Test drive: Mercedes-Benz C200 7G-TRONIC PLUS

Test drive: Mercedes-Benz C200 7G-TRONIC PLUS

Η δίλιτρη έκδοση της νέας C-Class προσφέρει καλύτερες επιδόσεις σε όσους μπορούν να δικαιολογήσουν το κόστος αγοράς και χρήσης της.

Η νέα Mercedes-Benz C-Class χαρακτηρίζεται από πολλούς «μικρή S-Class» λόγω εμφάνισης και όχι άδικα.

Παραπέμπει στο μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας, τόσο λόγω διαστάσεων όσο και λόγω εικόνας. Ύστερα τη συγκριτική δοκιμή της βασικής C180 με την BMW 320i ED, αυτή τη φορά βάζουμε στο χέρι μια έκδοση για όσους επιθυμούν καλύτερες επιδόσεις από έναν κινητήρα βενζίνης 2.000 κυβικών.

Τώρα μάλιστα
Η C200 χρησιμοποιεί έναν δίλιτρο τούρμπο που αποδίδει 184 ίππους και 30,6 kgm. Ο κινητήρας δείχνει πολύ ψυχωμένος από χαμηλά και ίσως γι' αυτό δεν σε ωθεί να το δουλέψεις μέχρι τον κόφτη. Από την πρώτη βόλτα όμως καταλαβαίνεις πως η C200 είναι αρκετά πιο γρήγορη από τη C180, η οποία έχει 156 PS, 25,5 kgm και το ίδιο αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS. Όμως οι μετρήσεις αποκαλύπτουν διαφορές μεγαλύτερες απ' ό,τι φαντάζεσαι αρχικά. Για παράδειγμα το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,2” αντί για 9,0” και για τη μέτρηση 60-160 km/h με αλλαγές χρειάζεται 13,9” αντί για 19,3”.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με 80-110 km/h σε 3,6” (από 4,4”) και 110-140 km/h σε 4,2” (από 6,5”). Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι, ενώ η C180 είναι σαφώς πιο αργή από την ανταγωνιστική της 1.600άρα BMW 320i EfficientDynamics, η C200 είναι αρκετά πιο γρήγορη από τη δίλιτρη ΒΜW 320i. Δηλαδή μέχρι στιγμής στη μάχη των δύο αιωνίων, το σκορ σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις είναι «1-1». Και φαίνεται ότι η νέα C-Class χρειάζεται την πληθωρική δύναμη του δίλιτρου μοτέρ για να δείξει πραγματικά ισορροπημένη.

Το πλαίσιο δεν έχει κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί την επιπλέον δύναμη, ειδικά αφού το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι εξοπλισμένο με το πακέτο AMG που περιλαμβάνει σκληρότερη και χαμηλότερη κατά 1,5 πόντο ανάρτηση. Έτσι όποιος την οδηγήσει ως σπορ αυτοκίνητο θα διαπιστώσει ότι η κλίση είναι ελάχιστη, ότι το εμπρός μέρος ακολουθεί τις εντολές του πιο πιστά και, εφόσον απενεργοποιήσει μερικώς το ESP, ότι το πίσω είναι πιο ακριβές και δεν αντιδρά καθόλου άτσαλα όταν χάνει ή ξαναβρίσκει πρόσφυση.

Για τον τυπικό αγοραστή της κατηγορίας, το θετικό στοιχείο αυτής της ανάρτησης είναι η ακλόνητη αίσθηση σε καμπές με απαγορευμένη ταχύτητα στην εθνική και το βασικό μειονέκτημα η μειωμένη άνεση. Ειδικά οι πίσω επιβάτες δεν θα χαρούν καθόλου με την επιλογή της σπορ ανάρτησης, κυρίως στις αστικές μετακινήσεις.

Κατά τα άλλα, η C200 είναι το αυτοκίνητο με το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά εσωτερικό της κατηγορίας, αν και θα θέλαμε να έχει χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας πλαστικό στην κεντρική κονσόλα. Οι οθόνες, τόσο η 7ιντση στο ταμπλό όσο και αυτή του πίνακα οργάνων εντυπωσιάζουν σε ευκρίνεια και ζωντάνια χρωμάτων. Αλλά ο χειρισμός του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης θέλει σαφώς συνήθεια, είτε προτιμάς το περιστροφικό είτε το «touch» χειριστήριο. Η θέση οδήγησης αγγίζει την τελειότητα και οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για το διαθέσιμο χώρο ούτε αν έχουν ύψος 1,90 m, ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει όσο όγκο πρέπει για την κατηγορία -480 lt.

Θέμα προτεραιοτήτων
Όποιος δεν επιθυμεί το αυτόματο 7G-TRONIC PLUS θα γλιτώσει €3.132, όμως θα χρειαστεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για άλλα έξτρα. Η C200 της δοκιμής κοστίζει περισσότερα από €50.000. Η μέση κατανάλωση έφτασε τα 9 lt/100 km, τιμή που δικαιολογείται απόλυτα από τις επιδόσεις της και δεν αποτελεί μειονέκτημα σε αυτή την κατηγορία τιμής. Απλώς πρέπει ο αγοραστής της να είναι συνειδητοποιημένος, και να έχει αποφασίσει ότι χρειάζεται το γρηγορότερο και πιο σύγχρονο αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Οι επιδόσεις της C200 είναι αισθητά καλύτερες από της C180 οπότε πετυχαίνει απόλυτα τον στόχο της. Η μειωμένη άνεση του πακέτου AMG όμως μάλλον δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του μοντέλου.
Τιμή €40.182 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 184 PS/5.500 rpm, 30,6 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-120 km/h 9,7”
0-140 km/h 12,9”
0-160 km/h 17,3”
0-180 km/h 22,7”
0-200 km/h 31,0”
0-400 m 15,2” @ 150,3 km/h
0-1.000 m 27,6” @ 192,2 km/h
30-50 km/h (kickdown) 2,0”
80-110 km/h (kickdown) 3,6”
110-140 km/h (kickdown) 4,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Tελική ταχύτητα 235 km/h
Κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 123 g/km
Διαστάσεις 4.686x1.810x1.442 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube