Test drive: Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT

Test drive: Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT

Σπάνια αυτοκίνητο παραγωγής έχει κάνει τέτοιο και τόσο οπτικό «γκελ», όσο η CLA. Δοκιμάζουμε την «καλή» έκδοση του 1.6Τ με το 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο

Να μην τα λέμε συνέχεια. Το να οδηγείς μια CLA, αυτομάτως σημαίνει ότι δεν έχεις καμία ιδιωτικότητα. Όλοι σε κοιτάνε. Οπότε πρόσεχε να είσαι κόσμιος... Δικαιούσαι επίσης να είσαι και ολίγον μπλαζέ, αλλά όχι υπερβολικά. Διότι όλο και κάποιος θα ξέρει πως η CLA είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις αυτοκινήτων που μοιάζουν πολύ ακριβότερα απ’ όσο είναι. Τη συγκεκριμένη ωστόσο μάλλον δεν θα τη διάλεγα...

Αν
...ήμουν εντελώς ψυχρός και αντικειμενικός. Που προσπαθώ, αλλά η μορφή του αυτοκινήτου και τα σχόλια των διπλανών δεν με αφήνουν. Η ουσία ωστόσο είναι πως η συγκεκριμένη έκδοση με προβλημάτισε. Πρώτον με τις επιδόσεις της. Το ημιαυτόματο 7G-DCT είναι μεν πιο εύχρηστο σε καθημερινή βάση από το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι, αλλά επιδέχεται βελτίωσης. Υπάρχει μια αντιληπτή ακόμα και σε μη επαΐοντες υστέρηση στις αλλαγές, ειδικά εκεί που οφείλει να μην καθυστερεί: Σε φουλ γκάζι.

Το παραπάνω αποτυπώνεται εύγλωττα στις μετρήσεις, όπου η βασική CLA 180 των 122 PS με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μόλις 0,3” πιο αργή στο 0-100 km/h και 0,1” μέχρι τα 160 km/h. Στο 400άρι και στο χιλιόμετρο από στάση έχουμε απόλυτη ισοπαλία, ενώ ακόμα και στις ρεπρίζ καταφέρνει να μένει κοντά, τη στιγμή που η CLA κάνει kickdown και κατεβάζει δύο ταχύτητες στην επιτάχυνση. Επιμένω να αποδίδω αυτή την υστέρηση στο κιβώτιο και όχι στον κινητήρα. Διότι η C180 CGI με την ίδια ιπποδύναμη και τα ίδια κιλά, ήταν σαφώς πιο γρήγορη και από στάση και σε ρεπρίζ.

Αντιθέτως, θα έλεγα πως ο κινητήρας σε αυτή την εκδοχή του είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή. Εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με σύστημα Camtronic για τη μεταβολή του βυθίσματος των βαλβίδων, έχει εξαιρετική απόδοση χαμηλά. Ακόμα όμως και όταν αγγίζει τις 6.000 rpm, δεν φαίνεται να πέφτει σε απόδοση.

Αν ήμουν πλούσιος
Το άλλο μειονέκτημα που έρχεται πακέτο με το πακέτο AMG είναι η σκληρότητα της ανάρτησης, η οποία σε αναγκάζει να διαλέγεις δρόμο και εν πολλοίς σε εκνευρίζει. Έχει ελάχιστη ενδοτικότητα και χτυπάει έντονα, ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Βέβαια αναδεικνύει περαιτέρω τις σύμφυτες οδικές δεξιότητες της CLA. Σου δίνει τόνους πλευρικής πρόσφυσης, με ένα μπροστινό που ακούει άμεσα και έχει συγκλονιστική είσοδο στις στροφές, κι ένα λίγο χλωμό σε πληροφόρηση, αλλά θεαματικά γρήγορο τιμόνι.

Όμως όλα τα παραπάνω μπορείς να τα κάνεις και με την νορμάλ ανάρτηση -έστω ένα κλικ πιο κάτω- χωρίς να ταλαιπωρείσαι. Επιμύθιον; Η CLA είναι ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα με την εμφάνισή της και σε εκπλήσσει ευχάριστα με την οδική της συμπεριφορά. Όμως ο σπορ χαρακτήρας της είναι ήδη υπεραρκετός από τη βασική έκδοση. Αντιλαμβάνομαι πως το οπτικό πακέτο AMG την κάνει ακόμα πιο επιθυμητή, και ίσως να την προτιμούσα, αν ήμουν πλούσιος και ζούσα στην Κεντρική Ευρώπη...

Τι λέει το DRIVE
Το πακέτο AMG απογειώνει την CLA οπτικά, την κάνει ακόμα πιο σπορ, αλλά και πολύ πιο σκληρή σε καθημερινή χρήση και βέβαια πιο ακριβή. Ο 1.6Τ αδικείται από το ημιαυτόματο κιβώτιο. Με λίγα λόγια, η συγκεκριμένη CLA είναι η πιο όμορφη από όλες, αλλά είναι τσιμπημένη και μάλλον εκτός ελληνικής καθημερινότητας.
Τιμή από €31.900
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, Camtronic, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-120 km/h 12,3”
0-140 km/h 16,7”
0-160 km/h 22,6”
0-180 km/h 30,4”
0-400 m 16,4”
0-1.000 m 29,8”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,5”
110-140 km/h (kickdown) 6,2”
100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 gr/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.432 mm
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube