Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT

Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT

H αυτόματη έκδοση υπερθεματίζει το ολοκληρωμένο πρόσωπο του νέου Nissan Juke, επιδεικνύοντας μας για ακόμα μια φορά ότι στη δεύτερη γενιά του το ιαπωνικό SUV βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς.

Τα τελευταία χρόνια έχουν περάσει εκατοντάδες νέα µοντέλα από τα χέρια µας. Αυτά όµως που στο πέρασµα από την παλιά στη νέα γενιά µας εντυπωσίασαν πραγµατικά µε τον βαθµό εξέλιξής τους είναι ελάχιστα. Και το ολοκαίνουργιο Nissan Juke είναι ένα από αυτά. 

Όπως είχαµε τονίσει και στην πρώτη δοκιµή µας, το ιαπωνικό B-SUV βελτιώθηκε καθολικά, µε τους ιθύνοντες της Nissan να δίνουν ακόµα µεγαλύτερο βάρος στους τοµείς που εξετάζουν περισσότερο οι υποψήφιοι αγοραστές της κατηγορίας. Και δηµιούργησαν ένα ολοκληρωµένο µοντέλο που προσφέρει χώρους, ποιότητα, άνεση και πολύ καλή οδική συµπεριφορά σε ένα πολύ ανταγωνιστικό πακέτο.

Τα παραπάνω µας τα επιβεβαίωσε και στη νέα µας επαφή, όµως το εικονιζόµενο ασπρόµαυρο Juke µας σύστησε δυο ακόµα πτυχές του ιαπωνικού SUV που δεν είχαµε γνωρίσει στην πρώτη µας δοκιµή: Το νέο αυτόµατο κιβώτιο και το σύστηµα D-Mode που, πέρα από τη στάνταρ ρύθµιση, προσθέτει δύο ακόµα προγράµµατα οδήγησης, τα Sport και Eco. Όπως και τα πίσω δισκόφρενα, το D-Mode είναι διαθέσιµο στις πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισµού και συγκεκριµένα από την N-Connecta και πάνω.

Με paddles και επτά σχέσεις
Σε αντίθεση µε το CVT παρελθόν του, το νέο Juke στην αυτόµατη έκδοσή του εφοδιάζεται µε ένα νέο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη DCT. Διαθέτει επτά σχέσεις και είναι αρκούντως γρήγορο στις αλλαγές είτε χρησιµοποιείς τα paddles πίσω από το τιµόνι, είτε επαφίεσαι στη βούληση του προγράµµατος που έχεις επιλέξει για το ανέβασµα και κατέβασµα των σχέσεων. Με εξαίρεση τις εκκινήσεις -ιδίως µε την όπισθεν- όπου είναι λίγο πιο απότοµο απ’ όσο θα ήθελες και απαιτεί από πλευράς του οδηγού µια µικρή περίοδο προσαρµογής, το νέο κιβώτιο είναι εξαιρετικά οµαλό στην λειτουργία του. Και το κυριότερο, πολύ πιο «ήσυχο» από το CVT του παρελθόντος.

Nissan Juke 2020

Συνεργάζεται δε άψογα µε τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα τούρµπο µε τον άµεσο ψεκασµό, αναδεικνύοντας τη ραφιναρισµένη και γραµµική απόδοσή του. Με 117 PS και 180 Nm ροπής από τις 1.750 rpm, διαθέσιµα στο δεξί πόδι το αυτόµατο Juke δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας όσον αφορά τις επιδόσεις. Όπως και στην περίπτωση των χειροκίνητων εκδόσεων µε το 6άρι σασµάν όµως, οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές συγκριτικά µε τον ανταγωνισµό, επιτρέποντας του να κινείται σβέλτα και να προσπερνά απρόσκοπτα ακόµα και µε πλήρες φορτίο. H Nissan ανακοινώνει 11,1” για το 0-100km/h. 0,7” περισσότερα απ’ ό,τι µε το µηχανικό κιβώτιο.

Βέβαια, τόσο οι επιδόσεις όσο πολύ περισσότερο η αίσθηση της επιτάχυνσης που εισπράττει ο οδηγός, εξαρτώνται σε µεγάλο βαθµό από το πρόγραµµα που έχει επιλεγεί στο D-Mode. Στην προκαθορισµένη Standard ρύθµιση, η απόκριση του γκαζιού είναι φιµωµένη και προς όφελος της οικονοµίας µειώνεται ακόµα περισσότερο όταν ο οδηγός επιλέξει το ECO, όπου το κιβώτιο φροντίζει παράλληλα να επιλέγει την µεγαλύτερη βέλτιστη ταχύτητα. Στο πρόγραµµα Sport από την άλλη, το κιβώτιο εξαντλεί την ωφέλιµη λειτουργία του κινητήρα και καθυστερεί τη µετάβαση στην επόµενη σχέση, ενώ η απόκριση του γκαζιού γίνεται πολύ άµεση.

Αφήνοντας στην άκρη το αυτόµατο κιβώτιο και τα προγράµµατα οδήγησης, το νέο Juke παραµένει και σε αυτή την έκδοση εξαιρετικά ικανό στο δρόµο. Τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενώ η ισορροπηµένη οδική συµπεριφορά είναι βέβαιο πως θα ικανοποιήσει όποιον το επιλέξει για τις µετακινήσεις του. Σε σχέση µε το παρελθόν έχει κάνει άλµα όσον αφορά την ηχοµόνωση της καµπίνας, ενώ αισθητά βελτιωµένη είναι και η ποιότητα κύλισης, συµβάλλοντας σε ένα πιο ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά τις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόµων και η άνεση που απολαµβάνουν οι επιβάτες είναι από τις καλύτερες που θα συναντήσεις σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Κι όλα αυτά χωρίς να υστερεί όταν ο οδηγός αποφασίσει να αυξήσει ρυθµό σε µια περιφερειακή διαδροµή. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και θα γύρει ελάχιστα στις στροφές, χωρίς εκπλήξεις ή παράπονα από το πλαίσιο.

Γενικά, ο µόνος ανασταλτικός παράγοντας για να µην επιλέξει κάποιος την πιο ξεκούραστη µετακίνηση που προσφέρει το αυτόµατο Juke, είναι η ελαφρώς αυξηµένη κατανάλωση, η µέση τιµή της οποίας κυµαίνεται στα 7,9 lt/100 km. Υπενθυµίζουµε ότι µε το χειροκίνητο Juke η αντίστοιχη επίδοση ήταν 7,2 lt/100 km.

Ευρύχωρο και ξεχωριστό
Στη δεύτερη γενιά του, το Juke προκαλεί σαφώς λιγότερο µε την εµφάνισή του, αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι έχει απωλέσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα που το έκανε αυτό που είναι. Σε επίπεδο εµφάνισης θα λέγαµε απλώς ότι ωρίµασε, τόσο όσον αφορά το εξωτερικό του σουλούπι όσο και τη σχεδίαση της καµπίνας. Η τελευταία ευνοήθηκε αρκετά και από τις µεγαλύτερες διαστάσεις της πλατφόρµας CMF-B, προσφέροντας πλέον µια πιο ευρύχωρη και πρακτική καµπίνα. Στις πίσω θέσεις ακόµα και ψηλόσωµοι επιβάτες θα κάτσουν χωρίς να χρειαστεί να στριµώξουν τα γόνατά τους. Καλύτερος από το παρελθόν είναι και ο χώρος αποσκευών που διαθέτει διπλό πάτο και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 422 lt.

Nissan Juke 2020

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και σωστή, µε το τιµόνι να ρυθµίζεται σε ύψος και απόσταση. Αρκετά πρακτικές είναι και οι θήκες για τα καθηµερινά µικροπράγµατα τόσο χαµηλά στο ταµπλό όσο και στην κονσόλα δαπέδου. Αυτό που σε κερδίζει όµως είναι το πόσο προσεγµένη είναι η καµπίνα σε όρους ποιότητας τόσο συγκριτικά µε το παρελθόν όσο και µε αρκετά ανταγωνιστικά µοντέλα. Το πάνω µέρος του ταµπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό και µόνο τα χαµηλότερα υλικά στις πόρτες είναι από σκληρά υλικά, αλλά ακόµα και αυτά µε αψεγάδιαστη συναρµογή.

Η σχεδίαση αν και πιο ήπια πλέον, εξακολουθεί να τραβάει το µάτι. Η περιοχή του λεβιέ ταχυτήτων είναι και πάλι υπερυψωµένη, ενώ στο κέντρο του ταµπλό δεσπόζουν οι τρεις στρογγυλοί κεντρικοί αεραγωγοί. Ακριβώς από πάνω δεσπόζει η 8ιντση οθόνη αφής του infotainment που προσφέρει όλες τις σύγχρονες λύσεις για τη σύνδεση οποιουδήποτε smartphone.

Στο ταµείο
Σε µια από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς, όπως αυτή έχει διαµορφωθεί σήµερα, το Juke έχει να επιδείξει ένα αρκετά υψηλό value for money απέναντι στον ανταγωνισµό και στην αυτόµατη έκδοση του. Είναι διαθέσιµη από το επίπεδο εξοπλισµού Acenta µε κόστος €20.900 και αρκετά καλό εξοπλισµό ασφαλείας και άνεσης που περιλαµβάνει µεταξύ άλλων αυτόµατο φρενάρισµα µε αναγνώριση πεζών και ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, infotainment 8", κάµερα οπισθοπορείας, αυτόµατο κλιµατισµό, θερµαινόµενα καθίσµατα, ζάντες 17" κ.ά. Ο εξοπλισµός βέβαια γίνεται ακόµα καλύτερος αν ανέβεις στις εκδόσεις Ν-Connecta ή Ν-Connecta Pack της δοκιµής µας (€23.900) όπου αποκτάς ακόµα το σύστηµα D-Mode, µεγαλύτερη 7ινστη οθόνη στον πίνακα οργάνων κ.ά. 

Όποια έκδοση και αν κοιτάξεις πάντως, το σίγουρο είναι το Juke δύσκολα θα σε απογοητεύσει. Η ξεχωριστή και νεανική προσωπικότητα του παρελθόντος συνδυάζεται στη νέα γενιά µε οδική συµπεριφορά και χώρους που θα ικανοποιήσουν τους πάντες και στην περίπτωσή µας ειδικά, µε ένα σύγχρονο αυτόµατο κιβώτιο που κάνει τις µετακινήσεις απόλαυση.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του νέου Nissan Juke

Τι λέει το DRIVE
Ο ολοκληρωμένος και πιο πολιτισμένος χαρακτήρας του νέου Juke χρειαζόταν ένα καλύτερο αυτόματο κιβώτιο απ’ ό,τι στο παρελθόν και το απέκτησε στο πρόσωπο του DCT με τις επτά σχέσεις. 
Τιμή Από €20.900 (€23.900 N-CONNECTA PACK) 
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
Απόδοση 117 PS/5.250 rpm, 180 Nm/1.750-4.000 rpm (200 Nm overboost)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km (WLTP: 138 g/km)
Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 422 lt
Βάρος 1.207 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube