Test drive: Opel Adam Rocks 1.0 115 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Adam Rocks, την έκδοση που χαρίζει έναν πιο macho χαρακτήρα στο niche μίνι της Opel.

Η νέα έκδοση αμαξώματος του niche μίνι της Opel, του Adam, ονομάζεται Rocks και ξεχωρίζει από την «off road» εμφάνιση, λανσάροντας ταυτόχρονα και τον νέο 3κύλινδρο 1.0 Ecotec DIT που θα μπει σε πολλά μοντέλα της φίρμας.

Σύμφωνα με την Opel, το νέο Adam Rocks συνδυάζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός crossover και την αίσθηση «ελευθερίας» που προσφέρει ένα ανοιχτό αυτοκίνητο, σε ένα πακέτο αυτοκινήτου πόλης (3,75 m). Οι διαφορές του σε σχέση με τo απλό μοντέλο εντοπίζονται στους άβαφους προφυλακτήρες διαφορετικής σχεδίασης, στα προστατευτικά πλαστικά των θόλων, στην αυξημένη  κατά 1,5 πόντο απόσταση από το έδαφος (14 cm συνολικά) και στην ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή που ανοίγει μέχρι την πίσω κολόνα. Η οροφή ανοίγει και κλείνει σε 5”, με τη διαδικασία να μπορεί να πραγματοποιηθεί και όταν κινείται με ταχύτητα έως 140 km/h. Ακόμα, δεν επηρεάζει καθόλου τη σχεδίαση της πίσω πόρτας και τη χωρητικότητα του μικρού πορτμπαγκάζ -170 lt.

Την εξωτερική εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 17”, έξτρα 18” όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής, και οι διάφοροι συνδυασμοί χρωμάτων του αμαξώματος. Στη νέα χρωματική παλέτα του Adam για το 2014, προστέθηκε ειδικά για το Rocks ένα έντονο κίτρινο χρώμα «Goldbusters», φτάνοντας τις διαθέσιμες επιλογές στα 18 χρώματα. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τα έξι χρώματα οροφής και τα τρία της υφασμάτινης οροφής, οι δυνατότητες εξατομίκευσης του νέου Opel Adam Rocks είναι ακόμα περισσότερες.

Πέρα όμως από την ξεχωριστή εμφάνιση, η έκδοση Rocks ντεμπουτάρει και τον νέο 1.0 Ecotec DIT (Direct Injection Turbo) που αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.4 με τους 100 ίππους και το γνωρίσαμε ήδη στο νέο Opel Corsa. Ο νέος αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου διαθέτει 12 βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο και στη συγκεκριμένη έκδοση που οδηγούμε αποδίδει 115 PS (υπάρχει και με 90 ίππους) και 17,3 kgm ροπής. Συνδυάζεται δε με καινούργιο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που ξεχωρίζει για τις μικρές διαστάσεις και το μικρό βάρος (37 kg). Σε σχέση με τα παλαιότερα κιβώτια της Opel, κέρδισε ελαφρώς σε ακρίβεια και μικρότερες διαδρομές λεβιέ.

Οι επιδόσεις που χαρίζει το νέο μοτέρ στο Adam είναι αυτές που έλειπαν τόσο καιρό από όλες τις εκδόσεις κινητήρα του μοντέλου. Ο νέος κινητήρας έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδει γραμμικά τη δύναμή του, δεν δυσανασχετεί σε καμία περιοχή στροφών και έχει δύναμη από πολύ χαμηλά -κάτω από τις 1.500 rpm. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση το Adam Rocks χρειάζεται 10” ακριβώς, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h. Παρά το γεγονός ότι η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σφιχτή, ο θόρυβος και η κατανάλωση κυμαίνονται σε χαμηλό επίπεδο: 6,8 lt/100 km.

Η «ψηλωμένη» ανάρτηση έχει σχεδιαστεί με στόχο το Adam να πατά και λίγο χώμα, αλλά οι μεγάλοι τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα αποτελούν το μόνο ανασταλτικό παράγοντα για τέτοια χρήση -προτιμήστε το με τους στάνταρ 17άρηδες. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή και δύσκολα θα δυσανασχετήσει στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χαρίζοντας πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά στο niche μίνι crossover.

Η καλοεξοπλισμένη καμπίνα, πέρα από τους νέους χρωματικούς συνδυασμούς και τις ταπετσαρίες, δεν έχει άλλες αλλαγές. Είναι το μόνο μίνι της αγοράς που το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ σε καλό επίπεδο κυμαίνεται και το μοντάρισμά του. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τον οδηγό και το συνοδηγό, όχι όμως και για τους δύο πίσω που θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.

Εν κατακλείδι, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια ξεχωριστή εκτέλεση ενός niche μοντέλου με σύγχρονο κινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό, το νέο Adam Rocks δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτό, μιας και η τιμή της έκδοσης με τους 115 ίππους φτάνει τα 18.500 ευρώ (υπάρχει και 1.2 με 70 PS στα 16.000 ευρώ). Βέβαια, στο κοινό που απευθύνεται δεν ασχολείται με το κόστος απόκτησης, αλλά με το πόσο ξεχωριστό είναι το αυτοκίνητό του. Και το Adam Rocks δύσκολα βρίσκει αντίπαλο σε αυτό τον τομέα.

Τι λέει το DRIVE
Το Rocks πάει την «ιδέα» της εξατομίκευσης ένα βήμα παραπέρα, όντας ένα υπερβολικά ξεχωριστό μοντέλο, ενώ ο νέος κινητήρας των 1.000 cc είναι αυτό που έλειπε από την γκάμα του μοντέλου.
Τιμή από € 18.500
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.200 rpm, 17,3 kgm/1.800 – 4.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-120 km/h 14,3”
0-140 km/h 20,1”
0-160 km/h 30,2”
0-400 m 17,3” @ 131,1 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 162,5 km/h
30-50 km/h (3η) 2,7”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (4η) 6,3”
80-110 km/h (5η) 8,3”
110-140 km/h (5η) 11,0”
110-140 km/h (6η) 16,1”
100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 3.747 x 1.721 x 1.493
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE