Test drive: Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC

Test drive: Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC

Η 35 4MATIC είναι το πρώτο βήμα στην γκάμα της Mercedes-Benz GLA για όποιον θέλει ένα premium SUV με τη σφραγίδα της AMG.

Τo 7ο µέλος από το Affalterbach που φορά το διακριτικό «35» είναι η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. Και κάπως έτσι κάθε αµάξωµα µεγέθους «Α» της εταιρείας διαθέτει πλέον µια 35άρα AMG έκδοση, η οποία γεφυρώνει το κενό των απλών µε τις 45άρες, τόσο σε επίπεδο σπορ προφίλ όσο και σε επίπεδο τιµής.

Λύκος ή πρόβατο;
Αντικρίζοντάς την εύκολα ξεγελιέσαι. Θα µπορούσες άνετα να υποστηρίξεις ότι πρόκειται για µια απλή GLA µε πακέτο AMG, αφού τα χρωµιωµένα splitter, οι 19άρες ζάντες (προαιρετικά έως 21”), ο πίσω διαχύτης, η αεροτοµή στην οροφή, οι διπλές εξατµίσεις ακόµα και το µατ γκρι χρώµα, µπορείς να τα συναντήσεις και στις υπόλοιπες -πιο γήινες– εκδόσεις. Σίγουρα, µαρτυρούν δυναµισµό όχι όµως απαραίτητα και την αγριάδα που θα περίµενες από ένα «hot» Crossover/SUV µε τα λογότυπα AMG.

MERCA

Όµως όταν ο αριθµός είναι το 35 και όχι το 45, αυτός ακριβώς είναι ο στόχος. Αυτή ακριβώς η ισορροπία και η διακριτικότητα αντικατοπτρίζει και την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Κρατήστε αυτήν την λεπτοµέρεια στην άκρη του µυαλού σας και θα επανέλθουµε αργότερα. Περνώντας στα ενδότερα, αισθάνεσαι σα να βρίσκεσαι στην καµπίνα του Star Trek. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι κορυφαία και σε βάθος αναπτυγµένη, ενώ τα υλικά είναι στα περισσότερα σηµεία αυτά που πρέπει. Θέλοντας και µη, το µάτι σου πέφτει πάνω στις δυο οθόνες των 10,25’’ -τοποθετηµένες δίπλα δίπλα- στο πάνω µέρος του ταµπλό. Τα εξαιρετικά γραφικά τους, συνδυάζονται µε διευρυµένες ενδείξεις που φέρουν την υπογραφή της AMG. Ο οδηγός µπορεί να επιλέξει διαφορετική απεικόνιση οργάνων και διαφορετικές θεµατικές ενότητες-πληροφορίες σχετικά µε το όχηµα ή την κατάσταση του κινητήρα. Η ίδια δυνατότητα υπάρχει και σε ό,τι αφορά στη ρύθµιση του AMG Dynamic Select µε τα αντίστοιχα οδηγικά προφίλ (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual). Εξυπακούεται, πως το τεχνολογικό µπουκέτο ενσωµατώνει όλα τα σύγχρονα συστήµατα ψυχαγωγίας, άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιµότητας.

Το σπορ τιµόνι, τα σπορ καθίσµατα, οι επενδύσεις αλκαντάρα, οι κόκκινες ζώνες ασφαλείας, ο ειδικός χρωµατισµός της καµπίνας ανάλογα µε το πρόγραµµα οδήγησης και οι επιπλέον ενδείξεις στο MBUX, ολοκληρώνουν ένα περιβάλλον όσο σπορ, πολυτελές και προηγµένο τεχνολογικά απαιτεί η εποχή.

Χωροταξικά, ο οδηγός και άλλοι τρεις κανονικού αναστήµατος ενήλικοι δε θα αντιµετωπίσουν το παραµικρό πρόβληµα, µε το χώρο αποσκευών των 435 lt να υπόσχεται πως θα µεταφέρει και το σύνολο των αποσκευών τους.

merca

Απόλαυση AMG
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αλουµινένιος Μ260 κινητήρας των 1.991 cc, µε άµεσο ψεκασµό, τουρµπίνα twin-scroll, µεταβαλλόµενο χρονισµό βαλβίδων µε επιπλέον µεταβολή του βυθίσµατος στην εισαγωγή καθώς και τη σχεδίαση των κυλίνδρων CONICSHAPE µε ειδική επίστρωση NANOSLIDE στο εσωτερικό τους για ελάχιστες τριβές και απώλειες. Αποδίδει 306 PS και 400 Nm και η λειτουργία του είναι υπεράνω κριτικής. Αδυνατείς πολλές φορές να πιστέψεις ότι όλη αυτή η δύναµη σε όλο το πεδίο δράσης, πηγάζει από έναν κινητήρα 2,0 lt κι ας µην έχει την υπογραφή ενός και µόνο µηχανικού της AMG. Αυτό το προνόµιο παραµένει αποκλειστικότητα των εκδόσεων 45.

Σηµαντικό είναι βέβαια και το ότι συνεργάζεται µε το αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη AMG Speedshift DCT-8, ενώ ένας πολύδισκος συµπλέκτης που έχει ενσωµατωθεί στο πίσω διαφορικό αναλαµβάνει ανάλογα µε τις συνθήκες την κατανοµή της ροπής. Από 100-0 έως και 50-50 εµπρός-πίσω. To AMG Dynamic Select περιλαµβάνει και το AMG Dynamics (επιλογή µεταξύ Basic και Advanced), που αφορά ουσιαστικά ένα σύστηµα torque vectoring. Επιπλέον, η επέµβαση του ESP µπορεί να χαλαρώσει σε δύο στάδια, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα το Sport Mode της τετρακίνησης.

Ρολάροντας στην πόλη µένεις έκπληκτος από τον πολιτισµένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ειδικά στο πρόγραµµα Comfort αισθάνεσαι σα να οδηγείς µια απλή GLA. Είναι άνετη, ήσυχη και µε κορυφαία ποιότητα κύλισης, οπότε δε δείχνει καθόλου τις δυνατότητες που κρύβει µέσα της. Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, συντελώντας στην απρόσκοπτη κίνηση και την αίσθηση χαλαρότητας στο κλεινόν άστυ.

merca

Όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις τέµπο και να αφήσεις πίσω σου τα τείχη της πόλης, το περιθώριο πρόσφυσης όσο πιέζεις το δεξί πεντάλ είναι εντυπωσιακό. Δε νιώθεις επ’ ουδενί την αυξηµένη απόσταση του αµαξώµατος από το έδαφος ούτε τα 1.657 kg του βάρους. Ο κινητήρας µε τα σκασίµατα σε κάθε αλλαγή σε προκαλεί να πιέσεις ακόµα πιο πολύ κι αυτός θα είναι πανταχού παρών όταν του ζητηθεί. Το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις αστραπιαία και δεν εµφανίζει υστέρηση σε κανένα κατέβασµα. Το πλαίσιο υπενθυµίζει σε κάθε ευκαιρία ότι δεν πτοείται από τη δύναµη του κινητήρα ενώ η ανάρτηση στη σκληρή ρύθµισή της κοντρολάρει µε απίστευτη µαεστρία τις κλίσεις του αµαξώµατος, προσφέροντας σου τη σιγουριά που χρειάζεσαι.

Το εµπρός µέρος πολύ δύσκολα θα υποστρέψει ακόµα και στους γλιστερούς ελληνικούς δρόµους, οπότε απλώς µαζεύεις χιλιόµετρα, σηµαδεύεις... και πυροβολείς. Το µπροστινό σύστηµα βρίσκει εύκολα τη σωστή γωνία προσέγγισης στη στροφή ενώ εάν υιοθετήσεις πιο επιθετικό στιλ οδήγησης µε άφηµα του γκαζιού ή απότοµη µεταφορά βάρους στην είσοδο της στροφής θα αισθανθείς συµµετοχή και του πίσω µέρους, ακόµα κι εάν τελικά ποτέ η τετρακίνηση δεν στέλνει αρκετή ροπή πίσω για να διατηρήσεις τη γωνία της ουράς.

Συνοψίζοντας, είναι τελείως σαφές πως η AMG GLA 35 έχει σπορ στοιχεία στο χαρακτήρα της και αποδεικνύεται µια πολύ ισορροπηµένη πρόταση: Ένα αυτοκίνητο που µπορείς να το οδηγήσεις µε ευκολία γρήγορα, να το κάνεις δικό σου χωρίς φόβο και σίγουρα χωρίς να σου λείπει το γκάζι. Οπότε µόνο όποιος αναζητά το κάτι παραπάνω, µια επιπλέον ένεση αδρεναλίνης, έχει νόηµα να κοιτάξει τις 45άρες εκδόσεις, µαζί φυσικά µε το υπόλοιπο του τραπεζικού λογαριασµού.


Τι λέει το DRIVE
Κάτω από το διακριτικό αμάξωμα, η Mercedes-AMG GLA 35 4Matic, κρύβει έναν ξεχωριστό σπορ οδηγικό χαρακτήρα. Ευχάριστη σε αστικό περιβάλλον, ταξιδιάρικη και συνάμα ικανή στο στροφιλίκι. Ένα τέλειο δείγμα των hot SUV.
Τιμή Από €65.980
Τεχνολογία, κινητήρας βενζίνης 1.991 cc, i4, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Απόδοση 306 PS/5.800 rpm, 400 Nm/3.000-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 11,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 171 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.436 x 1.849 x 1.588 mm
Χώρος αποσκευών 435 lt
Βάρος 1.657 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube