Test drive: Nissan Juke 1.6 CVT

Με τον ατμοσφαιρικό 1.6 βενζίνης και το CVT κιβώτιο, το μικρό crossover της Nissan έχει όλα τα προσόντα για να παίξει το ρόλο ενός απολαυστικού αυτοκινήτου πόλης.

Βλέποντάς το, θα στοιχημάτιζες ότι το Juke είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Και μάλιστα φουτουριστικό. Καμία σχέση δηλαδή με τα οκτώ πολύ πετυχημένα χρόνια που έχει στην πλάτη του.

Ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα το 2015 πρόσθεσε στην γκάμα τον νέο -τότε- βενζινοκινητήρα 1.2 με 115 PS, ωστόσο βασικός από πλευράς προδιαγραφών παρέμεινε ο ατμοσφαιρικός 1.6 που εδώ και λίγο καιρό αποδίδει 112 PS στις 5.600 rpm και 14,7 kgm στις 4.000 rpm.

Ήταν έτσι κι αλλιώς μονόδρομος για όποιον ήθελε αυτόματο κιβώτιο (και που δεν ήθελε ή σε μπορούσε να ανέβει στην έκδοση Nismo), ενώ πλέον αποτελεί μονόδρομο και για όποιον θέλει βενζινοκίνητο Juke.

Συνδυάζεται είτε με 5άρι χειροκίνητο είτε με το συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το εύρος της κλιμάκωσής του σημαίνει από 7,9 έως 57,5 km/h ανά 1.000 rpm και καλύπτει κάθε περίσταση, ενώ η μεταβολή του βήματος ανάλογα με το πόσο γκάζι πατάς είναι σπιρτόζικη ακόμα και χωρίς τη σπορ λειτουργία που ενεργοποιείται από ένα κουμπάκι στο λεβιέ.

Σε κάθε περίπτωση δίνει μέγιστη ευκολία οδήγησης, έχοντας βελούδινη λειτουργία και έφεση στο να κρατάει το στροφόμετρο κάτω από τις 2.000 rpm όταν τα πράγματα κυλούν ήρεμα.

Αυτό αλλάζει μόλις ζητήσεις δυνατή επιτάχυνση ή σβέλτο ρυθμό. Τότε οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν συμπαρασύροντας το θόρυβο, ενώ όσο η ταχύτητα αυξάνεται αισθάνεσαι να πατάς το γκάζι πολύ σε σχέση με το πόσο επιταχύνεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για τα 50-80 km/h χρειάζονται 3,7” και για τα 80-110 km/h 5,7”, ενώ τα 110-140 km/h 11,7”. Με αντικειμενικό κριτήριο πάντως οι επιδόσεις είναι αποδεκτές και εάν υιοθετήσεις τη χαλαρή λογική του CVT, δε συνεπάγονται υψηλή κατανάλωση: Τα 7,5 lt/100 km είναι μια λογική μέση τιμή για τα 1.220 kg του Juke και στην καθημερινότητα μπορούν να σταθεροποιηθούν μέσα στην περιοχή του έξι εάν το προσπαθείς.

Οπότε, μιλάμε για ένα μοντέλο που παίζει ιδανικά το ρόλο του αυτοκινήτου πόλης, με την ιδιαιτερότητα ότι εκτός από κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.135 mm) για εύκολο παρκάρισμα, έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Επιπλέον έχει σφιχτή ανάρτηση που σε συνδυασμό με 16άρες ζάντες αποσβένει πολιτισμένα τις λακκούβες, καθώς καμπίνα που χωρίς να είναι υπόδειγμα πρακτικότητας έχει επαρκείς χώρους για τέσσερις, 354 lt για τις αποσκευές, σκληρά, γεροδεμένα πλαστικά και τον θόρυβο του κινητήρα να λάμπει δια της απουσίας του στις καθημερινές συνθήκες.

Έξω από αυτό το πεδίο πάντως, το συγκεκριμένο δεν είναι το Juke που θα σε εμπνεύσει να ευχαριστηθείς τη σπορ διάθεση που το χαρακτηρίζει. Και η οποία προκύπτει από το άμεσο και ακριβές μπροστινό σύστημα, σε συνδυασμό με την συνολική ικανότητα του αυτοκινήτου να στρίβει γρήγορα και χωρίς να γέρνει.

Έχει αυτοπεποίθηση στον τρόπο με τον οποίο πατάει στο δρόμο και είναι εύκολα ελεγχόμενο, ενώ φρενάρει σταθερά ακόμα και εάν χρειαστεί να το κάνει ενώ στρίβει. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, που έχουν απόδοση, αντοχή και αίσθηση στο πεντάλ που απλώς ικανοποιεί: Σε αριθμούς, αυτό σημαίνει 100-0 km/h σε 40,1 m.

Με λίγα λόγια, για όσους δεν έχουν σπορ βλέψεις και κινούνται κυρίως στο αστικό πεδίο -τους περισσότερους δηλαδή- η συγκεκριμένη έκδοση αξίζει την προσοχή, αφού εξασφαλίζει κορυφαία ευκολία στην οδήγηση. Και γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα χάρη στην πολύ μικρή διαφορά τιμής που έχει σε σχέση με τη χειροκίνητη.

Για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Energy που ξεκινάει από τα €17.280 μιλάμε για €600 παραπάνω, ενώ για το Acenta Con που στα €19.980 αποτελεί και την επιλογή μας αφού διαθέτει όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και infotainment, για μόλις €200. Είναι μια παράμετρος που μάλλον σε βοηθάει να βγεις από το όποιο δίλλημα.

Τι λέει το DRIVE
Με απαράμιλλη άνεση στην οδήγηση και ελάχιστη διαφορά τιμής από το αντίστοιχο χειροκίνητο, το συγκεκριμένο Juke είναι μια πλήρης και ενδιαφέρουσα πρόταση για το αστικό πεδίο.
Τιμή από €17.280
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 112 PS/6.000 rpm, 14,7 kgm/4.000 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-150 km/h 31,2”
0-400 m 18,2” @ 127 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 152,6 km/h
50-110 km/h 9,1”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 11,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 4.135 x 1.765 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt
Βάρος 1.220 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία