Test drive: Mini Cooper D Paceman

Test drive: Mini Cooper D Paceman

Πιθανόν να μην υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά πιο εκκεντρικό αυτοκίνητο από το Mini Paceman.

Μια κατηγορία μόνο του ουσιαστικά, αυτή που η Mini ονομάζει Sports Activity Coupe. Η έκδοση του Paceman με τον 1.600άρη ντιζελοκινητήρα είναι μια από τις πιο οξύμωρες: Μεγάλη απόσταση από το έδαφος, δίπορτο με γραμμή κουπέ, πολύ συγκεκριμένες σχεδιαστικές αναφορές και ταυτόχρονα πετρελαιοκίνητο. Νέα ήθη...

Η μύγα
...μες στο γάλα των συμβατικών μοντέλων. Αυτό είναι κυρίως το Paceman. Γι’ αυτό το λόγο θα το διαλέξει ο δυνητικός αγοραστής, τον οποίο σίγουρα δεν ενοχλεί να ξεχωρίζει. Το αντίθετο. Το Paceman λοιπόν, το έβδομο κατά σειρά μοντέλο της Mini είναι προφανώς βασισμένο στο Countryman, αλλά σε ένα πολύ τεντωμένο σχεδιαστικά σχοινί, στο οποίο καταφέρνει να ισορροπεί.

Η αλήθεια είναι πως προσωπικά μου αρέσει σαφώς περισσότερο από το Countryman. Δείχνει macho με τα φουσκωμένα φτερά στη θέση των πίσω θυρών, ενώ η οροφή που χαμηλώνει με σχεδόν δραματικό τρόπο προς τα πίσω, πείθει πως πρόκειται για ένα κουπέ. Μάλιστα, τα μεγεθυμένα πίσω φανάρια και η καμπύλη στην πίσω πόρτα τελειώνουν με αρμονικό τρόπο τη «βουτιά» της οροφής και δραματοποιούν ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα.

Αντιθέτως, στο εσωτερικό τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει στο ελάχιστο από το Countryman. Υπάρχει το γνωστό τεράστιο κεντρικό ταχύμετρο, με το στροφόμετρο πίσω από το τιμόνι, υπάρχουν οι γνωστοί διακόπτες αεροπορικού τύπου, υπάρχει και ο σιδηρόδρομος που διατρέχει όλο το μήκος του εσωτερικού, από το λεβιέ των ταχυτήτων μέχρι πίσω, με πολλές έξυπνες θήκες για γυαλιά, κινητά και μικροπράγματα. Και –επιτέλους- υπάρχουν και διακόπτες για τα παράθυρα, εκεί που έπρεπε εξ αρχής να είναι, δηλαδή στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τρίτο πίσω επιβάτη. Το Paceman είναι αυστηρά 4θέσιο, με τους πίσω επιβάτες να βολεύονται άνετα από πλευράς χώρων για πόδια και κεφάλι, με μοναδική –αναμενόμενη– παρενέργεια την κλειστοφοβία. Η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη, ωστόσο απορώ γιατί τα ανακλινόμενα καθίσματα δεν έχουν μνήμη και τελικά επανέρχονται όπου θέλουν αυτά. Αν εξαιρέσεις αυτό, πρόκειται για ένα παραδόξως πρακτικό αυτοκίνητο.

Βελτιώσεις
Οι άνθρωποι της Mini φαίνεται πως ξέρουν ν’ ακούν την κριτική. Το Countryman είχε ένα βασικό μειονέκτημα για το χαρακτήρα του: Παραήταν σκληρό, σχεδόν άβολο. Το Paceman λοιπόν ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για μένα. Δεν έχει απεμπολήσει τις σφιχτές ρυθμίσεις, αλλά δουλεύει πολύ καλύτερα, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες και σχεδόν πότε δεν νιώθεις να τερματίζει και επίσης δεν έχει σχεδόν καθόλου αναπηδήσεις. Η ποιότητα κύλισης είναι σε καλό επίπεδο, αν αναλογιστείς πως έχει λάστιχα run-flat και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σαφώς μειωμένοι.

Το πιο δύσκολο ωστόσο, στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι να διατηρήσει μια σπορ οδική συμπεριφορά, η οποία είναι επιβεβλημένη όταν φέρει το σήμα της Mini. Και εδώ η δουλειά που έχει γίνει είναι αξιόλογη. Η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη και, το κυριότερο, το Paceman είναι εξαιρετικά ευέλικτο και «κατανοεί» τον ανήσυχο οδηγό. Μπορείς να το ισορροπήσεις με ευκολία, να μεταφέρεις το βάρος και να βάλεις στο παιχνίδι τον πίσω άξονα, υποδειγματικά. Κι όλα αυτά χωρίς ίχνος ανησυχίας, με αρωγό ένα βαρύ μεν (χαρακτηριστικό όλων των Mini), αλλά ακριβές στην πληροφόρηση και γρήγορο τιμόνι.

Όσο πρέπει
Έχεις λοιπόν ένα πλαίσιο που σε υποστηρίζει. Τι γίνεται με τον κινητήρα; Εντάξει, μην περιμένετε θαύματα! Το ντίζελ σύνολο είναι ένα από τα πιο σύγχρονα της αγοράς. Εξ ολοκλήρου αλουμινένιο, με άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει 112 PS και 27,5 kgm ροπής από πολύ χαμηλά. Τα κιλά ωστόσο που πρέπει να κινήσει είναι αρκετά. Το κάνει λοιπόν με αξιοπρέπεια, ωστόσο το πλαίσιο «φωνάζει» για περισσότερη δύναμη.

Πρέπει λοιπόν να έχεις στο μυαλό σου πως έκανες μια υποχώρηση προκειμένου να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με την σχεδίασή του. Πρέπει επίσης να διαλέξεις ένα ελαφρώς διαφορετικό στιλ οδήγησης, προκειμένου να καταφέρεις να αντλήσεις κάθε ίχνος από την περίσσια ροπή . Και πρέπει ασφαλώς να λάβεις υπόψη πως έχεις κερδίσει σημαντικά όσον αφορά την κατανάλωση, στα τέλη κυκλοφορίας και στη φορολόγηση.

Το Mini Paceman CooperD θα ικανοποιήσει όλα τα παραπάνω σε μεγάλο βαθμό. Αρκεί βεβαίως να είσαι διατεθειμένος να εκταμιεύσεις τα €27.550 από τα οποία ξεκινά. Είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός αλλά, όπως πάντα, κοστίζει κάτι παραπάνω.

Τι λέει το DRIVE
Το Paceman CooperD είναι μια ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου. Το αγοράζεις διότι επί της ουσίας έτσι σου αρέσει, ωστόσο η συγκεκριμένη έκδοση εμπεριέχει και ευνοϊκά οικονομοτεχνικά στοιχεία
Τιμή από € 27.550
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 111 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,1”
0-100 km/h 10,8”
0-120 km/h 15,2”
0-140 km/h 22,3”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 32,4”
50-80 km/h με 3η 4,1”
80-110 km/h με 4η 6,6”
110-140 km/h με 5η 11,9”
110-140 km/h με 6η 15,1”
100-0 km/h 40,2 m
Τελική 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.109 x 1.786 x 1.518 mm
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube