Test drive: Opel Corsa 1.4 GSi

Με δοκιμασμένες λύσεις στα μηχανικά μέρη, η Opel μας παρουσιάζει την έκδοση του Corsa, με την ονομασία GSi.

Με την Opel να μεταλλάσσεται στην αιχμή του ηλεκτρικού δόρατος του Groupe PSA, αρκετοί θεώρησαν πως οι γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της θα εξαλειφθούν. Δικαίως θα πούμε εμείς, αφού εδώ και ενάμιση χρόνο η σπορ γκάμα περιλαμβάνει μόνο τα Adam S και Insignia GSi.

Από το τελευταίο όμως ξεκίνησε και η συνολική αναβίωση των ομώνυμων εκδόσεων, ως το πρώτο μετά το Corsa GSi που παρουσιάστηκε το 2007 και συνέχισε έως το 2011. Εκείνο είχε 1.6 τούρμπο κινητήρα 150 ίππων και αποστολή την κάλυψη του κενού μεταξύ των απλών εκδόσεων και της κορυφαίας OPC.

Από αυτήν, το νέο Corsa GSi που δοκιμάζουμε εδώ χρησιμοποιεί πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα, εμπλουτισμένα με πλαστικά διακοσμητικά «ανθρακονημάτινης» βαφής. Η εικόνα συμπληρώνεται από την -ψεύτικη- εισαγωγή αέρα στο καπό, τους τροχούς 17” και το ξεχωριστό για τη συγκεκριμένη έκδοση χρώμα Mandarin Orange.

Opel Corsa GSi 2018 drive.gr 1

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο διακριτικά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Η καλή ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό και οι ικανοί για τέσσερις ενήλικους χώροι παραμένουν με τις διαφορές να εντοπίζονται στα σπορ πεντάλ αλουμινίου, στον λεβιέ ταχυτήτων που θυμίζει OPC, το flat bottomed δερμάτινο τιμόνι και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Τα καθίσματα έχουν σπορ σχεδίαση και παρέχουν επαρκή πλευρική στήριξη.

Η ουσία όμως εντοπίζεται στα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) της Koni, στο εκ νέου ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και τα ενισχυμένα φρένα με δίσκους 308 mm εμπρός, όλα από το OPC. Ο κινητήρας από την άλλη είναι ο 1.4 Turbo της Opel, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και αλουμινένια κεφαλή με ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 και 22,4 kgm από 3.000 έως τις 4.500 rpm.

Το 6άρι κιβώτιο έχει λογικές διαδρομές, αλλά μέτρια αίσθηση στο λεβιέ που ζητά αποφασισμένο χέρι. Οι επιδόσεις που χαρίζει στα 1.200 kg είναι ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας και ανώτερες από αυτές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 8,3” (8,9” ανακοινώνει η Opel) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 km/h, με τα 60-160 km/h να ολοκληρώνονται σε 17,4”. Τα φρένα με την σειρά τους δείχνουν αρκετή αντοχή στην έντονη χρήση και ακινητοποιούν το GSi από τα 100 km/h σε 38,6 m, τιμή σίγουρα αποδεκτή.

Opel Corsa GSi 2018 drive.gr 2

Η εμπειρία οδήγησης του νέου Corsa GSi σε αστικό περιβάλλον, δεν διαφέρει πολύ από αυτή του OPC. Τα σφιχτά αμορτισέρ δεν κοπανάνε, αλλά η λειτουργία τους ακούγεται στην καμπίνα και η άνεση είναι μέτρια. Σε ανοιχτό ή επαρχιακό δρόμο θα εκτιμηθεί ο καλός έλεγχος και η ελάχιστη κλίση του αμαξώματος. Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει σωστό βάρος μα δε διακρίνεται για την πληροφόρηση που προσφέρει. Συνολικά το GSi δεν έχει την εκρηκτικότητα του OPC και η δύναμη του 1.4 Turbo περνά στο δρόμο χωρίς υπερβολές. To ESP με τη σειρά του είναι αρκετά ελαστικό, λόγω του χαρακτήρα της έκδοσης, και δεν απενεργοποιείται.

Συμπερασματικά, το νέο Corsa GSi διαθέτει σπορ διάθεση στην εμφάνιση, αρκετή ικανότητα στις στροφές και σωστή τιμή, αλλά η παλιομοδίτικη αίσθηση στην οδήγηση αφαιρεί πόντους από τη συνολική εικόνα του ως σύγχρονο σπορ σουπερμίνι.

Τι λέει το DRIVE
Το Corsa GSi δείχνει ικανό και έχει λογική τιμή, αλλά συνολικά δεν μπορεί να υπερισχύσει του πιο σύγχρονου ανταγωνισμού του.
Τιμή €17.480
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000 rpm, 22,4 kgm/3.500 – 5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 21,4”
0-400 m 16,0” @ 141,3 km/h
0-1.000 m 29,4” @ 175,3 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 17,4”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (4η) 5,3”
110-140 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (5η) 8,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.746 x 1.479mm
Χώρος αποσκευών 285 lt
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις DRIVE