Test drive: Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

H Mercedes-Benz πρόσθεσε σύστημα τετρακίνησης στην GLB, κάνοντας το πολύ καλό SUV της ακόμη καλύτερο, καθώς τώρα μπορεί να σε πάει σχεδόν παντού.

H Mercedes-Benz είναι από τους κατασκευαστές που έχουν επενδύσει πολλά στις κόμπακτ κατηγορίες, έχοντας μάλιστα αναπτύξει πλέον μια εξαιρετική πλατφόρμα που ονομάζεται MFA2 κι επάνω της «πατάνε» εννέα διαφορετικά μοντέλα. Από αυτά, το μεγαλύτερο είναι η GLB που με μήκος 4,634 m, είναι μόλις 6 cm πιο κοντή από μια GLC. Μάλιστα, η GLB έχει και τη δυνατότητα επταθέσιας διαμόρφωσης που όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν υπήρχε.

Η ειδοποιός διαφορά της GLB από τα υπόλοιπα SUV της μάρκας έχει να κάνει με τον σχεδιασμό. Είναι σαφώς πιο «τετράγωνη» κάτι που προσωπικά μας αρέσει και αισθητικά δίνει πιο off-road χαρακτηριστικά. Η σχεδόν κατακόρυφη μάσκα αγκαλιάζεται από τα ορθογώνια φώτα, με τα τέσσερα νεύρα στο καπό και τους μεγάλους θόλους να ενισχύουν την σκληροτράχηλη εικόνα. Τέλος, η επίσης κατακόρυφη πίσω πόρτα συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στην πιο off-road εμφάνιση.

interior

Στο εσωτερικό, η GLB προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (570 lt). Υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το μεταξόνιο των 2,83 m που είναι το μεγαλύτερο από όλα τα κόμπακτ μοντέλα της εταιρείας. Επιπλέον το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο σε διαδρομή 14 cm, διαιρούμενο (60:40) και με πλάτη που έχει ρυθμιζόμενη κλίση. Τέλος υπάρχουν μπόλικοι και πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα.

Στο ταμπλό πρωταγωνιστούν οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν διαγώνιο από επτά ίντσες (10,25” προαιρετικά) και προσφέρουν πληθώρα πληροφοριών καθώς και διαφορετικούς συνδυασμούς σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση. Η αριστερή είναι ουσιαστικά ο πίνακας οργάνων, ενώ η δεξιά φιλοξενεί το σύστημα infotainment και τον χειρισμό πολλών βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου. 

Όπως και στις υπόλοιπες Mercedes-Benz απαιτείται κάποιος χρόνος εξοικείωσης για να βρεις τη λογική λειτουργίας του συστήματος. Το σύστημα πολυμέσων από την πλευρά του επιδέχεται φωνητικών εντολών, αλλά μπορείτε να το χειριστείτε και από τα πλήκτρα αφής του τιμονιού, από την οθόνη αφής αλλά και το touchpad που βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου.

engine

Κάτω από το καπό ζει ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος 1.3 με κωδικό M 282 DE14, προϊόν συνεργασίας της Daimler και της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Η κεφαλή του έχει σχήμα «Δέλτα», τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων είναι ειδικά κατεργασμένα για ελάχιστες τριβές, η πίεση υπερπλήρωσης ελέγχεται ηλεκτρονικά και διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. Αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 rpm και 250 Nm από τις 1.620 rpm και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο εδώ σε αντίθεση με την προσθιοκίνητη έκδοση είναι 8άρι αντί για 7άρι, αλλά πιο συμπαγές και 3,6 kg ελαφρύτερο από το 7G-DCT.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο αποδεικνύεται στην πράξη σβέλτο στις αλλαγές ταχυτήτων ενώ στον αυτοκινητόδρομο όπου ζητάς υψηλότερες ταχύτητες για μεγάλο χρονικό διάστημα, βοηθά το μοτέρ να στροφάρει πιο χαμηλά, εξασφαλίζοντας περισσότερη οικονομία και λιγότερο θόρυβο.

Πέρα από την αυτόματη λειτουργία, μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες και από τα paddles στο τιμόνι. Ωστόσο για να έχεις μόνιμα αυτήν την λειτουργία πρέπει να την επιλέξεις στο πρόγραμμα Individual του Dynamic Select που διαθέτει ακόμη τις επιλογές Eco, Comfort και Sport. 

pad

Η ένδειξη 4MATIC στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου σημαίνει πως η συγκεκριμένη GLB φορά τη νεότερη εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης της Mercedes-Benz. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως προσθιοκίνητο. Όποτε όμως απαιτηθεί μπορεί να μεταφέρει ένα ποσοστό της ροπής και πίσω, σε αναλογία έως 50:50 μεταξύ των δύο «αξόνων», μέσω κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη. Η μετάβαση γίνεται αυτόματα με τον οδηγό να μην παρεμβαίνει στη διαδικασία αλλά ούτε και να την καταλαβαίνει.

Στον δρόμο o οδηγός απολαμβάνει μια αμφιθεατρική θέση με πολύ καλή ορατότητα, χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει την απαιτούμενη πληροφορία για τη θέση των τροχών, είναι ακριβές, αλλά θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση. Η ανάρτηση έχει μια σχετικά σφιχτή ρύθμιση που βοηθά το βάρους 1.625 kg αυτοκίνητο να μην γέρνει υπερβολικά στις στροφές, την ώρα που η τετρακίνηση προλαμβάνει τις βίαιες υπό πίεση αντιδράσεις και δίνει απόλυτο έλεγχο στις στροφές δίχως υποστροφικές τάσεις.

Η άνεση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν φτάνουν στην καμπίνα, παρά τα 235/50-R19 Pirelli P Zero ελαστικά που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής μας με το AMG πακέτο.

rear

Τα συγκεκριμένα λάστιχα προφανώς θα ταλαιπωρηθούν σε έναν κακό χωματόδρομο, αλλά θα περάσουν όλες τις δοκιμασίες ενός βατού, από αυτούς που συνήθως παίρνουμε τώρα το καλοκαίρι όταν αναζητούμε μια παραλία λίγο πιο ήσυχη και χωρίς «μπιτσόμπαρο». Σε τέτοιους δρόμους θα εκτιμήσεις δεόντως και το σύστημα τετρακίνησης που θα σε γλιτώσει από περιττά σπιναρίσματα, ίσως και κάποια… ταλαιπωρία στη μαλακή άμμο.

Όχι, ξεκάθαρες off-road ικανότητες με την έννοια ενός Renegade ή ενός Land Cruiser δεν έχει, αλλά θα σας πάει σχεδόν παντού. Αν θέλετε να περάσετε ποτάμια, η Mercedes-Benz έχει τη δική της πρόταση που ακούει στο όνομα G-Wagen. 

Βέβαια, πριν φτάσετε έως εκεί θα έχετε απολαύσει ένα ήσυχο και άνετο ταξίδι, όπου θα έχετε επίσης εκτιμήσει τη συνολική ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της συναρμογής. Επίσης θα ανακαλύψετε πως ο 1.300άρης κινητήρας είναι επαρκέστατος, αλλά η κατανάλωση δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 8 lt/100 km. Η μέση τιμή στη δοκιμή μας ήταν τα 8,9-9 lt/100 km.

Όλα αυτά βέβαια έχουν και το αντίτιμό τους. Η τετρακίνητη GLB ξεκινά από τις €45.400 και ανεβαίνει αν αποφασίσετε να προσθέσετε καλούδια από μια ατελείωτη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.

Εκ πρώτης όψεως δεν είναι λίγα για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.332 κυβικών. Αλλά μην το βλέπετε έτσι: Στην προκειμένη περίπτωση αγοράζεις χώρους αντίστοιχους μεγαλύτερης κατηγορίας, 163 PS, τετρακίνηση με αξιόλογες δυνατότητες, premium εξοπλισμό και βέβαια όλα όσα υπόσχεται το «αστέρι» από τη Στουτγκάρδη.


Τι λέει το DRIVE
Η GLB αποκτά σύστημα τετρακίνησης και γίνεται ακόμη πιο… απειλητική για τον ανταγωνισμό, την ώρα που θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει τη θέση και της μεγαλύτερης GLC.
Τιμή από €45.400
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, τετρακίνηση 4MATIC
Απόδοση 163 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.620-4.000 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km (κατά WLTP)*
Διαστάσεις 4.634 x 1.834 x 1.659 mm
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 1.625 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube