Test drive: Mercedes-Benz A200 CDI 7G-DCT

Test drive: Mercedes-Benz A200 CDI 7G-DCT

Δοκιμάζουμε τη μεσαία πετρελαιοκίνητη A-Class, με κινητήρα 1,8 λίτρων και αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που αποτελεί ένα πετυχημένο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Η μεσαία πετρελαιοκίνητη A-Class, με κινητήρα Mercedes 1,8 λίτρων και αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποτελεί ένα πετυχημένο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Κρίνοντας από τις επιγραφές, θα περίμενε κάποιος η Α200 CDI να είναι απλώς μια Α180 CDI με 200 κυβικά παραπάνω. Ε, λοιπόν, καμία σχέση! Ενώ η A180 έχει κινητήρα Renault 1,5 λίτρων, η Α200 έχει κινητήρα Mercedes 1,8 λίτρων. Επιπλέον, η Α200 CDI που δοκιμάσαμε είχε και το (έξτρα) αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αντί για το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι της Α180 CDI που είχαμε δοκιμάσει.

Μπορεί ο ντίζελ 1.461 κυβικών της Renault να είναι πολύ καλός κινητήρας, όμως η A-Class τα έχει τα κιλά της και οι 109 ίπποι της πέφτουν λίγοι. Η Α200 CDI ζυγίζει 1.430 kg και οι 136 ίπποι του ντίζελ της Mercedes είναι ό,τι πρέπει. Με το 7άρι κιβώτιο είσαι σχεδόν πάντα με τη σχέση που πρέπει, έτσι ώστε να έχεις στη διάθεσή σου άμεση και δυνατή επιτάχυνση. Τα όργανά μας έδειξαν 8,7 sec για το 0-100 km/h και 30,0 sec για το χιλιόμετρο από στάση: Επιδόσεις πολύ καλές, πιο κοντά σε αυτές μιας αυτόματης BMW 320d 163 ίππων παρά σε εκείνες της 116d των 116 ίππων ή ακόμα περισσότερο της Α180 CDI. Τα ίδιο ισχύει και για τις ρεπρίζ, με το εικονικό μας προσπέρασμα των 80-110 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,4 sec.

Τις καλές επιδόσεις της A200 CDI δεν τις πληρώνεις σε καύσιμο. Το αντίθετο: Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν μόνον 6,2 λίτρα/100 km, δηλαδή πρακτικά η ίδια με αυτήν της Α180 CDI -6,1 λίτρα/100 km.

Κατά τα άλλα, η Α200 CDI είναι όπως κάθε A-Class: εντυπωσιακή σε εμφάνιση, ποιοτική, αρκετά ευρύχωρη, με καλό κράτημα, αλλά σφιχτή ανάρτηση με μικρές διαδρομές που επηρεάζουν αρνητικά την άνεση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τους έξτρα 18άρηδες τροχούς που επιδείνωναν περαιτέρω την κατάσταση, αλλά από την άλλη έδιναν ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση και εξαιρετικές επιδόσεις στο φρενάρισμα.
 
Τι λέει το DRIVE
Ο κινητήρας ντίζελ των 1,8 λίτρων και 136 ίππων ταιριάζει γάντι στην A-Class, προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας. Οι (έξτρα) 18άρηδες τροχοί όμως επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την άνεση.
Τιμή από €32.000
Τεχνολογία 1.796 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.600-4.400 rpm, 30,6 kgm/1.600-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-120 km/h 12,7”
0-140 km/h 18,0”
0-160 km/h 25,5”
0-400 m 16,4”
0-1.000 m 30,4”
50-80 km/h (kickdown) 3,0”
80-110 km/h (kickdown) 4,7”
110-140 km/h (kickdown) 7,3”
100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 4.292 x 1.780 x 1.433 mm
Βάρος 1.500 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube