Test drive: Νέο KIA cee’d GT Line 1.0 T-GDI 120 PS

Test drive: Νέο KIA cee’d GT Line 1.0 T-GDI 120 PS

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο cee’d στη σπορτίβ έκδοση GT Line με το νέο κινητήρα τούρμπο χιλίων κυβικών.

Όταν πριν κάμποσα χρόνια είχαμε ακούσει ότι το μελλοντικό Focus θα είχε 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, μας είχε φανεί απίστευτο. Όμως ήταν αλήθεια, και μάλιστα το παράδειγμα της Ford ακολούθησαν η VW, η SEAT, η Opel και τώρα η ΚΙΑ στα αντίστοιχα μικρομεσαία μοντέλα τους.

Από τεχνική άποψη, ο 1.0 T-GDI της KIA είναι στα ίδια σύγχρονα πρότυπα με τους ανταγωνιστές του, όντας 3κύλινδρος, με άμεσο ψεκασμό βενζίνης υψηλής πίεσης, τούρμπο, ιντερκούλερ και πολλαπλή εξαγωγή ενσωματωμένη στο καπάκι. Υπάρχει και έκδοση 100 PS, αλλά στην περίπτωση του cee’d της δοκιμής αποδίδει 120 PS και 17,5 kgm ροπής σε ολόκληρο το φάσμα από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm.

Πρόκειται για έναν πρόθυμο και πολιτισμένο κινητήρα, που δεν έχει κραδασμούς, το πνιχτό του 3κύλινδρο μούγκρισμα δεν ενοχλεί, «τουρμπίζει» και τραβάει δυνατά από τις 1.600 rpm και ανεβάζει στροφές πιο πρόθυμα από πολλούς άλλους τούρμπο. Το αυτοκίνητο δείχνει ζωηρό και ψυχωμένο και τον μικρό κυβισμό του τον νιώθεις μόνο με τη μακριά 5η και 6η. Τα μόνα μας παράπονα είναι η κάπως απότομη απόκριση στο γκάζι χαμηλά, ένας δισταγμός στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και το γεγονός ότι αν σβήσει το stop/start τον κινητήρα την ώρα που πας να ξαναφύγεις, δεν ξαναπαίρνει μπροστά.

Από πλευράς επιδόσεων, το χιλιάρι cee’d τα πάει πολύ καλά, μένοντας δίπλα στο Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS στις επιταχύνσεις και ρεπρίζ από οποιαδήποτε ταχύτητα. Τα βάζει στα ίσια με τα 1.200άρια τούρμπο Peugeot 308 και Citroen C4 των 130 PS, είναι ταχύτερο από το Toyota Auris 1.2 τούρμπο και χάνει μόνο από τα SEAT Leon και VW Golf 1.0 TSI των 115 PS, που είναι 120-140 kg ελαφρύτερα.

Εκεί που το KIA δεν τα πάει εξίσου καλά είναι στην οικονομία βενζίνης. Η κατανάλωση δεν κατεβαίνει εύκολα κάτω από τα 8 lt/100km και η μέση τιμή των 8,2 lt/100km που μετρήσαμε είναι 1,0-1,3 lt/100km ψηλότερη από εκείνη των αντίστοιχων μοντέλων του VW Group.

Η επίδραση του Nurburgring
Το cee’d της δοκιμής μας ήταν η έκδοση GT Line, που πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση του GT των 204 PS έχει και τη δυναμική του συμπεριφορά.

Τα πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις σε γεωμετρία και στήριξη που έχουν όλα τα νέα cee’d, κάνουν την ανάρτηση υποδειγματική. Είναι μεν σφιχτή, αλλά δεν κοπανάει και δεν θορυβεί ποτέ, ελέγχει το αμάξωμα με σιδερένια πυγμή και σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική μεταφορά ροπής (torque vectoring), δίνει σπορ συμπεριφορά, με άμεση και προοδευτική απόκριση στο τιμόνι, ελάχιστη υποστροφή και μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης. Οι αλλαγές στην ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν δώσει στο τιμόνι καλύτερη αίσθηση – αρκεί να μην το βάλετε στο σπορ πρόγραμμα, όπου γίνεται άχρηστα βαρύ.

Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και την ηχομόνωση του νέου cee’d το έχουν κάνει και αισθητά πιο ήσυχο. Τριγμούς από το πολύ άκαμπτο αμάξωμα δεν ακούς ποτέ και το μόνο που θα σε κάνει να υψώσεις την ένταση του ραδιοφώνου είναι ο θόρυβος κύλισης στην τραχιά άσφαλτο.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι διακριτικές, αλλά το κάνουν να δείχνει ακόμα πιο ποιοτικό. Οι χώροι στην καμπίνα παραμένουν καλοί, θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές και το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων είναι επαρκές και πρακτικό στη φόρτωση. Τέλος, προσφέρονται διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας, ενώ έχει αναβαθμιστεί και η συνδεσιμότητα KIA Connected Services (by TomTom).

Tο cee’d 1.0 T-GDI GT Line κοστίζει €19.100 με απόσυρση – τιμή που δεν είναι από τις χαμηλές της κατηγορίας, αλλά είναι ανταγωνιστική αν λάβουμε υπόψη τον εξοπλισμό και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Ζωηρό, καλοφτιαγμένο, πρακτικό και με εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, δεν έχει μειονεκτήματα πέρα από τη μέτρια οικονομία βενζίνης.
Τιμή από €19.100 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός βενζίνης, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
EΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 31,1”
0-400 m 17,3” @ 130,4 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 161,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,8”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 12,4”
110-140 km/h (6η) 18,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.470 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube