Test drive: Νέο Audi A1 Sportback 1.2 TFSI

Test drive: Νέο Audi A1 Sportback 1.2 TFSI

Δοκιμάζουμε το 5θυρο Audi A1 με τον 1.2 TFSI των 86 PS, με αποστολή το σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που θα πρέπει να κερδίσει με τη λογική του.

Το Audi A1, τόσο ως 3θυρο όσο και ως 5θυρο «Sportback», είναι σχεδιασμένο πρωτίστως να μιλά στην καρδιά του υποψήφιου αγοραστή.

Για να πετύχει όμως στο σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον θα πρέπει να κερδίσει και τη λογική του. Και στην γκάμα του A1, κυρίαρχο ρόλο γι’ αυτήν την αποστολή αναλαμβάνει το 1.2 TFSI των 86 PS.

Το εμπρός μέρος του Α1 κάνει σαφή τη συγγένειά του με τα Α3 και Α4, ενώ πίσω τα φανάρια θυμίζουν αυτά του Q7. Συνολικά η εμφάνισή του είναι μοντέρνα, ξεχωριστή αλλά και ξεκάθαρα Audi, ενώ καταφέρνει να δείχνει μικρότερο απ’ ό,τι είναι. Για ακόμα πιο ιδιαίτερη εμφάνιση η Audi δίνει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικής βαφής για τα τόξα της οροφής (αντί €480).

Το Α1 ήρθε να βάλει τέλος στην αναζήτηση για το καλύτερο εσωτερικό της κατηγορίας. Το ταμπλό με τα μαλακά υλικά και τους στρογγυλούς αεραγωγούς θα μπορούσε να ανήκει σε ΤΤ, ενώ οι διακόπτες δεν θα έδειχναν φθηνοί σε κανένα από τα ακριβότερα μοντέλα της Audi.

Premium αύρα
Η θέση οδήγησης του Α1 θυμίζει κουπέ. Κάθεσαι χαμηλά, με το τιμόνι εκεί που πρέπει και το λεβιέ σε τέλεια θέση, ενώ χάρη στα σπορ καθίσματα της έκδοσης Ambition έχεις επιπλέον καλύτερη πλευρική στήριξη, αλλά και ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. Για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα. Το χαμηλό ύψος θα στριμώξει το κεφάλι τους ενώ ο χώρος για τα γόνατα είναι και αυτός μέτριος. Όμως είναι γεγονός ότι αν η ευρυχωρία αποτελεί την προτεραιότητά σου, τότε κοιτάς σε λάθος κατηγορία.

Παρά την τσιμπημένη βασική τιμή (€16.040 με απόσυρση για το A1 Sportback 1.2 Attraction), το μικρό Audi έχει μέτριο επίπεδο εξοπλισμού: Έξι αερόσακοι, ESP, στήριξη παιδικών καθισμάτων ISOFIX πίσω, ηχοσύστημα, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ζάντες αλουμινίου 15”.

Η ακριβότερη έκδοση Ambition (€17.690 με απόσυρση) διαθέτει επιπλέον σπορ καθίσματα, σπορ ανάρτηση, υπολογιστή ταξιδιού, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, ζάντες ελαφρού κράματος 16” και προβολείς ομίχλης. Δεν διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, ο οποίος χρεώνεται €420. Υπάρχουν και παραξενιές, όπως π.χ. ότι το σύστημα MMI Navigation Plus στο Α1 Sportback της δοκιμής κοστίζει... €3.090, αλλά για χειριστήρια στο τιμόνι θα πρέπει να πληρώσεις επιπλέον €160!

Ακόμα πιο downsized
Τον Βενιαμίν της οικογένειας TSI (εντάξει, TFSI κατά την Audi) τον έχουμε δει στα περισσότερα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του ομίλου VW. Για το βασικό Α1 επιλέχθηκε η πιο αδύναμη εκδοχή του. Η μέγιστη ισχύς είναι 86 PS και η ροπή 16,3 kgm, με τις δύο τιμές να αποδίδονται αρκετά χαμηλά -4.800 και 1.500 έως 3.500 rpm, αντίστοιχα. Το θετικό επακόλουθο αυτού του προσανατολισμού, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (1.110 kg) είναι ότι ο 1.2 TSI δεν φαίνεται πολύ πιο νωθρός από τον 1.4 κάτω από τις 2.000 rpm. Το αραιά κλιμακωμένο 5άρι με το οποίο συνδυάζεται ευνοεί την οικονομία χωρίς να χαντακώνει τις επιδόσεις. (το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε για τη φωτογράφηση είναι 1.4 TFSI με 7άρι κιβώτιο S tronic)

Το καθιερωμένο 0-100 km/h απαιτεί 10,5”, το 400άρι καλύπτεται σε 17,3” και το χιλιόμετρο σε 32,4”. Η αίσθηση δύναμης που χαρίζει η τουρμπίνα του Α1 από χαμηλά επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα, αφού το Audi είναι σχετικά γρήγορο ακόμα και στις ρεπρίζ από πολύ χαμηλές στροφές, παρά τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου: Στην ακραία μέτρηση 50-80 km/h με 5η χρειάζεται 10,6 sec, ενώ για τα 80-110 km/h με 3η και 4η 5,8” και 7,9” αντίστοιχα. Στα φρένα, το Α1 καθαρίζει την παρτίδα της κατηγορίας με την πολύ καλή επίδοση των 37 m για ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Αποτελεσματικό και διασκεδαστικό
Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης Ambition του Α1 υστερεί σε άνεση, αλλά δεν ακούγεται ιδιαίτερα, επιτυγχάνοντας καλή ποιότητα κύλισης όταν συνδυάζεται με τις νορμάλ ζάντες 16" (το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε για τη φωτογράφηση φοράει τροχούς 17"). Το τιμόνι του δεν εμπνέει στην πρώτη επαφή και παρέχει φτωχή αίσθηση, αλλά η υποστροφή που ίσως περιμένεις αργεί πολύ να εμφανιστεί.

Η ανάρτηση φαίνεται να δουλεύει καλύτερα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Στο όριο της πρόσφυσης η αντίδραση του εμπρός ή του πίσω μέρους είναι πολύ προοδευτική και φιλική. Σε συνδυασμό με το ESP, που σε αφήνει σχετικά ελεύθερο πριν επέμβει, αποτελεί μια ανατροπή για τον ήπιο χαρακτήρα του Α1 που όχι μόνο είναι αποτελεσματικό, αλλά τελικά και διασκεδαστικό! Μάλιστα το χαμόγελό σου δεν θα εξαφανιστεί στο βενζινάδικο, αφού τα 7,9 lt/100 km που ζήτησε το μικρό Audi είναι λογική κατανάλωση.

Θέλει το Γερμανό του
Ένα σημαντικό μειονέκτημα του A1 που μπορεί να επικαλεστεί κάποιος απέναντι στον ανταγωνισμό είναι το επιπλέον κόστος. Όμως είναι ακριβότερο διότι είναι συνολικά καλύτερο. Κι αν την καλύτερη ποιότητα, το κορυφαίο εσωτερικό και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου την περιμέναμε, το ότι είναι ευχάριστο και στη γρήγορη οδήγηση σαφώς μας εξέπληξε. Αν μπορείς να διαθέσεις τόσα χρήματα για σουπερμίνι και δεν χρειάζεσαι καλύτερες επιδόσεις, το μικρό Audi είναι μια πρόταση που δύσκολα προσπερνάς.

Τι λέει το DRIVE
Το A1 Sportback 1.2 TFSI είναι ένα σφόδρα επιθυμητό αυτοκίνητο στο οποίο συνοικούν όλες οι αξίες των μεγαλύτερων Audi. Μόνο που δεν θα διαλέγαμε το Ambition με τη σπορ ανάρτηση αν ήταν να κινούμαστε αποκλειστικά στην πόλη.
Τιμή από €17.000 ως Attraction (€16.040 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 86 PS/4.800 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-140 km/h 22,6”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 32,4”
50-80 km/h με 3η 4,8”
80-110 km/h με 4η 7,9”
110-140 km/h με 5η 10,9”
100-0 km/h 37,0 m
Τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 3.954 x 1.740 x 1.416 mm
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube