Test drive: Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT

Test drive: Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT

Αν δεν ξέρεις τι κρύβει κάτω από το καπό αυτό το Nissan X-Trail, έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με πολύ μεγαλύτερο κινητήρα.

Η νέα γενιά του Nissan X-Trail έχει στην ουσία μια παράλληλη πορεία με αυτήν του μικρότερου Qashqai. Και αυτή η κοινή πορεία δεν έχει να κάνει μόνον με τις σχεδιαστικές επιλογές (ναι, μοιάζει με ένα μεγάλο Qashqai), αλλά και με αυτές που έχουν να κάνουν με την επιλογή κινητήρα.

Έτσι, το X-Trail της δοκιμής μας φορά τον 1.3 DIG-T που γνωρίζουμε από το Qashqai, αλλά και από τη Mercedes-Benz A-Class, καθώς έχει εξελιχθεί από τη συνεργασία της Συμμαχίας Renault-Nissan με τη Daimler. O τεχνολογικά προηγμένος 4κύλινδρος τούρμπο άμεσου ψεκασμού αποδίδει για την περίσταση 160 PS. Ο εξ ολοκλήρου αλουμινένιος κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και φίλτρο μικροσωματιδίων, ενώ οι κύλινδροι και τα έμβολα έχουν υποστεί ειδική κατεργασία για μείωση των τριβών και της φθοράς. Έτσι, τα μεσοδιαστήματα τακτικής συντήρησης έχουν αυξηθεί από τις 20.000 στις 30.000 km.

O κινητήρας συνδυάζεται με ένα πολύ καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με γρήγορες αλλαγές και λειτουργία με χαμηλό επίπεδο θορύβου. Αυτό στο αυτόματο, διότι στη χειροκίνητη διαμόρφωση διστάζει ή και αρνείται να κατεβάσει όταν κρίνει πως το μοτέρ γυρίζει ψηλά -πρακτικά πάνω από τις 4.500 rpm. Οι 160 ίπποι και τα 270 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.800 rpm, δίνουν την αίσθηση ενός μεγαλύτερου και ισχυρότερου συνόλου. Με τη δύναμη να είναι διαθέσιμη πρακτικά από τις 1.500 rpm, το μοτέρ είναι πρόθυμο στις μεσαίες στροφές, ενώ δεν δείχνει να λαχανιάζει ακόμη και όταν το στροφόμετρο πλησιάζει στο κόκκινο.

Με το X-Trail να έχει βάρος 1.581 kg, τα 100 km/h από στάση το εργοστάσιο τα δίνει σε 11,5”. Νούμερο που ακούγεται αρκετά συντηρητικό, με βάση την αίσθηση που έχεις οδηγώντας το. Άλλωστε, το αντίστοιχο Qashqai 1.3 DIG-T 160 PS DCT το δίνει 10,1” κι εμείς το είχαμε μετρήσει 8,3”, ενώ και η Μercedes-Benz GLB 200, με παρόμοιο μέγεθος και βάρος για το ίδιο μοτέρ/κιβώτιο, έγραψε 0-100 km/h σε 9,3”.

Το μεγάλο SUV ταξιδεύει άνετα, με την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι 21 πόντοι απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν μια άνετη κίνηση και σε στρωτούς χωματόδρομους, τερέν που δεν θα γίνει αισθητή η απουσία τετρακίνησης, παρά τα ασφάλτινα λάστιχα. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση αναδεικνύουν τη συγκεκριμένη έκδοση του X-Trail σε ένα αυτοκίνητο που είναι ιδανικό για να «καταπίνει» χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Επί της ουσίας, αν δεν το ξέρεις, έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα σε χωρητικότητα.

Σε φιδίσιους δρόμους της περιφέρειας δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, ούτε τη μάζα που δίνει αναλογία σχεδόν 10 kg/PS. Παράλληλα, αν πιεστεί θα γείρει αρκετά, χωρίς να σε τρομάξει, με το ESP να επεμβαίνει καθοριστικά, την ώρα που το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι θα σου δώσει την πληροφορία που χρειάζεσαι, αλλά όχι στον μέγιστο βαθμό.

ΔEITE AKOMH Test drive: SEAT Tarraco 1.5 TSI 150 PS ACT

Με τις διαστάσεις να μην έχουν αλλάξει από το προ ανανέωσης μοντέλο, το X-Trail μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενηλίκους επιβάτες μαζί και 565 lt αποσκευών για την 5θέσια έκδοση, η οποία διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα. Τιμή μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού σε ένα Skoda Kodiaq η αντίστοιχη τιμή είναι 650-835 lt (μαζί με το χώρο που καταλαμβάνει η ρεζέρβα). Για την 7θέσια έκδοση, η χωρητικότητα είναι 445 lt σε 5θέσια διαμόρφωση (και 135 lt σε 7θέσια).

Η θέση οδήγησης είναι αυτή που περιμένεις από ένα SUV. Δηλαδή, κάθεσαι ψηλά και έχεις άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η συνολική εικόνα της καμπίνας είναι αποδεκτή, με καλά υλικά και καλή συναρμολόγηση, εικόνα που ενισχύει επί το βέλτιον ο πολύ καλός εξοπλισμός. Η οθόνη αφής NissanConnect 7”, διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ξεχωρίζει για την ευκολία χρήσης και τη διαισθητική φύση της, όμως δεν υποστηρίζει συνδεσιμότητα Apple CarPlay ή Android Auto.

Διαθέσιμα είναι όμως όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, από τις κάμερες για το παρκάρισμα (σύστημα περιμετρικής θέασης με τέσσερις κάμερες) έως το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, και από σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, έως αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κ.ά. Όλα αυτά εντάσσονται στο πακέτο Nissan Intelligent Mobility που κάνει την καθημερινότητα του οδηγού σαφώς πιο άνετη, αλλά κυρίως πιο ασφαλή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Την εταιρική παρουσιάση του Nissan X-Trail, εδώ...

ΣΥΓΚΡΙΝΕ τις εκδόσεις του στο compare tool της Nissan.gr

Τι λέει το DRIVE
Το X-Trail με τον 1.300άρη κινητήρα των 160 ίππων αποτελεί μια οικονομική λύση για όσους θέλουν ένα μεγάλο σε διαστάσεις SUV με πλούσιο εξοπλισμό.
Τιμή Από €26.990 (5θέσιο) / €28.190 (7θέσιο)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Απόδοση 160 PS/5.500 rpm, 270 Nm/1.800-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
11,5”
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km (WLTP: 190 g/km)
Διαστάσεις 4.690 x 1.820 x 1.740 mm
Χώρος αποσκευών 565 lt
Βάρος 1.581 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube