Test drive: MINI Cooper S Countryman Steptronic

Test drive: MINI Cooper S Countryman Steptronic

Χάρη σε μια μικρή ανανέωση το MINI Countryman συνεχίζει να ωριμάζει, χωρίς να χάνει τον νεανικό του χαρακτήρα.

Κατά κάποιο τρόπο, η πορεία του Countryman είναι παράλληλη με των ανθρώπων που συνθέτουν το κοινό του. Ξεκίνησε ως το ΜΙΝΙ που θα εξυπηρετούσε με νεανικό χαρακτήρα τις οικογενειακές ανάγκες που σταδιακά απέκτησαν οι κατά κανόνα νέοι σε ηλικία οπαδοί του χάτσμπακ μοντέλου. Στην πορεία το μάρκετινγκ είδε πως το «μεγαλύτερο ΜΙΝΙ» θα μπορούσε να μεγαλώσει και να ωριμάσει λίγο ακόμα. Κι έτσι έγινε η δεύτερη γενιά…

Θέμα επικαιρότητας
Η οποία τώρα έφτασε περίπου στη μέση του κύκλου ζωής της και αναβαθμίστηκε ελαφρώς, προκειμένου να κρατηθεί στην αιχμή της τεχνολογικής επικαιρότητας. Εμφανισιακά δεν έχει αλλάξει πολύ, ωστόσο υπάρχει νέα γρίλια στη μάσκα και στάνταρ LED φώτα εμπρός και πίσω, με τα τελευταία να υιοθετούν το μοτίβο της βρετανικής σημαίας όπως πρώτο έκανε το χάτσμπακ MINI.

Κάποιες νέες επιλογές στο φινίρισμα για τις εξωτερικές λεπτομέρειες -όπως το Piano Black- και νέα σχέδια στις ζάντες είναι τα στοιχεία που ολοκληρώνουν ένα σχήμα που είναι απίθανο να μη σου αρέσει και στην πραγματικότητα είναι μικρότερο από όσο φαίνεται. Το μήκος παραμένει στα 4,3 m, με πλάτος 1,82 και ύψος 1,56.

MINI Cooper S Countryman

Στην καμπίνα υπάρχουν αντίστοιχες αλλαγές, μόνο όμως στην περίπτωση που υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που πλέον είναι διαθέσιμος. Έχει διαγώνιο 5” και χωρίς να διαθέτει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης ή να παρέχει πολλή πληροφορία, είναι ένα ταιριαστό συμπλήρωμα στην κεντρική οθόνη. Η τελευταία μπορεί να έχει διαγώνιο μέχρι 8,8” και χειρισμό αφής επιπλέον εκείνου που γίνεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην κονσόλα. Όλο αυτό το πακέτο αποδεικνύεται πολύ εργονομικό και το μαθαίνεις πολύ γρήγορα, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ευκολία στη χρήση.

Τίποτα από αυτά πάντως δεν αλλάζει την ουσία μιας στιβαρής καμπίνας που διαθέτει άνετο χώρο για τέσσερις ενηλίκους και 450 lt για τις αποσκευές τους, σε έναν χώρο που έχει εύκολη φόρτωση και εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Τα μεγάλα τζάμια δίνουν φωτεινή αίσθηση και καλή ορατότητα, ενώ τα υλικά είναι καλής ποιότητας στο επάνω μέρος του ταμπλό αν και χαμηλά η υφή τους δεν ενθουσιάζει. Η θέση οδήγησης βάζει το κορμί σε κάπως όρθια στάση αλλά δεν το κουράζει, ενώ τα στάνταρ σπορ καθίσματα είναι άνετα και το τιμόνι έρχεται όσο ψηλά θέλεις.

Λιγότερη ισχύς, ίδια αίσθηση
Αλλαγές υπάρχουν και στους κινητήρες. Για τους βενζίνης αφορούν στην ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής στην κεφαλή για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων και του συμπιεστή, ενώ έχει αυξηθεί η πίεση ψεκασμού στα 350 bar από τα 200. Για την έκδοση Cooper S που δοκιμάζουμε, ο κινητήρας παραμένει ο δίλιτρος 4κύλινδρος TwinPower Turbo, η ισχύς του οποίου έχει μειωθεί στους 178 PS από 192 με τη ροπή των 280 Nm να παραμένει χωρίς αλλαγή.

Είναι πρακτικά αδύνατο να καταλάβεις κάποια διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αφού αντικειμενικά και πάλι πρόκειται για έναν κινητήρα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Έχει πολύ καλή απόκριση, πολιτισμένη λειτουργία και γραμμικότητα αρκετή για να έχεις την επιτάχυνση που ζητάς ανά πάσα στιγμή. Η ΜΙΝΙ ανακοινώνει 0-100 km/h σε 7,4” και ο τρόπος που ανεβαίνει το κοντέρ συμφωνεί απόλυτα με αυτό.

Άξια αναφοράς είναι και η άριστη συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη που έχει επτά ταχύτητες και προαιρετικά χειριστήρια στο τιμόνι. Δεν είναι πάντως απαραίτητα, αφού οι αλλαγές είναι σωστές και γρήγορες, προσαρμοζόμενες πολύ γρήγορα σε αυτό που του ζητάς. Είτε αυτό είναι μια γρήγορη προσπέραση είτε η γρήγορη οδήγηση.

MINI Cooper S Countryman

Στη δεύτερη περίπτωση γίνεται σαφές πως χωρίς να μιλάμε για σπορ μοντέλο, το Cooper S Countryman είναι ευχάριστο όσο και ικανό. Με σφιχτή ανάρτηση για να μη γέρνει πολύ και άριστη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων που αναλαμβάνουν τον έλεγχο της ευστάθειας, αλλά και της πρόσφυσης των εμπρός τροχών. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το περιθώριο πρόσφυσης επαρκές, ενώ το εμπρός σύστημα παρότι άμεσο δεν είναι νευρικό ώστε να κουράζει.

Ο θόρυβος κύλισης θα μπορούσε να είναι λίγο χαμηλότερος, τουλάχιστον με τροχούς 18”, αν και δεν είναι ενοχλητικός. Η άνεση από την ανάρτηση, από την άλλη, ήταν και παραμένει απόλυτα αποδεκτή ακόμα και στους ελληνικούς δρόμους. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε κατά μέσο όρο στα 10,2 lt/100 km και μπορεί να πέσει στην περιοχή των οκτώ. Αναμφίβολα μιλάμε για νούμερα που δεν θα απασχολήσουν καν εκείνον που μπορεί να εκταμιεύσει €36.870 για αυτοκίνητο.

Σε αυτά περιλαμβάνεται η χρέωση των €2.084 για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ταιριάζει πολύ στο Cooper S Countryman. Έτσι κι αλλιώς, το πιθανότερο είναι πως θα επιλεγούν κάμποσα ακόμα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, όχι για να συμπληρώσουν ένα βασικό πακέτο χωρίς χτυπητές ελλείψεις, αλλά κυρίως για να ευθυγραμμίσουν κάθε Countryman στο προσωπικό γούστο του κάθε ιδιοκτήτη. 

Διαμορφώστε το δικό σας MINI Countryman εδώ

Τι λέει το DRIVE
Παραμένει όμορφο στο μάτι, γρήγορο και ευχάριστο στην οδήγηση και με μικρές πινελιές αναβάθμισης μέσα-έξω που δεν αλλάζουν την ουσία, αλλά κάνουν το Countryman πιο σύγχρονο από ποτέ.
Τιμή Από €36.869 (€34.790 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρονικός έλεγχος βαλβίδων, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 178 PS/4.750-5.500 rpm, 280 Nm/1.350-4.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2150 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.297 x 1.822 x 1.557 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.465 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube