Test drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6

Test drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6

Το μικρομεσαίο της Peugeot διατίθεται πλέον με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του.

Η τελευταία γενιά του 308 έχει πλέον προσεγγίσει την αφρόκρεμα της κατηγορίας. Δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, πλασάρεται ως ένα πιο πολυτελές μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό, υψηλή τεχνολογία και τιμή άνω του μέσου όρου.

Διαμορφώσιμο
Το 308 βασίζεται στη νέα διαμορφώσιμη πλατφόρμα ΕΜΡ2 της PSA, που παρέχει αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε, ενώ παράλληλα ρίχνει και το κόστος παραγωγής.

Η συγκριμένη έκδοση κινείται από τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα BlueHDi και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, έξι σχέσεων, με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από το λεβιέ και τρία επιπλέον προγράμματα: Normal, Sport και Winter. Διαθέτει πολύ ομαλή λειτουργία, άμεσο kickdown και ευνοεί την άνεση, τόσο σε συνθήκες ταξιδιού όσο και σε αστικές.

Η δίαιτα βοηθά το έργο του νέου και πολύ καλού κινητήρα 1.6 BlueHDi που αποδίδει 120 ίππους και 30,6 kgm ροπής. Ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία, την ελαστικότητα και την ευστροφία του -πάντα για τα μέτρα των ντίζελ, τραβά θετικά σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς δισταγμούς, και τελικά χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο. Για τα 0-100 km/h απαιτούνται 10,7”, ενώ και οι ρεπρίζ είναι καλύτερες από το μέσο όρο της κατηγορίας. Στο φρενάρισμα δεν είναι κορυφαίο στα νούμερα, αλλά σίγουρα ικανοποιεί, με 100-0 km/h σε 38,7 m και πεντάλ φρένου που έχει καλή αίσθηση και μεγάλη προοδευτικότητα.

Η ανάρτηση είναι μαλακή και προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση. Σαφέστατα, αφήνει το 308 να γέρνει στις στροφές, αλλά όχι τόσο ώστε να επηρεάζει το πολύ καλό κράτημα. Πρακτικά ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν θα σε τρομάξει εάν το οδηγήσεις επιθετικά. Το σύστημα διεύθυνσης δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή ή την επαναφορά του τιμονιού, το τελευταίο έχει όμως αμεσότητα και το σωστό βάρος σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες. Στο ταξίδι, το 308 διαθέτει ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου που θυμίζει μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, ενώ στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο κι εύχρηστο, έτσι ώστε να μη σε κουράζει.

Άι-Cockpit
Το εσωτερικό του 308 ξεχωρίζει καθότι ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit που πρωτοείδαμε στο μικρότερο 208. Αυτό σημαίνει ότι το τιμόνι είναι πολύ μικρό, ο πίνακας οργάνων από πάνω του μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού και τα κουμπιά στην κονσόλα ελάχιστα. Ο χειρισμός σχεδόν όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού γίνεται μέσω της οθόνης αφής των 9,7” που δεσπόζει στη μέση του ταμπλό. Βέβαια, αυτή η λογική λειτουργίας επηρεάζει την ευχρηστία και την εργονομία που απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι η σχεδίαση i-Cockpit βρίσκει πιο πετυχημένη εφαρμογή στο 308 σε σχέση με το 208, μιας και πλέον το τιμόνι δεν κρύβει καθόλου τον πίνακα οργάνων.

Το 308 έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την κορυφή της κατηγορίας στον τομέα της ποιότητας της καμπίνας του και καταφέρνει να ξεχωρίζει γι’ αυτό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τεκμήριο είναι πολύ προσεγμένα, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να αποτελείται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Μόνο στα χαμηλά τμήματα και στην κεντρική κονσόλα συναντάμε σκληρά πλαστικά που όμως δεν δείχνουν παράταιρα ή φτηνά και δε χαράσσονται εύκολα. Η συναρμογή είναι υψηλού επιπέδου και η θέση οδήγησης καλή. Η περιμετρική ορατότητα είναι επίσης καλή και ευνοείται από τα μεγάλα πίσω παράθυρα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους εμπρός και μόνο στην περίπτωση που θα κάτσει ένας ψηλός επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα χρειαστεί περισσότερος χώρος για τα πόδια του. Αυτό όμως λειτουργεί ευνοϊκά για το χώρο αποσκευών που με ρεζέρβα ανάγκης ανέρχεται στα 398 λίτρα και μάλιστα με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η πρακτικότητα πάντως δεν είναι κορυφαία, μιας και πέρα από το μεγάλο ντουλαπάκι και τις μεγάλες θήκες στις πόρτες δεν έχει να προτάξει κάτι άλλο.

Ακριβό αλλά οικονομικό
Η βασική έκδοση για το 1.600άρη BlueHDi 308 με αυτόματο κιβώτιο είναι η Active που ξεκινά από τα 24.070 ευρώ μαζί με το όφελος απόσυρσης. Σίγουρα δεν είναι φτηνό, όμως από την άλλη έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις από πλευράς εξοπλισμού. Τα ακόμα καλύτερα νέα έρχονται από τη μέση κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Με 6,3 lt/100 km είναι από τα πλέον οικονομικά της κλάσης του τόσο στην πόλη όσο και σε πιο ανοιχτό δρόμο. Πόντους στο χαμηλό κόστος χρήσης προσθέτει και η δωρεάν συντήρηση που προσφέρει η Peugeot για τα τέσσερα πρώτα χρόνια, στα οποία έρχεται να προστεθεί η ίσης διάρκειας εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο 308 άλλαξε ριζικά χαρακτήρα και είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Το άλμα στην ποιότητα, ο πλούσιος εξοπλισμός και η αίσθηση ακριβότερου αυτοκίνητου είναι τα δυνατά του χαρτιά. Το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του.

Τιμή από € 24.070 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,7”
0-160 km/h 32,5”
0-400 m 17,5” @ 126,5 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 159,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,7”
80-110 km/h (kickdown) 5,8”
110-140 km/h (kickdown) 9,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube