Test drive: Peugeot 208 1.6 BlueHDi100

Test drive: Peugeot 208 1.6 BlueHDi100

Η έκδοση του 208 με τους 75 ίππους καταφέρνει απόλυτη οικονομία. Αυτή με τους 100 που δοκιμάζουμε εδώ, θέλει να τη συνδυάσει και με σβέλτες επιδόσεις.

Με το απαλό φρεσκάρισμά του πριν από σχεδόν μισό χρόνο, το 208 απέκτησε μια νέα γενιά κινητήρων που καταναλώνουν λίγο και καλύπτουν το πρωτόκολλο Euro6.

Έχοντας ήδη εικόνα από την υπόλοιπη γκάμα, μας απέμενε μόνο ο 1.600άρης BlueHDi των 100 ίππων που δεν πληρώνει τέλη και διαθέτει σύστημα stop/start. Σε σχέση με τον 75άρη αποδίδει 25 ίππους και 2,4 kgm ροπή παραπάνω, οπότε καλύπτει καλύτερα το υπεραστικό πεδίο.

Πιο σβέλτο, εξίσου οικονομικό
Το μοτέρ δε σκορτσάρει ποτέ, ξυπνάει από τις 1.400 rpm κι έχει αρκετά ραφιναρισμένο δούλεμα ώστε να μην ενοχλεί καθόλου.

Διαβάστε ακόμα Test drive: Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75

Σε καθημερινές συνθήκες η κατανάλωση είναι ακριβώς ίδια με της έκδοσης των 75 ίππων, στα 5,4 lt/100 km. Σε λίγο πιο σβέλτο ρυθμό πάντως πρακτικά καις λιγότερο με το 100άρι.

Επίσης, με 11,3” είναι 1,4” ταχύτερο από το 75άρι στα 0-100 km/h με τη διαφορά να γίνεται 7,4” στα 140 km/h. Οι χαμηλές ρεπρίζ των δύο εκδόσεων ουσιαστικά ταυτίζονται, όμως στα 110-140 km/h με 4η απέχουν 6,1”. Το 5άρι κιβώτιο δεν έχει απόλυτη ακρίβεια στο κούμπωμα, έχει όμως αρκετά σωστή κλιμάκωση ώστε το συγκεκριμένο 208 να ανακηρύσσεται σε ένα από τα πιο σβέλτα ντίζελ σουπερμίνι των 90-100 ίππων.



Η έξτρα ισχύς μόνο θετική επίδραση έχει στη συμπεριφορά του 208 στο δρόμο. Η ρύθμιση της ανάρτησης χωρίς να εξαφανίζει τις ανωμαλίες του δρόμου, τις φιλτράρει επαρκώς ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Ταξιδεύει ήσυχα και σταθερά, ενώ στις στροφές η κλίση είναι λογική και ο έλεγχος του αμαξώματος σωστός. Το πολύ άμεσο εμπρός σύστημα όλων των 208 απαντάται κι εδώ χωρίς σημαίνει νευρικότητα, οπότε μπορείς έως και να χαρείς το 208 σε στροφιλίκι. Εάν θέλεις μάλιστα, το πίσω μέρος υποστηρίζει το εμπρός με ένα φιλικό γλίστρημα, πάντα με την ασφάλεια ενός ESP που λειτουργεί σωστά.

Ασφάλεια εμπνέουν και τα φρένα, που σε αντίθεση με την έκδοση των 75 ίππων εδώ διαθέτουν και πίσω δίσκους. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι περισσότερο από καλές, με 100-0 km/h σε 38 m και πολύ άμεσο πεντάλ.

Όπως τα ξέρεις
Όπως και σε κάθε 208, το βασικό είναι να βολευτείς στο i-cockpit. Δεν είναι πάντα εύκολο να ρυθμίσεις το μικρό τιμόνι ώστε να μη σου κρύβει το πάνω μέρος του πίνακα οργάνων.

Από εκεί μετά χρειάζεσαι λίγο χρόνο ώστε να εξοικειωθείς με το γεγονός ότι οι περισσότερες λειτουργίες εκτελούνται από την οθόνη αφής του ταμπλό. Έχει πάντως πολύ καλή ευαισθησία στο άγγιγμα, εύκολη λογική και άριστη επικοινωνία με smartphone σου. Τα πλαστικά δεν είναι σπουδαίας ποιότητας, εν τούτοις έχουν αποδεκτή συναρμογή και η καλόγουστη σχεδίαση τους χαρίζει αρκετούς πόντους.



Οι χώροι στο πίσω κάθισμα ποτέ δεν ήταν από τα δυνατά σημεία του 208, ούτε και ξαφνικά έγιναν. Εάν είσαι από 1,80 m και πάνω θα αναζητήσεις περισσότερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι σου, ειδικά εάν υπάρχει και ηλιοροφή, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Το πορτμπαγκάζ των 285 lt πάντως είναι απόλυτα αξιοπρεπές για την κατηγορία.

Το 208 έχει πλέον κερδίσει το δικό του κοινό, παρότι ποτέ δεν υπήρξε φτηνό. Με τα νέα δεδομένα στην ταξινόμηση, το 208 1.6 BlueHDi100 ξεκινάει από τα 15.700 ευρώ, οπότε παραμένει στο άνω τιμολογιακό άκρο της κατηγορίας. Αυτό που γλυκαίνει κάπως την τιμή είναι αφενός η 5ετής εγγύηση αφετέρου το πρόγραμμα FUTURE6, που σημαίνει πρώτη δόση ύστερα από 6 μήνες άτοκα.

Σε σχέση με το 75άρι η διαφορά είναι στα 1.000 ευρώ. Δεν τη λες μικρή αλλά εάν όντως χρειάζεσαι την έξτρα δύναμη είναι μια τιμολόγηση με υπαρκτή δόση λογικής.

Τι λέει το DRIVE
Ο 100άρης κινητήρας προσθέτει τις σβέλτες επιδόσεις στην έτσι κι αλλιώς ευχάριστη οδηγική εικόνα του 208, χωρίς να αλλάζει ούτε το δεδομένο της υψηλής τιμής αλλά ούτε κι εκείνο της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης.
Τιμή από € 15.700
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo, 100 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-160 km/h 33,7”
0-400 m 17,8” @ 125,2 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 158,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 12,1”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO287 g/km
Διαστάσεις 3.962 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube