Test drive: Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC Coupé

Test drive: Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC Coupé

Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη έκδοση του μεσαίου SUV κουπέ, με τον δίλιτρο, μικροϋβριδικό βενζινοκινητήρα και την τετρακίνηση

ΑΡΧΙΚΑ, η ιδέα μας είχε φανεί σχήμα οξύμωρο: τι σχέση έχει ένα κουπέ με ένα SUV; Γιατί να θυσιάσεις τους χώρους και την πρακτικότητα ενός SUV για χάρη μιας αταίριαστης «κομψότητας»;

Όμως η BMW το τόλμησε με την Χ6 του 2007. Και φάνηκε πως πολλοί θέλουν την επιβλητική παρουσία και την ψηλή θέση οδήγησης ενός SUV, αλλά χωρίς τον όγκο και το παραδοσιακό, τετραγωνισμένο πίσω μέρος. Με την εμπορική επιτυχία της, η Χ6 ανάγκασε τον ανταγωνισμό να ακολουθήσει, και η Mercedes-Benz παρουσίασε Coupé εκδόσεις τόσο της μεγάλης GLE όσο και της μεσαίας GLC.

Η GLC Coupé, μετά από μια τριετία στην αγορά, ανανεώθηκε πέρσι τον Απρίλη. Οι εξωτερικές αλλαγές είναι ελάχιστες και περιορίζονται ουσιαστικά στα νέα, πιο λεπτά κι επίπεδα φώτα LED εμπρός και πίσω. Ποιος ο λόγος να ρισκάρεις αλλαγές στο πιο αρμονικό σχήμα της κατηγορίας;

Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC_side panning

Ελάχιστες είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με την πιο σημαντική να αφορά στο νέο, αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MBUX, με τις φωνητικές εντολές και τον (έξτρα) ηλεκτρονικό βοηθό. Αναβαθμισμένο είναι και το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας, με στάνταρ το ενεργό, προσαρμοζόμενο cruise control Active Distance Assist DISTRONIC και διαθέσιμη την ενεργή διατήρηση λωρίδας Active Steer Assist, ενώ νέο είναι και το Trailer Manoeuvring Assist.

Η πιο μεγάλη αλλαγή πάντως έχει να κάνει με τους κινητήρες. Η νέα γενιά βενζινοκινητήρων Μ264 ενσωματώνει μια σειρά από νέες τεχνολογίες για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Το σύστημα CAMTRONIC μεταβάλλει το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής για καλύτερη ροπή στις μεσαίες στροφές, το τούρμπο διπλής εισόδου (twin-scroll) έχει ανάλογο αποτέλεσμα, και το μικροϋβριδικό σύστημα EQ Boost γεμίζει το κενό χαμηλά μέχρι να πάρει η τουρμπίνα στροφές.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρομοτέρ 48V, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Αποδίδει 10 kW (13,6 PS) και 150 Nm ροπής, που μεταδίδονται με ιμάντα στο στροφαλοφόρο του βενζινοκινητήρα. Πέρα από την υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση, το EQ Boost ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση κι έχει επίσης λειτουργία “gliding”, δηλαδή επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να σβήνει στον οριζόντιο δρόμο ή τις ελαφρές κατωφέρειες, διατηρώντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου ηλεκτρικά ώστε να γίνεται οικονομία.

Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC_engine
Ο δίλιτρος κινητήρας μόνος του αποδίδει 197 PS και ροπή 370 Nm, που μεταφέρονται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4MATIC της Mercedes. Όντας ένα μεγάλο τετρακίνητο μήκους σχεδόν 4,8 m, η GLC 200 Coupe φτάνει τα 1.830 kg, όπως τη μετρήσαμε. Όμως ο κινητήρας δεν πτοείται από το βάρος, δίνοντας καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 7,9” και 0-1.000 m σε 29,3”. Δεν έχουμε δοκιμάσει άλλο τέτοιο βενζινοκίνητο κουπέ για να συγκρίνουμε, όμως οι αντίστοιχες επιδόσεις της ντίζελ BMW X4 xDrive20d είναι 8,1” και 29,8”. Γρήγορη είναι η Mercedes και στις ρεπρίζ εν κινήσει, με το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h με kickdown να απαιτεί 4,1” έναντι 4,7” της BMW.

Τη λειτουργία του EQ Boost δεν τη νιώθεις κατά την οδήγηση. Αυτό που νιώθεις είναι ότι έχεις πάντα δύναμη στη διάθεσή σου. Ποτέ δεν μένεις «κρεμασμένος» και όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι η GLC 200 Coupé πετάγεται μπροστά με έναν αισθητό μεν αλλά ευχάριστα σπορτίφ ήχο όταν ανέβουν οι στροφές. Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο, τον κινητήρα δεν τον ακούς καθόλου καθώς η 9η δίνει 65,2 km/h ανά 1.000 rpm.

Οι μακριές σχέσεις βοηθούν και στην οικονομία. Τα 11,2 lt/100km μέση κατανάλωση που μετρήσαμε είναι χαμηλή τιμή για ένα βενζινοκίνητο SUV 1,8+ τόνων.

Αίσθηση Mercedes
Στην καθημερινή οδήγηση, η GLC Coupé είναι αναμενόμενα εύκολη, με την ψηλή θέση οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο –που αλλάζει βελούδινα και όταν πρέπει, αν και διστάζει καμιά φορά στο απότομο kickdown–, την άμεση δύναμη και το γρήγορο τιμόνι των 2,2 στροφών από τέρμα σε τέρμα. Το κάθισμα σου φαίνεται σκληρό κι επίπεδο αρχικά, αλλά σε στηρίζει σωστά, οπότε το μόνο αρνητικό στοιχείο είναι η ορατότητα, που περιορίζεται από τις κεκλιμένες κολόνες μπροστά και τα πολύ στενά παράθυρα πίσω.

Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC_rear tracking

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση είναι πιο σφιχτή από της κοινής GLC και, σε συνδυασμό με τα 19άρια λάστιχα, αντιδρά πολλές φορές απότομα στις ανωμαλίες του δρόμου. Στην ομαλή άσφαλτο πάντως η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια μιας Mercedes, ενώ το πλεονέκτημα της σφιχτής ανάρτησης γίνεται αισθητό στις στροφές, όπου η κλίση του αμαξώματος είναι μικρή και ο έλεγχος του βάρους αποτελεσματικός. Το τιμόνι είναι ακριβές αλλά δεν έχει πολλή αίσθηση και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι κάπως μονοκόμματη, όμως η ενεργή τετρακίνηση και τα φαρδιά λάστιχα (235/55 μπροστά, 255/50 πίσω) δίνουν εξαιρετική πρόσφυση που σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα με ένα αίσθημα μεγάλης ασφάλειας.

Εμπιστοσύνη εμπνέουν και τα δυνατά φρένα, αν και δεν έδωσαν σπουδαίες αποστάσεις ακινητοποίησης μάλλον λόγω “SUV” ελαστικών.

Παρότι χαρακτηρίζεται “SUV”, η GLC Coupé δεν νιώθει πολύ άνετα εκτός ασφάλτου, λόγω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών αλλά και της απόστασης από το έδαφος που δεν υπερβαίνει τα 12,9 cm. Το άλλο πλεονέκτημα των SUV, οι χώροι, έχει κι αυτό επηρεαστεί, από τη χαμηλή, κουπέ σκεπή, αλλά όχι πολύ. Το πορτμπαγκάζ έχει χάσει 50 λίτρα σε σχέση με την απλή GLC αλλά διατηρεί 500, ενώ το εσωτερικό ύψος στο πίσω κάθισμα έχει μεν μειωθεί σημαντικά, όμως και πάλι μπορούν να καθίσουν ψηλοί επιβάτες χωρίς να αποκτήσουν επίπεδη κόμμωση – αν και η αίσθηση είναι λίγο κλειστοφοβική.

Αντίθετα, οι εμπρός επιβάτες είναι βασιλιάδες, με άφθονο διαθέσιμο χώρο σε ένα περιβάλλον hi-tech πολυτέλειας. Στο μοντέρνο ταμπλό δεσπόζουν ο ψηφιακός, διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων και η οθόνη του νέου συστήματος infotainment με τις πολλές δυνατότητες. Αρχικά, τα πολλά πλήκτρα στο τιμόνι σε τρομάζουν, αλλά όταν τα μάθεις δεν δυσκολεύεσαι. Το σύστημα πολυμέσων ελέγχεται από την οθόνη αφής, ένα touchpad στην κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι – διάταξη που μοιάζει υπερβολική, αλλά αποδεικνύεται αρκετά… βολική.

Mercedes-Benz GLC 200 EQ 4MATIC_interior

Το σύστημα πολυμέσων MBUX είναι στάνταρ και ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεστε πραγματικά. Όμως αν θέλετε το κάτι παραπάνω σε ανέσεις και ασφάλεια θα πρέπει να πληρώσετε επιπλέον τις επιλογές σας από τον πραγματικά ατελείωτο και πολύ δελεαστικό πίνακα των έξτρα. Και η τελική τιμή μπορεί να ξεφύγει τελείως.

Αν είστε πάντως συγκρατημένοι, η Mercedes-Benz GLC 200 Coupé ξεκινά από τα €55.000 ενώ η τετρακίνητη 4MATIC της δοκιμής, από τα €59.850. Τιμές όχι παράλογες, δεδομένου ότι μια BMW X4 xDrive 20i των 184 PS κοστίζει €61.450.

Τι λέει το DRIVE
Το κομψότερο σχήμα της κατηγορίας, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλες θυσίες σε πρακτικότητα. Ο νέος, mild hybrid κινητήρας τηρεί όσα υπόσχεται, όπως και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MBUX, ενώ διατηρείται η τυπική αίσθηση και συμπεριφορά Mercedes.
Τιμή από €59.850 (€55.000 η πισωκίνητη)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μικροϋβριδικό σύστημα 48V, 197 (+14) PS/5.500-6.100 rpm, 320 (+150) Nm/1.650-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, κίνηση και στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 22,1”
0-400 m 15,7” @ 139,3 km/h
0-1.000 m 29,3” @ 175,1 km/h
60-160 km/h 18,7”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h  4,1”
110-140 km/h  6,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 161* g/km
Διαστάσεις 4.742 x 1.890 x 1.602 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.830 kg
Μετρήσεις Drive, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία. *Κατά NEDC.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube