Test drive: Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Η γέφυρα που ενώνει την απλή γκάμα των A-Class με τη σκληροπυρηνική A 45, ονομάζεται A 35.

H νέα A 35 έχει πολύ σημαντικό ρόλο για την Mercedes-AMG: Το να διευρύνει το πελατολόγιο της εταιρείας σε εκείνους που δεν θέλουν ή/και δεν µπορούν να ανέβουν ως την πολύ πιο ισχυρή και συνολικά ακραία A 45.

Για την ίδια την Α 35 πάλι, η αποστολή είναι δύσκολη: Πρέπει να πείσει πως πρόκειται όχι για λύση «ανάγκης», αλλά για ένα σαφώς προσανατολισµένο µοντέλο που απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα premium µικροµεσαίο µε ουσιαστική σπορ στόφα και απόλυτη καθημερινή άνεση.

Διακριτική εικόνα, εκρηκτικό γκάζι
Η Α 35 δηλώνει διακριτικά το σπορ DNA της. Κυρίως µε τη µάσκα, τη µικρή αεροτοµή στην πίσω πόρτα και τους προφυλακτήρες εκ των οποίων ο πίσω φιλοξενεί δύο εξατµίσεις. Είναι όµως στοιχεία που µπορείς να βρεις και σε κάποια «απλή» A-Class µε πακέτο AMG.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Σε αντίθεση µε την κορυφαία εκδοχή του M 260 2λιτρου βενζινοκινητήρα που είναι αποκλειστικό προνόµιο της συγκεκριµένης έκδοσης. Και ο οποίος µπορεί να µην υπάγεται στη λογική του “One man-One Engine” των µεγάλων AMG, όµως η τεχνολογία κάθε άλλο παρά του λείπει. Είναι αλουµινένιος για να είναι ελαφρύς, ενώ διαθέτει άµεσο ψεκασµό και twin-scroll τουρµπίνα, πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων CAMTRONIC (χρονισµός και βύθισµα), σχεδιασµό CONISHAPE και επίστρωση NANOSLIDE στους θαλάµους καύσης για χαµηλές τριβές και απώλειες.

Το αποτέλεσµα είναι 306 PS στο εύρος 5.800-6.100 rpm και 400 Nm µεταξύ 3.000 και 4.000 rpm. Η µοναδική επιλογή για κιβώτιο είναι το 7άρι διπλού συµπλέκτη AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, που έχει κλιµάκωση όχι µόνο για γρήγορες επιδόσεις αλλά και για πολιτισµένη καθηµερινότητα. Το πακέτο της µετάδοσης συµπληρώνει το ηλεκτροµηχανικό (όχι ηλεκτροϋδραυλικό) σύστηµα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC, µε τον πολύδισκο συµπλέκτη πριν τους πίσω τροχούς να στέλνει έως και το 50% της ροπής εκεί.

Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα μικρό οικογενειακό που έχει μήκος 4,44 m, πλάτος 1,8 και ύψος 1,4 m, τα 1.570 kg που έδειξε η ζυγαριά δεν είναι λίγα. Ωστόσο η αναλογία 5,1 kg/PS παραμένει πολύ δυνατή, οπότε οι επιδόσεις είναι ανάλογες.

Με τη βοήθεια της πλούσιας πρόσφυσης που εξασφαλίζει η τετρακίνηση και της αποτελεσματικής κλοτσιάς από το race start του κιβωτίου, το νήμα των 0-100 km/h κόβεται σε ένα ξερό 5άρι. Και η επιτάχυνση δε φθίνει από εκεί και πάνω. Τα 0-200 km/h έρχονται σε 19,4”, ενώ τα 0-1.000 m σε 24,6 m με ταχύτητα εξόδου 216,5 km/h.

Αυτό σημαίνει σχεδόν ταυτόσημες επιδόσεις με ένα Audi S3 Sportback 310 PS τόσο από στάση όσο και εν κινήσει: μετρήσαμε 50-80 km/h σε 1,8, 80-110 km/h σε 2,4 και 110-140 km/h σε 3,3”. Οπότε δε χρειάζεται να έχεις έμπειρα αισθητήρια για να καταλάβεις ότι μιλάμε για ένα χορταστικά γρήγορο αυτοκίνητο, που δε σταματάει να επιταχύνει μέχρι και τα 250 km/h. Αλλά και που δεν καίει απογοητευτικά πολύ στην καθημερινότητα. Τιμές λίγο πάνω από τα 9 lt/100 km είναι ρεαλιστικές.

Ισορροπία
Στην καθημερινότητα, καταλαβαίνεις ότι η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση μα σε καµία περίπτωση κουραστική. Μόνο στα κατσαρά με υψηλή ταχύτητα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν προλαβαίνουν να διαβάσουν με λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόµου και ταράζουν λίγο την ηρεµία του πλαισίου.

Από την άλλη, ο θόρυβος του κινητήρα, ειδικά στη ρύθµιση Comfort, είναι σχεδόν αµελητέος, οπότε δίνεις περισσότερη βάση σε εκείνον της κύλισης που είναι πιο έντονος. Τελικά, η ουσία είναι πως ταξιδεύεις ευχάριστα και όχι διεκπεραιωτικά, σίγουρα µε όση άνεση και πολυτέλεια αρµόζει σε ένα σπορ µοντέλο µε βασική τιµή τα €58.060.

Σε µια καµπίνα µε επαρκή χώρο για τέσσερις, 370 lt για τις αποσκευές, προσεγµένα υλικά και ισορροπηµένο σπορ άγγιγµα. Κυρίως σε λεπτοµέρειες όπως οι ραφές, το τιµόνι αλλά και ο λεβιές-AMG. Οι δύο οθόνες στο ταµπλό είναι όµοιες µε των απλών A-Class, όµως υπό τη σφραγίδα της AMG παρέχουν πληροφορίες µέχρι και για τη θερµοκρασία του κάθε ελαστικού ξεχωριστά, αλλά και για γυρολόγιο.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Με όλα αυτά βέβαια µπορείς να ασχολείσαι µόνο όσο σου το επιτρέπει ο δρόµος και ο ρυθµός που ακολουθείς. Από εκεί και πέρα, αναδεικνύεται το AMG πρόσωπο της A 35. Οι ανοιχτές στροφές χωρίς να συνοδεύονται απαραίτητα από εξαιρετική άσφαλτο αναδεικνύουν τη φοβερή πρόσφυση που προκύπτει από το συνδυασµό της τετρακίνησης µε τα Continental Sport Contact 6, διάστασης 235/40 R18.

Νιώθεις τις δυνάµεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο τεράστιες και τις ενισχύσεις του να έχουν πιάσει τόπο. Ένα αλουµινένιο φύλλο και δύο επιπλέον διαγώνια στελέχη έχουν αναλάβει να κάνουν το εµπρός µέρος πιο στιβαρό, ώστε υπό φορτίο να µην αλλοιώνεται η γεωµετρία των εμπρός MacPherson που έχουν αλουµινένια ψαλίδια βάσης και εντυπωσιακά φαρδύ μετατρόχιο (1.573 mm).

Οπότε δεν νιώθεις καθόλου «θόρυβο» στο µπροστινό όσο κι εάν πιέζεις, ούτε το αυτοκίνητο να ακουµπά µε όλο το βάρος στον εµπρός εξωτερικό τροχό για να στρίψει. Νιώθεις απλώς πολύ µεγάλη ακρίβεια στο σηµάδι µε την κρεµαγέρα µεταβλητού λόγου, τα λάστιχα να πιέζονται ασφυκτικά στην άσφαλτο και τα πλευρά σου να πιέζονται εξίσου δυνατά στο κάθισµα.

Mercedes-AMG 35 4MATIC

Και παράλληλα ευχαριστιέσαι τη δυνατότητα να ζυγίσεις το αυτοκίνητο µε το γκάζι στην έξοδο της στροφής, µε την προϋπόθεση ότι έχεις διαλέξει ESP Sport ή Off, ώστε να ενεργοποιηθεί η Sport λογική της τετρακίνησης. Η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στηρίζεται σε υποπλαίσιο και είναι ρυθμισμένη ώστε να έχει ζωντάνια αλλά να γλιστράει τόσο όσο και μόνο εάν την προκαλέσεις. Διαφορετικά, ακολουθεί πιστά τη γραμμή του εμπρός μέρους και φροντίζει για απόλυτα ισορροπημένο κράτημα.

Το ευχάριστο είναι πως όλα αυτά εξελίσσονται φιλικά και δεν σε τροµάζουν. Είναι πολύ πιο πιθανό να τροµάξεις µόλις κοιτάξεις το κοντέρ πλησιάζοντας µια στροφή, τουλάχιστον µέχρι να νιώσεις το δυνατό αρχικό δάγκωµα από τις 4πίστονες εµπρός δαγκάνες στους αεριζόµενους δίσκους που έχουν διάµετρο 350 mm εµπρός και 330 πίσω.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Παρότι το πεντάλ υποχωρεί λίγο εάν το ζορίσεις πολύ, η ισχύς του φρεναρίσµατος δεν πέφτει έντονα. Εξάλλου µπορείς να βοηθήσεις στο φρενάρισµα από το αριστερό paddle στο τιµόνι, εκµεταλλευόµενος την πραγµατικά χειροκίνητη λειτουργία που µπορείς να έχεις στη ρύθµιση Sport+. Εκτός από αρκετά δεκτικό στα κατεβάσµατα, το κιβώτιο είναι και αρκετά γρήγορο σε αυτό που του λες να κάνει, το οποίο σχεδόν πάντα πάει πακέτο µε βροντερά σκασίµατα από την εξάτµιση. Τόσο πιο δυνατά όσο πιο κοντά φτάνεις στον κόφτη των 6.500 rpm.

Έξω από τη σκιά
Οπότε τελικά φτάνεις στον «τερµατισµό» της όποιας διαδρομής πιο γρήγορα από ό,τι υπολόγιζες και πιο ξεκούραστος αλλά και χορτασμένος από οδήγηση από όσο φανταζόσουν. Είναι αυτός ακριβώς ο συνδυασμός του ουσιαστικά σπορ με το premium και το καθημερινά άνετο, ο οποίος ξεκαθαρίζει πως η Α 35 έχει πετύχει και της αξίζει να ζει έξω από τη σκιά της ακραίας Α 45.

Τι λέει το DRIVE
Η A 35 είναι σαφώς πετυχημένη ως ένα καθημερινά σπορ μοντέλο με premium χαρακτήρα που παράλληλα σε χορταίνει με τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του στο δρόμο.
Τιμή Από €58.060
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll τούρμπο, 306 PS/5.800-6.100 rpm, 400 Nm/3.000-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5”
0-160 km/h 11,8”
0-400 m 13,3” @ 169 km/h
0-1.000 m 24,3” @ 216,5km/h
60-160 km/h 9,3”
50-80 km/h 1,8”
80-110 km/h 2,4”
110-140 km/h 3,3”
Φρένα 100-0 km/h 35,7 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλ. περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 10,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.436 x 1.797 x 1.405 mm
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία