 mm
Χώρος αποσκευών 780-1.940 lt
Βάρος 1.611 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης