Test drive: Mercedes-Benz GLB 200

Το νεότερο SUV της Mercedes-Benz είναι και το πιο διαβασμένο.

Η Mercedes-Benz έχει επενδύσει πολλά στις compact κατηγορίες, με την εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας MFA2 να δίνει ζωή σε οχτώ διαφορετικά μοντέλα: A-Class, A-Class Sedan, A-Class Sedan LWB (μόνο για Κίνα), CLA, CLA Shooting Brake, B-Class, GLA και GLB. Επιπλέον, η τελευταία αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στην γκάμα των SUV της γερμανικής φίρμας, όντας το ένατο μοντέλο της.

Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, η Mercedes-Benz δεν απουσιάζει από καμία σημαντική κατηγορία. Παράλληλα, για να μην αφήσει την καινούρια B-Class λόγω δυνατοτήτων ως τη μόνη επιλογή “κουβαλητή” στην compact κατηγορία, έφτιαξε την GLB που κουμπώνει περίφημα ανάμεσα στην GLA και στην GLC. Μάλιστα, από τη μεγαλύτερη GLC απέχει μόλις 6 πόντους σε μήκος.

Η νέα GLB όμως δεν έχει αναλάβει μόνο τον ρόλο του ευρύχωρου compact SUV στην γκάμα, μήκος 4,63 m, αλλά διαφοροποιείται και αισθητικά με πιο off road χαρακτηριστικά και αναλογίες που παραπέμπουν στην κορυφαία και θηριώδη GLS. Η μάσκα είναι σχεδόν κάθετη και αγκαλιάζεται από ορθογώνια φώτα, το καπό έχει τέσσερα νεύρα που χαρίζουν ζωντάνια, ενώ οι μεγάλοι θόλοι και οι έντονοι ώμοι χαρίζουν πιο σκληροτράχηλη εικόνα. Πίσω, συναντάμε μια μεγάλη κάθετη πόρτα που ευνοεί την πρακτικότητα και εξασφαλίζει πιο off road εμφάνιση.

M-B GLB 200 Drive 1

Η GLB που δοκιμάζουμε αποτελεί την βασική έκδοση βενζίνης και την μοναδική της γκάμας κάτω από τα 2,0 λίτρα. Η έκδοση 200 διαθέτει τον αλουμινένιο υπερτροφοδοτούμενο 1.3 με κωδικό M 282 DE14 που αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Daimler και της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi . Η κεφαλή του έχει σχήμα «Δέλτα», τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων είναι ειδικά κατεργασμένα για ελάχιστες τριβές, η πίεση υπερπλήρωσης ελέγχεται ηλεκτρονικά και διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 rpm και 250 Nm από τις 1.620 rpm και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπέκτη επτά σχέσεων. Μάλιστα, σε συνδυασμό με το τελευταίο, προστίθεται και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για περισσότερη οικονομία καυσίμου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Το αυτόματο κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία, κάνει σχετικά σβέλτα τις αλλαγές σχέσεων και έχει άμεσο kickdown. Υπάρχει μάλιστα δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι. Αλλά για να παραμείνει σε αυτή την θέση θα πρέπει να το ρυθμίσεις στο πρόγραμμα Individual του Dynamic Select που διαθέτει ακόμη τις επιλογές Eco, Comfort και Sport. Τέλος, στη ρύθμιση Eco υπάρχει και ελεύθερος τροχασμός για συνθήκες μηδενικού φορτίου.

Η λειτουργία του σύγχρονου αυτού κινητήρα μέχρι τις 1.500 rpm είναι ελαφρώς τραχιά, και πάντως λιγότερο από τις πιο αδύναμες εκδόσεις που έχουμε οδηγήσει στα αδελφάκια του. Περιοχή που από εκεί και πάνω, το μοτέρ αποκτά γραμμικότητα και όρεξη για στροφάρισμα. Υπό μικρό ή καθόλου φορτίο, με τη λειτουργία των δύο κυλίνδρων, αυξάνεται ανεπαίσθητα ο κραδασμός του, αλλά για να το αντιληφθείς θα πρέπει να έχεις αρκετά ευαίσθητα αισθητήρια. Οι επιδόσεις που δίνει στην GLB των 1.550 kg είναι ανταγωνιστικές και για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 9,3”. Παρόμοιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, όπου τα νούμερα επιδόσεων με τέρμα γκάζι παραμένουν ίδια ανεξάρτητα από το πρόγραμμα στο Dynamic Select. Μια τυπική επιτάχυνση 80 – 110 km/h διαρκεί 4,5”, ενώ από τα 50 στα 110 km/h απαιτούνται 7,5”. Παρόμοιο δυνατό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα, με την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h να χρειάζεται 38,5 m, με το πλατύ πεντάλ έχει καλή αίσθηση και αναλογική αντίσταση.

M-B GLB 200 Drive 2

Η GLB δεν έχει τυχαία πληθωρικές διαστάσεις. Υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης τρίτης σειράς καθισμάτων για τη δημιουργία 7θέσιας καμπίνας. Σύμφωνα όμως με την Mercedes-Benz, το προαιρετικό αυτό χαρακτηριστικό προορίζεται για παιδιά ή ενήλικους με ανάστημα έως 1,68 m. Τίμιο που το ανάφερει. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν διέθετε αυτό το χαρακτηριστικό, αλλά είχε όλα τα άλλα καλά του μοντέλου. Εκμεταλλευόμενη το μεγαλύτερο μεταξόνιο μεταξύ των compact μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, μήκους 2,83 m, η GLB μπορεί να περιφανεύεται για τους χώρους που προσφέρει σε πέντε επιβάτες της και τις αποσκευές τους (570 lt). Πέρα από αυτό, η GLB 200 που δοκιμάσαμε διέθετε και το προαιρετικό συρόμενο πίσω κάθισμα, με διαδρομή 14 cm, διαιρούμενο σε ποσοστό 60:40 και με ρυθμιζόμενη κλίση για την πλάτη. Έτσι, ανάλογα τις ανάγκες μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό και να κερδίσεις έως 190 lt επιπλέον χώρο στο πορτμπαγκάζ, εις βάρος προφανώς του χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το ταμπλό διαφοροποιείται αισθητικά από αυτό των A-Class χάρη στην διαφορετική σχεδίαση και το διακοσμητικό φιλέτο στην πλευρά του συνοδηγού.

Κατά τα άλλα, πρωταγωνιστές είναι οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν διαγώνιο από επτά ίντσες (10,25” προαιρετικά όπως αυτές στις φωτογραφίες), προσφέρουν ατελείωτη πληροφορία και άπειρους συνδυασμούς εμφάνισης. Η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ η δεξιά προβάλλει το infotainment και δίνει πρόσβαση σε πολλές από τις βασικές, και όλες τις δευτερεύουσες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός σου φαίνεται δύσκολος στην πρώτη επαφή, γρήγορα όμως αναγνωρίζεις ότι υπάρχει λογική και τη μαθαίνεις. Μάλιστα, το σύστημα πολυμέσων μπορείς να το χειριστείς είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε από τα πλήκτρα αφής του νέου τιμονιού είτε από την οθόνη αφής είτε από το touchpad που βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου. Οι θήκες είναι πολλές και πρακτικές για τα καθημερινά αντικείμενα, ενώ δεν απουσιάζουν και μερικές θύρες USB που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της καμπίνας. Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με προσεγμένη συναρμογή. Θα θέλαμε όμως τα πάνελ των θυρών να έχουν πιο στιβαρή αίσθηση εκεί που συναντιούνται τα διαφορετικά υλικά.

Η GLB 200 είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη και η ρύθμιση της ανάρτησής της είναι ιδανικά σφιχτή. Ελέγχει υποδειγματικά το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς πλεύση στον αυτοκινητόδρομο και με μικρή κλίση στις στροφές ενός δρόμου της περιφέρειας. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι, παρά τις 19άρες ζάντες του αισθητικού πακέτου AMG που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, η άνεση παρέμεινε σε αρκετά καλό επίπεδο. Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αναλογικότητα, αλλά δεν προσφέρει πολλή αίσθηση. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με ικανή πλευρική στήριξη και σε συνδυασμό με το ύψος της και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, χαρίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

M-B GLB 200 Drive 3

Η τιμή εκκίνησης της GLB 200 έχει καθοριστεί στις €37.235 και, όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, μπορεί να φτάσει και πολύ υψηλότερα. Από το βασικό όμως επίπεδο εξοπλισμού δεν απουσιάζει τίποτα ουσιαστικό, οι μεγάλοι χώροι της ποιοτικής καμπίνας είναι αδιαπραγμάτευτοι, ενώ ο 1.300άρης κινητήρας με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει λογικά ετήσια πάγια έξοδα και επιτρέπει στο compact SUV της Mercedes-Benz να μπαίνει κάθε μέρα στο κέντρο της Αθήνας (137g C02/km). Ο συνδυασμός όλων αυτών δείχνει πολύ δυνατός για τον ανταγωνισμό, θα προκαλέσει όμως πονοκέφαλο και στη μεγαλύτερη GLC.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της νέας GLB 200 δείχνει πολύ δυνατός για τον ανταγωνισμό, θα προκαλέσει όμως πονοκέφαλο και στη μεγαλύτερη GLC.
Τιμή Από €37.235
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, σύστημα απενεργοποίσης δύο κυλίνδρων, 163 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.620-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 25,2”
0-400 m 16,8” @ 134,9 km/h
0-1.000 m 30,7” @ 170,6 km/h
60-160 km/h 21,0”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h 4,5”
110-140 km/h 7,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.634 x 1.834 x 1.659 mm
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης