Test drive: Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC TheRock edition

Μια ειδική έκδοση εξοπλισμού τοποθετείται πλέον στην κορυφή της γκάμας του διπλοκάμπινου της Mercedes-Benz.

Μέχρι πρότινος στην γκάµα της X-Class υπήρχαν τα επίπεδα εξοπλισµού Pure, Progressive και Power. Τώρα, στην κορυφή προστέθηκε η TheRock edition που πατώντας στο Progression διαθέτει αξεσουάρ για επιπλέον πρακτικότητα και δυναµισµό.

Συνδυάζεται αποκλειστικά µε λευκό ή µαύρο µεταλλικό χρώµα και θα το αναγνωρίσεις από το Styling Bar στο σηµείο που η καρότσα ενώνεται µε την καµπίνα, τα σκαλοπάτια και τις 18άρες ζάντες αλουµινίου. Είναι στοιχεία που ενισχύουν το lifestyle χαρακτήρα που η Mercedes-Benz τόνισε εξ αρχής στην X-Class, διαθέτοντάς την αποκλειστικά διπλοκάµπινη, µε ελατήρια αντί για φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση και µε όλα τα συστήµατα υποβοήθησης οδηγού που έχουν τα συµβατικά επιβατικά.

Το αποτέλεσµα είναι η κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κύλισης, και εν τέλει ένα pick-up που ταξιδεύει µε λογικό αεροδυναµικό θόρυβο και πολύ σταθερό πάτηµα, την ώρα που φορτία της τάξης των 300-400 kg στην καρότσα δεν κάνουν σχεδόν καµία διαφορά στην αίσθηση. Στην τελευταία, προαιρετικά υπάρχει κι ένα εξαιρετικά πρακτικό σύστηµα πρόσδεσης.

Η συγκεκριµένη έκδοση είναι διαθέσιµη µε όλους τους κινητήρες, κάτι που σηµαίνει ντίζελ 2,3 lt µε 163 (ένα τούρµπο) ή 190 PS (δύο τούρµπο) καθώς και 3λιτρο V6 µε 258 PS και µόνιµη τετρακίνηση µε κεντρικό διαφορικό. Το αυτοκίνητο που δοκιµάσαµε ήταν µε 190 PS, αυτόµατο κιβώτιο επτά σχέσεων και τετρακίνηση που χρησιµοποιεί κιβώτιο µεταφοράς και εµπλέκεται µε περιστροφικό διακόπτη από τον οδηγό. Ο κινητήρας είναι πολιτισµένος και, παρότι σε µερικές περιπτώσεις νιώθεις ένα ελαφρύ πατινάρισµα από το κιβώτιο, αυτό που µετράει είναι πως τα 45,9 kgm µεταξύ 1.500 και 2.500 rpm δίνουν επαρκές τράβηγµα.

Ακόµα κι εάν έχεις εξαντλήσει το ωφέλιµο φορτίο των 1.067 kg. Ενδεικτικά αναφέρουµε ότι οι επιταχύνσεις 80-110 και 110-140 km/h ολοκληρώνονται σε 5,7” και 9,4” αντίστοιχα. Παράλληλα, η κατανάλωση δεν είναι υψηλή και, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, είδαµε µέση τιµή στα 10,3 lt/100 km. Στην κίνηση, πρέπει να υπολογίζεις κάτι παραπάνω πάντως.

Όσο κι αν σε καθηµερινές συνθήκες δεν το δείχνουν, τα φρένα είναι απίστευτα αποτελεσµατικά µε 100-0 km/h σε 34,4 m. Εκτός από τους τέσσερις αεριζόµενους δίσκους, ένα µέρος της επίδοσης οφείλεται και στα λάστιχα Continental Premium Contact 6, τα οποία µε διάσταση 255/60 R18 εξασφαλίζουν άφθονη πρόσφυση στην άσφαλτο.

Γι’ αυτό και η X 250 d κρατά πολύ καλά και δεν σε τροµάζει όταν κινείσαι σβέλτα, έχοντας σωστό συντονισµό µεταξύ του εµπρός και του πίσω µέρους. Εάν φτάσεις στο σηµείο να σχολιάσεις ότι η ακρίβεια του εµπρός συστήµατος είναι µέτρια, µάλλον θα έχεις ξεχάσει ότι οδηγείς ένα διπλοκάµπινο και αυτό είναι σαφώς καλό. Ειδικά εάν συνυπολογίσεις ότι εκτός δρόµου δεν σταµατά σχεδόν πουθενά, καθότι απέχει από το έδαφος
20,2 cm, ενώ υπάρχει και επιλογή για 22,2 cm.

Πέραν από τις βοηθητικές κοντές σχέσεις που επιτρέπουν το σκαρφάλωµα παντού, στη συγκεκριµένη έκδοση είναι στάνταρ το κλείδωµα του πίσω διαφορικού. Οπότε πρακτικά τον περιορισµό τον θέτουν τα λάστιχα που είναι πιο ευαίσθητα από όσο προϋποθέτει η λογική ενός τόσο σκληροτράχηλου αυτοκινήτου.

Στην καµπίνα, η αίσθηση πολυτέλειας ενισχύεται από τη δερµάτινη επένδυση στο τιµόνι και το λεβιέ του κιβωτίου, ενώ τα καθίσµατα έχουν επένδυση Artico/DYNAMICA. Η υφή τους είναι αφενός πολύ ευχάριστη, αφετέρου συγκρατεί το σώµα σωστά αναδεικνύοντας µια θέση οδήγησης που δεν κουράζει παρότι το τιµόνι δεν έχει τηλεσκοπική ρύθµιση. Έχει επιπλέον απροβληµάτιστη ορατότητα, η οποία ενισχύεται από το πακέτο στάθµευσης/θέασης 360ο, που συχνά αποδεικνύεται πολύ χρήσιµο.

Η τιµή της X 250 d 4MATIC TheRock edition είναι €45.198 (υπάρχει όφελος για τον έξτρα εξοπλισµό), µε πληρέστατο πακέτο άνεσης ασφάλειας που περιλαµβάνει µέχρι αερόσακο γονάτων οδηγού, cruise control, αυτόµατο φρενάρισµα, αναγνώριση σηµάτων κυκλοφορίας, ενεργή διατήρηση λωρίδας, κλήση έκτακτης ανάγκης, infotainment µε touchpad, ακόµα και το Mercedes me app. Εάν δεν κινείσαι συχνά σε πολύ κακοτράχαλα εδάφη και µε δεδοµένο ότι µιλάµε έτσι κι αλλιώς για ένα ακριβό pick-up, έχει ενδιαφέρον.

Τι λέει το DRIVE
Με ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού τόσο για πρακτικότητα όσο και για
εκτός δρόμου δυνατότητες, η TheRock edition υποστηρίζει ακόμα καλύτερα
τον lifestyle χαρακτήρα της X-Class.
Τιμή από €45.198
Τεχνολογία 2.298 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, 190 PS/3.750
rpm, 45,9 kgm/1.500-2.500 rpm, κίνηση στους πίσω τροχούς/κατ’ επιλογή
4x4, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 33,5”
0-400 m 17,6” @ 126,8 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 159 km/h
50-110 km/h 9,3”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,4”
Φρένα 100-0 km/h 34,4 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 207 g/km
Διαστάσεις 5.340 x 1.920 x 1.819 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.581 x 1.215-1.560 x 431 mm
Βάρος 2.250 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία