Test drive: SEAT Tarraco 1.5 TSI 150 PS ACT

Το Tarraco φέρνει φρέσκο αέρα στην γκάμα της SEAT, άπλετους χώρους και τη δυνατότητα μεταφοράς δυο ακόμα επιβατών.

Τις τελευταίες δεκαετίες η SEAT επιλέγει παραδοσιακά να χρησιμοποιεί ονόματα ισπανικών πόλεων για την ονοματοδοσία των μοντέλων της. Ψάχνοντας τον χάρτη όμως, δεν θα βρεις ούτε χωριουδάκι που να λέγεται Tarraco -το όνομα που επέλεξε η ισπανική φίρμα για το νέο και μεγαλύτερο SUV της. 

Πρέπει να καταφύγεις στη βοήθεια της Google και ύστερα από μια σύντομη αναζήτηση θα ανακαλύψεις ότι το όνομα του Tarraco προέρχεται από την ρωμαϊκή εποχή. Και συγκεκριμένα από την αρχαία ονομασία της πόλης που αποκαλούμε σήμερα, Taragona.

Με το βλέμμα στο μέλλον
Το όνομα του Tarraco μπορεί κάνει μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το ίδιο το αυτοκίνητο όμως έχει το βλέμμα του στραμμένο στο μέλλον. Και το δείχνει αυτό με την εμφάνισή του, η οποία φανερώνει παράλληλα τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που θα αποκτήσουν σταδιακά όλα τα μοντέλα του Ισπανού κατασκευαστή. Οι αλλαγές δεν είναι ριζοσπαστικές. Θα τις χαρακτηρίζαμε μια εξέλιξη του υφιστάμενου οικογενειακού ύφους της SEAT, με το εμπρός μέρος να έχει αποκτήσει μια πιο δυναμική εικόνα απ’ αυτό που μας παρουσίασε η SEAT τόσο με το Ateca αρχικά και όσο και με το Arona στη συνέχεια.

Φρέσκια, σε σύγκριση με τα δυο μικρότερα SUV της SEAT είναι και η εικόνα του εσωτερικού, όπου ένα «σκαλοπάτι» χωρίζει νοητά το ταμπλό στα δύο και αποτελεί τη βάση για την 8ίντση οθόνη του infotainment που αυτή τη φορά δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, αλλά εξέχει. Ο πίνακας οργάνων με τη σειρά του είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλήρως ψηφιακός με οθόνη 10,25" και διάφορες επιλογές στον τρόπο που εμφανίζονται οι ενδείξεις. Η ποιότητα των υλικών και ο διάκοσμος κινούνται σε υψηλό επίπεδο, με το πλαστικό σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών να είναι μαλακό και ευχάριστο στην όψη και στην αφή. Τα πλαστικά χαμηλά και στην κονσόλα είναι πιο σκληρά μεν, αλλά συμβάλλουν και αυτά στη γενικότερη αίσθηση μιας γεροδεμένης κατασκευής που σου αφήνει η καμπίνα.

seat

Αφήνοντας στην άκρη την εμφάνιση κάτω από το αμάξωμα του Tarraco βρίσκονται γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις του VW Group. Όπως και το ανταγωνιστικό Skoda Kodiaq, το μεγάλο ισπανικό SUV βασίζεται στη μεγαλύτερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB. Και με βάση τις διαστάσεις του θα λέγαμε ότι έχει εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές της. Mε σχεδόν 2,8 m μεταξόνιο και συνολικό μήκος 4.735 mm είναι σχεδόν τέσσερις πόντους μακρύτερο από το «αδελφό» Kodiaq, με τις πληθωρικές διαστάσεις του να αξιοποιούνται πλήρως στην ευρύχωρη καμπίνα που δεν φείδεται πρακτικών λύσεων. Το πίσω κάθισμα για παράδειγμα έχει βάσεις παιδικών καθισμάτων Isofix και είναι συρόμενο, με διαιρούμενη σε αναλογία 60:40 πλάτη, η οποία ρυθμίζεται και ως προς την κλίση της.

Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για τα πόδια και αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους. Για το μόνο ίσως που θα μπορούσε να παραπονεθεί κάποιος, είναι το μεσαίο τμήμα του πίσω καθίσματος που είναι στενότερο και όχι εξίσου άνετο με τα ακριανά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ακόμα και ενήλικοι, χωρίς να αναγκαστούν να στριμώξουν τα πόδια τους.

Το Tarraco επίσης, είναι το πρώτο SUV της SEAT που κλείνει το μάτι στις πολύτεκνες οικογένειες ή σε όσους αρέσκονται να φορτώνουν το αυτοκίνητο με αρκετούς φίλους. Με έξτρα χρέωση μπορεί να εξοπλιστεί με δυο επιπλέον θέσεις στο χώρο αποσκευών που παραμένει τεράστιος ακόμα και με αυτές. Στα 5θέσια αυτοκίνητα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 760 lt, ενώ στην 7θέσια διάταξη είναι 700 lt, όταν δεν χρησιμοποιούνται τα έξτρα καθίσματα. Και μειώνεται στα 230 lt όταν αυτά αναδυθούν στο χώρο αποσκευών.

Ισορροπημένο
Η πρώτη γνωριμία μας με το Tarraco επί ελληνικού εδάφους έγινε με τη βασική έκδοσή του, όπου κάτω από το καπό βρίσκεται ο νέος 1.5 TSI βενζινοκινητήρας που διοχετεύει τη δύναμή του μόνο στους εμπρός τροχούς. Με αυτό το μοτέρ δεν υπάρχει δυνατότητα τετρακίνησης, η οποία είναι διαθέσιμη μόνο με τους δίλιτρους TSI ή TDI. Το ίδιο ισχύει και για το αυτόματο κιβώτιο.

Ο 1.5 TSI είναι διαθέσιμος στο Tarraco αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Με χωρητικότητα 1.498 cc, τέσσερις κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, ο νέος κινητήρας αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως 3.500 rpm. Διαθέτει ακόμα σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, προς όφελος της κατανάλωσης.

Κοιτάζοντας το Tarraco και τον όγκο του, είναι λογικό να μπαίνεις σε σκέψεις όσον αφορά την επάρκεια του κινητήρα. Ωστόσο, το βάρος των 1.520 kg είναι λογικό για τις διαστάσεις του και αρκούν λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του για να καμφθεί όποια ανησυχία. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας είναι ελαστικός, με καλή απόκριση στο γκάζι και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο στέκεται αρωγός στην προσπάθειά του να κινήσει το μεγάλο SUV. Στον ανοικτό δρόμο πιάνει και διατηρεί εύκολα ταχύτητα ταξιδιού. Οι μόνες περιπτώσεις που θα χρειαστεί να δουλέψεις αρκετά τον ακριβή σε κούμπωμα λεβιέ των ταχυτήτων είναι σε ορεινές διαδρομές της περιφέρειας ή όταν εκμεταλλευτείς πλήρως τις φορτωτικές του ικανότητες. Και μην ξεχνάμε ότι όπως αναφέραμε και πιο πάνω το Taracco χωράει πολύ πράμα!

Μεταφράζοντας τα παραπάνω σε αριθμούς. Το Tarraco κάνει το 0-100 km/h σε 10,2” και το 60-160 km/h με αλλαγές σε 21,9”. Νούμερα ικανοποιητικά για το μέγεθός του και απόλυτα συμβατά με τον ανταγωνισμό. Για να προσφέρουμε και μια τάξη μεγέθους, το αντίστοιχου βάρους Peugeot 5008 με τον 130άρι PureTech χρειάζεται για τις ίδιες μετρήσεις 11,3” και 28,0”. Το βάρος δεν του επιτρέπει να ξεκινά με ζωηράδα και σε σύγκριση με το μικρότερο Ateca, για παράδειγμα, θα χρειαστεί να κάνεις τις αλλαγές λίγο ψηλότερα. Αλλά ακόμα και με πλήρες φορτίο, αργό δεν το λες και στο αποδεικνύει αυτό και στις ρεπρίζ. Κάνει τα 80-110 km/h σε 6,0” με 4η και τα 110-140 km/h σε 10,2 και 13,7’’ με 5η και 6η αντίστοιχα. Όταν το 5008 χρειάζεται τον ίδιο χρόνο για τα 80-110 km/h και 9,7” και 14,5” για τις αντίστοιχες μετρήσεις στα 110-140 km/h. 

Τα φρένα από την άλλη είναι ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση και ακινητοποιούν το Tarraco από τα 100 km/h σε 40,0 m. Πολύ καλό βαθμό παίρνει το ισπανικό SUV και στην κατανάλωση, η οποία μπορεί εύκολα στις καθημερινές μετακινήσεις να σταθεροποιηθεί στα περίπου 9,0 lt/100 km. Στο ταξίδι βέβαια θα δεις στο trip ακόμα και χαμηλά 7άρια.

seat

Στα ζητήματα της οδικής συμπεριφοράς το Tarraco σου προσφέρει αυτά που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με το σήμα της SEAT. To τιμόνι σου μεταφέρει καλή αίσθηση από τα δρώμενα στους εμπρός τροχούς και είναι ακριβές. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να μην νιώθεις με… χρονοκαθυστέρηση τις αντιδράσεις τους αμαξώματος και παράλληλα να μην πλέει ή να παίρνει έντονη κλίση στις στροφές. Αν το ζορίσεις σε δρόμο με στροφές, η συμπεριφορά είναι υποστροφική όταν ξεπεραστεί το όριο, αλλά εξαιρετικά ασφαλής. Κι όλα αυτά χωρίς να υποβαθμίζεται η οικογενειακή φύση του. Η άνεση είναι πολύ καλή σε κάθε είδους δρόμο και σε συνδυασμό με τη σχεδόν άριστη ηχομόνωση, οι επιβάτες βγαίνουν από την καμπίνα πάντα ξεκούραστοι.

Value for money
Το Tarraco διατίθεται με τον 1.5 TSI σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Τη Style και την πιο πλούσια Xcellence. Αμφότερες είναι πλήρεις με όρους ασφάλειας, με φουλ πακέτο αερόσακων και ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων, όπως Front Assist και Lane Assist, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και ένα infotainment με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και οθόνη αφής 8”. 

Η τιμή εκκίνησης των €28.600 είναι ανταγωνιστική όχι μόνο ως προς τα υπόλοιπα 7θέσια SUV της αγοράς, αλλά ακόμα και απέναντι σε πολλούς ανταγωνιστές του μικρότερου Ateca. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα αυτοκίνητο με πολύ καλή σχέση αξίας τιμής που έρχεται να δώσει ακόμη και στους οικογενειάρχες που δεν μπορούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, άπλετους χώρους και τη δυνατότητα να μεταφέρουν πάνω από πέντε επιβάτες.

Τι λέει το DRIVE
Είναι πολύ ευρύχωρο, πρακτικό, γενναιόδωρα εξοπλισμένο και με προσεγμένη ποιότητα. Η τιμή είναι άκρως ανταγωνιστική αν θες τη δυνατότητα να μεταφέρεις δυο ακόμα επιβάτες ή να ανοίξεις… μεταφορική!
Τιμή Από €28.600
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,2”
0-160 km/h 26,7”
0-400 m 17,2” @ 134,5 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 169,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 21,9”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (5η) 10,2”
110-140 km/h (6η) 13,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,0 m
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 g/km
Διαστάσεις 4.735 x 1.839 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 760 lt
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης