Test drive: Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC TheRock edition

Test drive: Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC TheRock edition

Μια ειδική έκδοση εξοπλισμού τοποθετείται πλέον στην κορυφή της γκάμας του διπλοκάμπινου της Mercedes-Benz.

Μέχρι πρότινος στην γκάμα της X-Class υπήρχαν τα επίπεδα εξοπλισμού Pure, Progressive και Power.

Τώρα, στην κορυφή προστέθηκε η TheRock edition που πατώντας στο Progression διαθέτει αξεσουάρ για επιπλέον πρακτικότητα και δυναμισμό.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με λευκό ή μαύρο μεταλλικό χρώμα και θα το αναγνωρίσεις από το Styling Bar στο σημείο που η καρότσα ενώνεται με την καμπίνα, τα σκαλοπάτια και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου. Είναι στοιχεία που ενισχύουν το lifestyle χαρακτήρα που η Mercedes-Benz τόνισε εξ αρχής στην X-Class, διαθέτοντάς την αποκλειστικά διπλοκάμπινη, με ελατήρια αντί για φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση και με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που έχουν τα συμβατικά επιβατικά.

Το αποτέλεσμα είναι η κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κύλισης, και εν τέλει ένα pick-up που ταξιδεύει με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο και πολύ σταθερό πάτημα, την ώρα που φορτία της τάξης των 300-400 kg στην καρότσα δεν κάνουν σχεδόν καμία διαφορά στην αίσθηση. Στην τελευταία, προαιρετικά υπάρχει κι ένα εξαιρετικά πρακτικό σύστημα πρόσδεσης.

Η συγκεκριμένη έκδοση είναι διαθέσιμη με όλους τους κινητήρες, κάτι που σημαίνει ντίζελ 2,3 lt με 163 (ένα τούρμπο) ή 190 PS (δύο τούρμπο) καθώς και 3λιτρο V6 με 258 PS και μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν με 190 PS, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων και τετρακίνηση που χρησιμοποιεί κιβώτιο μεταφοράς και εμπλέκεται με περιστροφικό διακόπτη από τον οδηγό. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και, παρότι σε μερικές περιπτώσεις νιώθεις ένα ελαφρύ πατινάρισμα από το κιβώτιο, αυτό που μετράει είναι πως τα 45,9 kgm μεταξύ 1.500 και 2.500 rpm δίνουν επαρκές τράβηγμα.

Ακόμα κι εάν έχεις εξαντλήσει το ωφέλιμο φορτίο των 1.067 kg. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι επιταχύνσεις 80-110 και 110-140 km/h ολοκληρώνονται σε 5,7” και 9,4” αντίστοιχα. Παράλληλα, η κατανάλωση δεν είναι υψηλή και, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, είδαμε μέση τιμή στα 10,3 lt/100 km. Στην κίνηση, πρέπει να υπολογίζεις κάτι παραπάνω πάντως.

Όσο κι αν σε καθημερινές συνθήκες δεν το δείχνουν, τα φρένα είναι απίστευτα αποτελεσματικά με 100-0 km/h σε 34,4 m. Εκτός από τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους, ένα μέρος της επίδοσης οφείλεται και στα λάστιχα Continental Premium Contact 6, τα οποία με διάσταση 255/60 R18 εξασφαλίζουν άφθονη πρόσφυση στην άσφαλτο.

Γι’ αυτό και η X 250 d κρατά πολύ καλά και δεν σε τρομάζει όταν κινείσαι σβέλτα, έχοντας σωστό συντονισμό μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους. Εάν φτάσεις στο σημείο να σχολιάσεις ότι η ακρίβεια του εμπρός συστήματος είναι μέτρια, μάλλον θα έχεις ξεχάσει ότι οδηγείς ένα διπλοκάμπινο και αυτό είναι σαφώς καλό. Ειδικά εάν συνυπολογίσεις ότι εκτός δρόμου δεν σταματά σχεδόν πουθενά, καθότι απέχει από το έδαφος
20,2 cm, ενώ υπάρχει και επιλογή για 22,2 cm.

Πέραν από τις βοηθητικές κοντές σχέσεις που επιτρέπουν το σκαρφάλωμα παντού, στη συγκεκριμένη έκδοση είναι στάνταρ το κλείδωμα του πίσω διαφορικού. Οπότε πρακτικά τον περιορισμό τον θέτουν τα λάστιχα που είναι πιο ευαίσθητα από όσο προϋποθέτει η λογική ενός τόσο σκληροτράχηλου αυτοκινήτου.

Στην καμπίνα, η αίσθηση πολυτέλειας ενισχύεται από τη δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και το λεβιέ του κιβωτίου, ενώ τα καθίσματα έχουν επένδυση Artico/DYNAMICA. Η υφή τους είναι αφενός πολύ ευχάριστη, αφετέρου συγκρατεί το σώμα σωστά αναδεικνύοντας μια θέση οδήγησης που δεν κουράζει παρότι το τιμόνι δεν έχει τηλεσκοπική ρύθμιση. Έχει επιπλέον απροβλημάτιστη ορατότητα, η οποία ενισχύεται από το πακέτο στάθμευσης/θέασης 360ο, που συχνά αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο.

Η τιμή της X 250 d 4MATIC TheRock edition είναι €45.198 (υπάρχει όφελος για τον έξτρα εξοπλισμό), με πληρέστατο πακέτο άνεσης ασφάλειας που περιλαμβάνει μέχρι αερόσακο γονάτων οδηγού, cruise control, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ενεργή διατήρηση λωρίδας, κλήση έκτακτης ανάγκης, infotainment με touchpad, ακόμα και το Mercedes me app. Εάν δεν κινείσαι συχνά σε πολύ κακοτράχαλα εδάφη και με δεδομένο ότι μιλάμε έτσι κι αλλιώς για ένα ακριβό pick-up, έχει ενδιαφέρον.

Τι λέει το DRIVE
Με ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού τόσο για πρακτικότητα όσο και για
εκτός δρόμου δυνατότητες, η TheRock edition υποστηρίζει ακόμα καλύτερα
τον lifestyle χαρακτήρα της X-Class.
Τιμή από €45.198
Τεχνολογία 2.298 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, 190 PS/3.750
rpm, 45,9 kgm/1.500-2.500 rpm, κίνηση στους πίσω τροχούς/κατ’ επιλογή
4x4, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 33,5”
0-400 m 17,6” @ 126,8 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 159 km/h
50-110 km/h 9,3”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,4”
Φρένα 100-0 km/h 34,4 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 207 g/km
Διαστάσεις 5.340 x 1.920 x 1.819 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.581 x 1.215-1.560 x 431 mm
Βάρος 2.250 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube