Test drive: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 S&S EAT8

Η γκάμα του ανανεωμένου Peugeot 308 ολοκληρώθηκε με αρκετές αλλαγές στα μηχανικά μέρη.

Η τελευταία διετία που διανύουμε είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και όλοι οι κατασκευαστές επεμβαίνουν στους κινητήρες για να τους εναρμονίσουν με τις τελευταίες περιβαλλοντικές νόρμες.

Παρά το γεγονός ότι η Peugeot προχώρησε σε ανανέωση του δημοφιλούς μικρού οικογενειακού της πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, η γκάμα κινητήρων του δεν είχε προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαρκώς αλλαγές.

Έτσι λοιπόν, μαζί με την αντικατάσταση του 1.6 BlueHDi από τον καινούργιο 1.5 BlueHDi, η γαλλική εταιρεία μας παρουσίασε και την αναβαθμισμένη εκδοχή της ισχυρής έκδοσης του 3κύλινδρου 1.2 PureTech. Σύμφωνα με την Peugeot, η νέα γενιά του 1.2 PureTech 130 S&S έχει δεχθεί αρκετές επεμβάσεις για μείωση της τριβής των μηχανικών μερών, απέκτησε επανασχεδιασμένο τούρμπο, αυξημένη στα 250 bar πίεση ψεκασμού καυσίμου και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με τα λεγόμενα της γαλλικής εταιρείας είναι μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 4% σε σχέση με τον προκάτοχό του, χωρίς να αλλοιωθεί η απόδοσή του.

Peugeot 308 1

Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμένος 1.2 των 130 ίππων συνδυάζεται πλέον και με τη νέα γενιά του αυτόματου κιβωτίου EAT με μετατροπέα ροπής που διαθέτει οκτώ σχέσεις και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία από την Aisin. Συνεργάζεται με σύστημα stop/start που λειτουργεί από τα 20 km/h και κάτω, υπόσχεται 7% οικονομία καυσίμου σε σχέση με το EAT6, ενώ δεν έχει διαφοροποιημένες διαστάσεις σε σχέση με το κιβώτιο που αντικαθιστά. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η αυξημένη ζήτηση εκδόσεων με αυτόματο κιβώτιο σε παγκόσμιο επίπεδο, ανάγκασε την Peugeot να ζητήσει τα δικαιώματα κατασκευής του συγκεκριμένου κιβωτίου από την Aisin, επενδύοντας παράλληλα και στο εργοστάσιο της Valenciennes που θα το κατασκευάζει από το 2020 και μετά. Η επένδυση που πραγματοποιείται στη Valenciennes αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Ομίλου PSA και στόχο έχει το διπλασιασμό του όγκου πωλήσεων αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε διαθέτει όλες αυτές τις αλλαγές. Όπως προαναφέραμε, αλλαγές στην απόδοση του 3κύλινδρου 1.2 PureTech δεν υπάρχουν. Αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και 23,5 kgm ροπή στις 1.750 rpm. Το αυτόματο κιβώτιο, που κοστίζει ανάλογα την έκδοση από €700 έως €3.800 λόγω διαφορετικής φορολογικής κλίμακας, διαθέτει τέσσερις λειτουργίες. Πέρα από την κλασική αυτόματη λειτουργία, διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω του λεβιέ ή των μικρών paddles πίσω από το τιμόνι, καθώς και πρόγραμμα Sport ή Eco. Τα δύο προγράμματα επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού και στο βάρος του τιμονιού, με το Sport όμως να αλλάζει χρωματισμό στον πίνακα οργάνων, τον κάνει κόκκινο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις κορυφαίες εκδόσεις GTi του μοντέλου. Ακόμα, η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού αποκτά επιπλέον ενδείξεις για την πίεση του τούρμπο, την ισχύ και τη ροπή που χρησιμοποιεί ο οδηγός, ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζει τη χροιά του κινητήρα με ένα τεχνητό γουργουρητό, που όμως δεν είναι και το πιο ευχάριστο στο αυτί.

Peugeot 308 1.2 2

Οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός στο Peugeot 308 των 1.270 kg είναι ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας και πολύ κοντά σε αυτά που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε ακριβώς 10”. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσει, όπως για παράδειγμα οι μετρήσεις 80-110 km/h και 110-140 km/h, που ολοκληρώνονται σε 4,8” και 7,7” αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,9 lt/100 km, τιμή λογική για το χαρακτήρα και την κατηγορία του. Το EAT8 έχει ομαλή λειτουργία, ακούει άμεσα στο kickdown και πραγματοποιεί σχετικά γρήγορα τις αλλαγές σχέσεων στη χειροκίνητη λειτουργία.

Οδηγώντας το, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση. Αυτό έχει αποτέλεσμα να αφήνει το 308 να γέρνει στις στροφές, αλλά όχι τόσο ώστε να αλλάζει η πορεία που έχεις χαράξει. Στο ταξίδι, το 308 με το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου που θυμίζει ακριβότερο αυτοκίνητο, με την 8η στο κιβώτιο να διατηρεί σε χαμηλές στροφές τον κινητήρα.

Peugeot 308 1.2 Interior

Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο 308 διαθέτει εμπλουτισμένο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, και τα υλικά του εσωτερικού παραμένουν πολύ προσεγμένα, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να αποτελείται από μονοκόμματο μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Το μοντάρισμα είναι πολύ καλό και η θέση οδήγησης καλή, με επαρκή πλευρική στήριξη, καλή περιμετρική ορατότητα και τιμόνι με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους εμπρός και μόνο ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα χρειαστούν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Αυτό όμως ευνοεί το χώρο αποσκευών που με ρεζέρβα ανάγκης φτάνει τα 398 lt.

Ο συγκεκριμένος συνδυασμός προσφέρεται με τα δύο πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού, Active και Allure, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να αφορά την τελευταία (χωρίς την πανοραμική οροφή) και να κοστίζει €25.500. Η πιο προσιτή έκδοση Active κοστίζει €21.700, αλλά έχει κάμποσες διαφορές στον εξοπλισμό από την πλουσιότερη. Και οι δύο όμως εκδόσεις καλύπτονται από πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, όπως συμβαίνει και με όλα τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Peugeot 308 με το ρετουσαρισμένο PureTech και το νέο EAT8 παραμένει μία από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας, χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα.
Τιμή Από €21.700 (Από €21.000 χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10”
0-160 km/h 28,6”
0-400 m 17,1” @ 131,6 km/h
0-1.000 m 31,5” @ 165,6 km/h
60-160 km/h 24,2”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 4,8”
110-140 km/h 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 από 119 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.457 mm
Χώρος αποσκευών 398 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία